Kumpi ECU -89 900i 16v kat:iin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Kumpi ECU -89 900i 16v kat:iin

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Jos luin Boschin eCat-onlinea oikein niin tuohon alkuvuodesta -89 rekisteröityyn 2.0 16v kattikoneeseen kuuluu ECU 0 280 000 564. Ilmeisesti 8/89 lähtien muuttuu sitten 0 280 000 580, joka käytössä ->93 asti.

Mitä eroa noissa ECU:issa itse asiassa on, eli sopisiko -580 tuon -564:n tilalle heittämällä vai tulisko ongelmia?
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Kumpi ECU -89 900i 16v kat:iin

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Luulisi että erillainen ecu kuin LH2.4.1 tai LH2.4.2:ssa..?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kumpi ECU -89 900i 16v kat:iin

Viesti Kirjoittaja jus »

zammuel kirjoitti:Mitä eroa noissa ECU:issa itse asiassa on, eli sopisiko -580 tuon -564:n tilalle heittämällä vai tulisko ongelmia?
Molemmissahan on LH 2.4, paineensäädin 3,0 bar, samat suuttimet joten sen suhteen ei ongelmia?
http://www.saabphotos.com/gallery/album ... LH_kat.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Kumpi ECU -89 900i 16v kat:iin

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

eikös 0 280 000 580 ole lamda ohjatulle ruiskulle ja 0 280 000 564 taas ei.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kumpi ECU -89 900i 16v kat:iin

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Ihmettelin että mitä siellä 16v moottorissa ylipäätään on muuttunut siinä 8/89 että vaatisi erilaisen ECU:n. Mutta voisko se olla tuo lambda sitten.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kumpi ECU -89 900i 16v kat:iin

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos sulla on kattikone (jolloin löytyy myös lambda), niin kyllä se -580 sopii -564 tilalle. Anturit ja suuttimet ovat samat, joten muutos on todennäköisesti vain ECU:n sisäisessä rakenteessa ja ohjelmassa/kartoissa. Aika paljon noita muutoksia noissa LH:n ECU:issa tulee vuosien välillä ihan pelkästään komponenttien muutoksista ja paranteluista jotka eivät ulkoisesti vaikuta mitään. Samoin karttoihin tulee pieniä hienosäätöjä jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kumpi ECU -89 900i 16v kat:iin

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Hyvä jos näin on. Noita -580-ECU:ja on varmasti helpommin saatavissa käytettynä. Lukumääräisesti noita kattiautoja aika vähän kai kuitenkin myyty ennen vm-90.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Kumpi ECU -89 900i 16v kat:iin

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

saabilla vaihtuu vuosimalli syyskuussa joten sen jälkeen valmistetut ovat seuraavan vuoden mallia eli tässä tapauksessa -90.

noita kumpiakin ecu pokseja on aikas hyvin tarjolla.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin