Autona edelleen 2.0TA vm. 89, kun kiihdyttää täyskaasulla nollasta ylöspäin, niin matkan teko alkaa hiipumaan noin 130 km/h nopeudessa ja auto alkaa kevyesti nykimään! Jos kiihdyttää puol kaasulla, niin no problem eikä nykimistä esiinny. Sama juttu, jos lähtee kolmosella ohittamaan täyskaasulla, niin varmasti alkaa nykimään jossain vaiheessa, eikä kerää nopeutta enää (puol kaasulla toimii). Mikä perhana mahtaa tonnaria kiusata Siirtopumpun vaihdoin kaks viikkoa sitten ja tilanne parani hieman... Bensahommissa edelleen jotakin hämärää?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Bensanpaineita ei mitattu. Täytyykin käydä pakokaasumittauksessa huomenissa. Vai onko nyrkkisääntöä, miten paljon uskaltaa potikkaa kiertää ja kumpaan suuntaan?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Kuulostaisi polttoaineen paineessa olevan vikaa ei välttämättä näy pakokaasuissa mutta ajossa olisi mitattava polttoaineen paine . Luulisin että vika on polttoaine pumpuissa joko siirtopaine tai korkea paine pumpussa . Itselläni oli sama vika ennen vaihdoin polttoaineen paineensäätimen ja ruuvasin massamittaria pakokaasuissa ei näkynyt ollenkaan vikaa lopuksi vaihvoin varaosa autosta kummankin pumpun ja sitten rupesi toimii . kannattaa tsekata polttoaine pumpun rele hanska lokeron takaa että ei ole liittimet palanut ja mitata jännite pumpun liittimiltä .
Ok, tosiaan siirtopumpun vaihdoin kaks viikkoa sitten ja kulkupuoli parani hieman. Seokset kuulostaisi järkevältä selitykseltä, huomenna näkee missä mennään... Voihan se vika tietenkin olla siinä toisessakin pumpussa, mutta katotaan nyt ne seokset ensimmäiseksi.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
nyt Saba toimii kuin unelma! Ilmamassamäärämittarista säädettiin seoksia rikkaamalle ja nykimiset loppuivat siihen paikkaan, joten nyt voi huokaista ja kiihdytellä rauhassa! Kiitoksia Mimmille, kun ehdotit viaksi laihoja seoksia!
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
hyvä että huomasin tän jutun...mulla on sama vika että seokset pitäs rikkaammalle saada. eli:mites se tapahtuu, tiedän ruuvin mitä kääntää mutta tyhjäkäynnillä vai miten. Pitääkö massamittarista kattoo seokset jotenkin tietyillä kierroksilla ja aina säätää... vai miten? vois tos käydä pihal vähä kokeilees säätöä ku töissä on just niin hiljasta =)