Pyyhkijän sulat
Re: Pyyhkijän sulat
Sulkina Parkanon Halpahallin lötköt 13€/kpl (Viewstar tai jotain sinnepäin). Tähän asti ovat hienosti toimineet ja pyyhkivät koko lasin. Lasissa itsessään on pari syvempää kiveniskemää, jotka kuitenkaan onneksi eivät ole lähteneet kasvamaan (vielä
). Pieniä voikin sitten olla lukemattomia.

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Itse olen huomannut että melkein mitä vaan sulat kelpaa kun viitsii esim. tankkauksen yhteydessä pyyhkästä 5-sateesta myrkkyä lasiin...
Itellä on 200tkm ajettu lasi, ei halkeamia mutta auringonpaisteella ton vois luokitella jo hengenvaaralliseksi
Itellä on 200tkm ajettu lasi, ei halkeamia mutta auringonpaisteella ton vois luokitella jo hengenvaaralliseksi

-
- Matalapaineturbo
Fairyssä taitaa muuten olla se huono puoli, että
vie vahat helposti maalipinnasta.........
itse myös ajanut sitä lasiin. Muut lasit, kuin tuulilasin
olen vahannut samalla, kuin autonkin
vesi pisaroituu samalla tavalla sitten laseissakin ja
talvella helpot skrapata. Tuulilasiin en ole vahaa
uskaltanut laittaa, kun ajattelen, että jos jättää
jotain kalvoa siihen...tiedän kyllä että monet vahaavat senkin.
Itse pitäydyn tuossa 5-sateesta aineessa
vie vahat helposti maalipinnasta.........

Toi 5-sateesta on kyllä hieno juttu,mursu kirjoitti:Itse olen huomannut että melkein mitä vaan sulat kelpaa kun viitsii esim. tankkauksen yhteydessä pyyhkästä 5-sateesta myrkkyä lasiin...
itse myös ajanut sitä lasiin. Muut lasit, kuin tuulilasin
olen vahannut samalla, kuin autonkin
vesi pisaroituu samalla tavalla sitten laseissakin ja
talvella helpot skrapata. Tuulilasiin en ole vahaa
Itse pitäydyn tuossa 5-sateesta aineessa

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Biliksiä käyttänny ja ihan on ok. Nuo spoilerilla varustetut alkoi hakkaamaan kuskin karmin reunaan "sopivalla" nopeudella 

9-3.1972
Törsäsin syksyllä Motonetissa Delcon lötköihin, jotain 16+ € kipale, mut pitää sanoo et on ollu parhaat lärpäkkeet ikinä.
Ei mitään ääntä, ei jätä rantuakaan, räntäsateessa hylkää rännän eikä kerää sitä sulkiin. Ei pahaa sanottavaa, etenkään tänä talvena.
Ei mitään ääntä, ei jätä rantuakaan, räntäsateessa hylkää rännän eikä kerää sitä sulkiin. Ei pahaa sanottavaa, etenkään tänä talvena.
SAABismi, ei ole sairaus, vaan hyvä elämäntapa.
-
- "Ruisku"
minullakin valeot eikä kaduta, verenpaine nousee jos nään bochit jossain huoltsikan hyllyssä..itse pyyhin sulkani yleensä pissapojan täytön yhteydessä nesteellä.
----topi----
9-3 2.0t -00 SportCoupe "imola red" Nordic Steg
Kawasaki Z 2009
9-3 2.0t -00 SportCoupe "imola red" Nordic Steg
Kawasaki Z 2009
Aivan huoletta saa laittaa tuulilasiinkin. Itse en ole ainakaan huomannut minkäänlaista kalvoa muodostuvan, saatika häiritsevän ajoa.ruotsin rauta kirjoitti:Tuulilasiin en ole vahaa
Kesäisin kahden viikon välein tulee hierottua tuota 5-sateesta kaikkiin laseihin femmassa.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Itseläkin jotkun rungottomat sulat. Muuten todella loistavat mutta sen verran jäykät että lepoasennossa jää repsikan sulasta pää töröttämään kaareevassa lasissa. Hieno keksintö myös tuo 5-sateesta. Sitä kun toisinaan jaksaa laseihin hangata niin säästää kyllä pesunestettä kun ei tuo paska tartu kiinni samalla tavalla. Joskus tuli jopa sivupeileihin kyseistä tavaraa laitettua
vaikka melko puhtaina nuo tuntuvat pysyvän vissiin ilmankin.

