Olisi tarkoitus saada 16v ässän lämpötila anturi 8v imusarjaan.Ongelmana on että kierre tuossa ässän anturissa on paljon ohuempi.
Olisiko kenelläkään tietoa että olisiko samanlaista anturia vastusarvoiltaan kuin 16v:n antura,joka kävisi tuohon 8v imusarjaan?
Vai joutuuko täyttöhitsaamaan ja tekemään uudet kierteet moisen takia?
16v lämpötila anturi 8v imusarjaan.
16v lämpötila anturi 8v imusarjaan.
Viimeksi muokannut tomaatti, Ma Helmi 11, 2008 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 16v lämpötila anturi 8v imusarjaan.
Teettää propun alumiinista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: 16v lämpötila anturi 8v imusarjaan.
Kysytty on tänään tuotakin vaihtoehtoa.dimebak kirjoitti:Teettää propun alumiinista.
Kuulemma jää liian pieneksi propun vahvuus.
Eli olisiko jollain tietoa tuosta 16v lucasin anturista jonka saisi myös isommalla kierteellä (8v)
Meinaan vaan että turha keksiä pyörää uudestaan jos jollain valmis patentti.
Tuo mainitsemani reijän täyttö ei sinänsä ei haittaa,koska kanttakin joudutaan myös hitsaamaan.
(egr-kanava tukkoon),imusarja onkin jo valmiiksi tukittu egr:n osalta jo tehtaalla.
Re: 16v lämpötila anturi 8v imusarjaan.
Hämärä muistikuva on että jostain Golffista löytyisi M14 kierteellä olevaa anturia (sehän tuo 8v lämpöaikakytkimen kierre taisi olla?), jonka vastuskäyrä olisi samanlainen kuin Boschin anturilla joka on puolestaan sama kuin Lucaksella.
Kyseessä tosiaan vain muistikuva, mutta kohtuuvaivallahan tuo selvittää jos viitsii moisen anturin hankkia ja vaikka vain vertailla eri lämpötiloissa ovatko vastusarvot orkkisanturin kanssa kutakuinkin samalla alueella. Kauhean tarkkahan tuo anturi ei Lucaksessa saati Boschissa ole, esim. +/- 10 asteen heitto ei vielä mitään merkkaa.
Kyseessä tosiaan vain muistikuva, mutta kohtuuvaivallahan tuo selvittää jos viitsii moisen anturin hankkia ja vaikka vain vertailla eri lämpötiloissa ovatko vastusarvot orkkisanturin kanssa kutakuinkin samalla alueella. Kauhean tarkkahan tuo anturi ei Lucaksessa saati Boschissa ole, esim. +/- 10 asteen heitto ei vielä mitään merkkaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 16v lämpötila anturi 8v imusarjaan.
Kiitos kovasti asiantuntevasta vastauksesta!jcarlson kirjoitti:Hämärä muistikuva on että jostain Golffista löytyisi M14 kierteellä olevaa anturia (sehän tuo 8v lämpöaikakytkimen kierre taisi olla?), jonka vastuskäyrä olisi samanlainen kuin Boschin anturilla joka on puolestaan sama kuin Lucaksella.
Kyseessä tosiaan vain muistikuva, mutta kohtuuvaivallahan tuo selvittää jos viitsii moisen anturin hankkia ja vaikka vain vertailla eri lämpötiloissa ovatko vastusarvot orkkisanturin kanssa kutakuinkin samalla alueella. Kauhean tarkkahan tuo anturi ei Lucaksessa saati Boschissa ole, esim. +/- 10 asteen heitto ei vielä mitään merkkaa.
Täytyy tästä lähteä kuukauden sisään kiusaamaan jotakin varaosamyyjää,jolla olisi käytettävissään luetteloita/ohjelmia.
Kiitos myös kun selvensit tuon kierteen minulle,täytyy kyllä ostaa itsellekin kierretulkki.Monesti on pitänyt ostaa mutta on unohtunut..pistetään mulle lappu otsalohkoon niin eiköhän se siitä..

Re: 16v lämpötila anturi 8v imusarjaan.
En mene vannomaan että kierre oli M14 mutta muistikuvat nojaavat tähän. 
Tässä anturi motonetin luettelosta joka voisi olla riittävän lähellä oikeaa:
20V i-moott valvonta VALKEA (M14x1.5/2-napapikal). . . . . 37-3126 10.90 ???
Löytyy ilmeisesti kakkoskopan syncrogolffista ja vitoskoneisesta audi 80:sta ainakin. FAE:n valmistama ja osanumero 33030. Vaikuttaisi olevan vastusarvot hyvin pitkälti samat kuin Boschin tai Lucaksen anturissa, ja miksei olisi, käyttäähän nuo VAG:t myöskin melkein samoja Boschin ruiskuja kuin Saabikin on käyttänyt eikä liene järkeä erilaisia vastusarvokäyriä tehdä.
Jos tuollaisen ostat niin tee vielä vaikkapa orkkisanturi vierellä tarkistusmittaukset esim. jääkaapista/pakkasesta otettuna ja sisällä niin että varmasti asettuvat suunnilleen samaan haarukkaan. Hyväksyttävä haarukka vastusarvossa saa olla luokkaa ~15% korjaamokirjankin mukaan.

Tässä anturi motonetin luettelosta joka voisi olla riittävän lähellä oikeaa:
20V i-moott valvonta VALKEA (M14x1.5/2-napapikal). . . . . 37-3126 10.90 ???
Löytyy ilmeisesti kakkoskopan syncrogolffista ja vitoskoneisesta audi 80:sta ainakin. FAE:n valmistama ja osanumero 33030. Vaikuttaisi olevan vastusarvot hyvin pitkälti samat kuin Boschin tai Lucaksen anturissa, ja miksei olisi, käyttäähän nuo VAG:t myöskin melkein samoja Boschin ruiskuja kuin Saabikin on käyttänyt eikä liene järkeä erilaisia vastusarvokäyriä tehdä.
Jos tuollaisen ostat niin tee vielä vaikkapa orkkisanturi vierellä tarkistusmittaukset esim. jääkaapista/pakkasesta otettuna ja sisällä niin että varmasti asettuvat suunnilleen samaan haarukkaan. Hyväksyttävä haarukka vastusarvossa saa olla luokkaa ~15% korjaamokirjankin mukaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 16v lämpötila anturi 8v imusarjaan.
Selvä.Tollasen ostan lähiaikoina.Mittari löytyy ja pakkanen ja jopa uuni..Sekä saabin korjaamokäsikirja missä on annettu arvot.
ISO kiitos!
ISO kiitos!