Terve!
Eli kahdeksan venttiilisissä SAAB 900 turbo -malleissahan on kierrosrajoitin vakiona, tietenkin kierroslukumittarin kera. Kaikkihan tietävät että useimmissa i -malleissa on kierroslukumittari, mutta ei rajoitinta. Ja c- sekä perusmallissa ei oo kumpaakaan.
Mutta saako kierrosrajoittimen toimimaan myös i -mallissa kun ottaa turbo -mallista vain tuon releen joka ohjaa polttoaine pumppua?
Itellä tässä sellanen rele on ylimääräsenä ja aattelit laittaa sen tohon ruiskuun jahka saan sen muuten kuntoon.
Jostain kuulin että se toimis ihan vaan paikalleen laittamalla, eli tälle releelle tulee kierroslukutieto ja tarvittaessa se sammuttaa polttoaineen syötön.
Kierrosrajoitin 8-VALVE 900
Re: Kierrosrajoitin 8-VALVE 900
Kokeilemalla selvinnee.Kahtele ekana onko vedetty johto sinne releen liittimeen.
Re: Kierrosrajoitin 8-VALVE 900
Samalla tavalla se sytytyspulssi pääteasteelta bensapumpun releelle tulee ruiskumallissa kuin turbossakin. Ruiskumallin rele katkaisee pumppauksen ainoastaan silloin kun moottori pysähtyy. Turbomallissa kierrosrajoitin tuon pysähtyessä katkaisun lisänä.tomaatti kirjoitti:Kokeilemalla selvinnee.Kahtele ekana onko vedetty johto sinne releen liittimeen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kierrosrajoitin 8-VALVE 900
Niin,turbomallissa on 1 liitin enemmän.Eli rele on isompi ja sieltä oikeasta laidasta löytyy se ylimääräinen nasta.
Ei ole mulla ainakaan kaikissa vanhemmissa satkuissa ole ollut piuhaa valmiiksi vedettynä.
Ei ole mulla ainakaan kaikissa vanhemmissa satkuissa ole ollut piuhaa valmiiksi vedettynä.