Olen huomannut, että vm 97 2.0 lpt ajettu 170000 pitää usein käynnistettäessä törähtävän äänen. Ääni on melko voimakas ja kuulostaa todella epäterveeltä.
Olen jotenkin yhdistänyt sen ABS pumpun toimintaan ääni nimittäin kuuluu yhtäpitkään kuin ABS-valo palaa. Jos esim sammuttamisen jälkeen heti käynnistän auton uudellen ei törähdystä kuulu, vaan ainoastaan kun paineet ABS:stä on laskeneet. Sillä pidänkö jarrua painettuna tai ei käynnistäessä ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.
Autossa ei ole TCS:ää.
Törähtävä ääni käynnistäessä ABS:kö
Re: Törähtävä ääni käynnistäessä ABS:kö
Juu itsellä on samantapainen ääni kun lähtee ajamaan, niin tasan 30km/h kuuluu resonointi/törähdys ääni hetken. Jotenkin se liittyy jarruihin koska jos jarrupoljinta painaa kevyesti niin ääntä/resonointia ei tule ennen kuin löysää polkimen. Aivan outo juttu ...pevi kirjoitti:Olen huomannut, että vm 97 2.0 lpt ajettu 170000 pitää usein käynnistettäessä törähtävän äänen. Ääni on melko voimakas ja kuulostaa todella epäterveeltä.
Olen jotenkin yhdistänyt sen ABS pumpun toimintaan ääni nimittäin kuuluu yhtäpitkään kuin ABS-valo palaa. Jos esim sammuttamisen jälkeen heti käynnistän auton uudellen ei törähdystä kuulu, vaan ainoastaan kun paineet ABS:stä on laskeneet. Sillä pidänkö jarrua painettuna tai ei käynnistäessä ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.
Autossa ei ole TCS:ää.
Minulla on juuri samallainen auto kuin pevillä ja saman verran ajettu. Lisänä on tomaatti ja korimalli on -98
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04