9000:n takaiskunvaimentimien irroitus
9000:n takaiskunvaimentimien irroitus
Vaihtelin tuossa viikonloppuna iskareita ja huomasin ettei ollutkaan niin helppo jobi. Etuiskarit vaihdoin helposti, mutta takapäässä alkoivat ongelmat. Toiselta puolelta iskarin alapään ja kallistuksenvakaajan kiinnityspultti meni poikki kun oli umpiruosteessa ja toiselta puolelta jäi kangertelemaan kallistuksenvakaajan holkkiin kiinni. Piru kun ei oikeen pääse mistään edes antamaan iskua kun on niin perkeleen ahdas paikka. Olisko kellään neuvoja et miten ton sais hoidettua kätevästi ja pitääköhän ottaa koko taka-akseli irti et saa porattua ton katkenneen pultin pois ???
Itse taistelin samojen ongelmien kanssa pari viikkoa takaperin. Toinen iskarin alapultti oli vulkanoitunut uskomattoman tiukkaan kallistuksenvakaajaan.
Rälläkkähommiksihan se lopulta meni: pultinpää poikki, sitten sai väännettyä vakaajaa sivummalle ja mahdutettua rällän iskarin kimppuun. Iskari poikki niin alhaalta kuin mahdollista ja sitten vielä pultti ja iskarin lopputynkä keskeltä katki. Uskomaton urakka oli, mutta lopulta sain osat irti.
Kallistuksenvakaajan holkin sain irroitettua lämmittämällä sen ensin lötköksi kosaanilla ja kampeemalla ruuvarilla irti kolostaan.
Rälläkkähommiksihan se lopulta meni: pultinpää poikki, sitten sai väännettyä vakaajaa sivummalle ja mahdutettua rällän iskarin kimppuun. Iskari poikki niin alhaalta kuin mahdollista ja sitten vielä pultti ja iskarin lopputynkä keskeltä katki. Uskomaton urakka oli, mutta lopulta sain osat irti.
Kallistuksenvakaajan holkin sain irroitettua lämmittämällä sen ensin lötköksi kosaanilla ja kampeemalla ruuvarilla irti kolostaan.
Foxbody turbo
Ja tuo iskarin alapään holkki on hyvää ainetta, joten siihen ei hyvälläkään rautasahalla saa paljoa aikaiseksi. Itse sahasin käsipelillä pultin holkkeineen poikki, ja koko prkl päivähän siinä meni. Eli suosittelen lämpimästi käyttämään rälläkkää tai jos se ei mahdu niin esim. pieni ilmanpaine puukkosaha hoitaa homman kotiin 