Aika helvetin naarmuinen on (pientä kiveniskua ja sulista naarmuja), aurinko kun paistaa ei meinaa mitään nähdä. On edellinen omistaja ajatellut säästävänsä pesuainekustannuksissa. Mutta ei ole ajatellut lasikustannuksia.snuggles kirjoitti:Tuli aasinsillankautta mieleen, että missä kunnossa Teillä on tuulilasit?
Itselläni on muutama pienehkö häränsilmä/kuoppa, mutta pienenpientä kiveniskemää on kyllä todella paljon.
Varmaan vaikuttaa sulkien ikään melkoisesti tuokin
Tai niin no, mullehan ne lasikustannukset tuli, eikä edelliselle omistajalle.

Kannatusjäsen
-
- "Ruisku"
bioramin ikä taitaa kaivaa, mitenkä olis jos vaikka optikolla reissu?
Mimmi on ääliö, luultavasti vanhempi mies, ilman dna tulostetta?
TÄH???kalle-ivar kirjoitti:bioramin ikä taitaa kaivaa, mitenkä olis jos vaikka optikolla reissu?
Kannatusjäsen
Lauantai-illan erikoinen, "Kalle-Ivar", "Kerttu", "valtteri" ja millä nimellä milloinkin on taas liikenteessä.
Tämän kaverin juttuja kun uskaltaudut kommentoimaan, saattaa postilaatikkoosi kolahtaa tämänlaisia selkokielisiä viestejä:
"En tosissaan saa minkään näköistä logigkaa tähän sun juttukehikkoon, onko ittelläs auto, minä haen koko ajan persoonaflippauksia, asut Turussa, olet alkoholisti, auto ajoi sinun yli suojatiellä, elät vakuutusrahoilla, kyllä tämä on hienoa tekniikkaa, paras kaverini on pankissa töissä. IP sarja on loppujenlopuksi aika helppo kun nyt tuli mukaan sos-tunnus. Ehkäpä nähdään, kuka tietää Valtteri olen minä."
Tämän kaverin juttuja kun uskaltaudut kommentoimaan, saattaa postilaatikkoosi kolahtaa tämänlaisia selkokielisiä viestejä:
"En tosissaan saa minkään näköistä logigkaa tähän sun juttukehikkoon, onko ittelläs auto, minä haen koko ajan persoonaflippauksia, asut Turussa, olet alkoholisti, auto ajoi sinun yli suojatiellä, elät vakuutusrahoilla, kyllä tämä on hienoa tekniikkaa, paras kaverini on pankissa töissä. IP sarja on loppujenlopuksi aika helppo kun nyt tuli mukaan sos-tunnus. Ehkäpä nähdään, kuka tietää Valtteri olen minä."
Jahas...Minuteman kirjoitti:Lauantai-illan erikoinen, "Kalle-Ivar", "Kerttu", "valtteri" ja millä nimellä milloinkin on taas liikenteessä.

Ehkäpä jätetään jatkossa kommentoimatta....
Kannatusjäsen
Sama juttu Addan kokokumisulilla. Kumma ettei tuon kireempi/jyrkempi jännitys noissa ole. Metallirunkoiset sulat kyllä yltää lasiin päästä asti. Eipä silti vois kauheesti vähempää haitata vaikka 3cm jääkin repsikan puolen alareunasta pyyhkimättä, sen verran jopa nämä maailman halvimmat kokokumit on paremmat kuin Boschin perussulat, jotka oli näitä ennen sen tasan 3 sadekeliä.Pola kirjoitti:Itseläkin jotkun rungottomat sulat. Muuten todella loistavat mutta sen verran jäykät että lepoasennossa jää repsikan sulasta pää töröttämään kaareevassa lasissa.
Toisaalta, melki päivittäin katson Championin metallirunkoisia sulkia ja noin 112x paremmin nekin pelaa kuin Boschit.
tlaakso kirjoitti:Jahas...Minuteman kirjoitti:Lauantai-illan erikoinen, "Kalle-Ivar", "Kerttu", "valtteri" ja millä nimellä milloinkin on taas liikenteessä.
Ehkäpä jätetään jatkossa kommentoimatta....
Ja jäi sanomatta, sekä tähdennettäköön että tällä "persoonaflippailijalla" ei ole mitään tekemistä Saab-Foorumilla esiintyvän oikean nimimerkki "Valtteri":n kanssa.
Mutta noista pyyhkijänsulista kuitenkin, karua kyllä nykyään ovat paremmiksi ja jopa erinomaisiksi ja kestäviksi osoittautuneet Bilteman "vettähylkivät" silikoni-grafiittiseosteiset sulat, kuin vanhastaan tutut ja laadukkaiksi koetut Bosch:it jotka mitä ilmeisimmin nykyään tuotetaan jostakin Intiasta koristeltuna Bosch:in tuotemerkillä ja pakkauksella.
Tosin jo valmiiksi huonoa ja hiekkapuhallettua tuulilasia eivät hyvät sulatkaan korjaa.