Sisemmät raidetangon nivelet, mistä saa uusia.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Sisemmät raidetangon nivelet, mistä saa uusia.
Tarvikkeet myyvät ei oota ja saabissa oli väljä.
Re: Sisemmät raidetangon nivelet, mistä saa uusia.
syksyllä sai ainakin motonetista vielä, hintaa oli vajaa pari kymppiä...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Re: Sisemmät raidetangon nivelet, mistä saa uusia.
Oletan, että 900?
Tehostettu vai ei?
Tehostettuun ainakin hiljan sai palikkaa,
tehostamaton menee vaikeammaksi.
Tehostettu vai ei?
Tehostettuun ainakin hiljan sai palikkaa,
tehostamaton menee vaikeammaksi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: Sisemmät raidetangon nivelet, mistä saa uusia.
NO NIIN MENEERonska kirjoitti:Oletan, että 900?
tehostamaton menee vaikeammaksi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: Sisemmät raidetangon nivelet, mistä saa uusia.
Ei kellään olis hyvää B varaosaa myydä ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2077
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Sisemmät raidetangon nivelet, mistä saa uusia.
eikös tehostamattomassa ohjauksessa ole kiristettävät sisä nivelet?
näin ainakin muistan että siinä on välyksen säätö siksi ei taida oikein tarvikkeena löytyä kun siitä voi sen väljän kiristää pois.
näin ainakin muistan että siinä on välyksen säätö siksi ei taida oikein tarvikkeena löytyä kun siitä voi sen väljän kiristää pois.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Sisemmät raidetangon nivelet, mistä saa uusia.
Hernesmaan Auto ja Osa Ky, Livonmäentie 46, 63540 Hernesmaa
Kyseleppä tuolta. Ovat erikoistuneet Saabbeihin. Hieno palvelu. Itse sain sis. vetonivelen heti seuraavana päivänä. Puh. 06-5271671
Kyseleppä tuolta. Ovat erikoistuneet Saabbeihin. Hieno palvelu. Itse sain sis. vetonivelen heti seuraavana päivänä. Puh. 06-5271671
Re: Sisemmät raidetangon nivelet, mistä saa uusia.
Mihinköhän ne kärräsi puolitoista tuhatta tehostamatonta, alle 20 km ajettua raidetankoa vuonna 1989?
Nimittäin 900c 4D Sedan Juhlamalli, joka oli siis nimenomaan Scan-Auton 40-vuotisjuhlamalli, tuli tehtaalta Uudestakaupungista tehostamattomalla ohjauksella ja ilman keskuslukitusta. Sitten ennen luovutusta asiakkaalle paikallisen Scan-Auton tai piiriedustajan korjaamo asensi joka ainoaan yksilöön keskuslukon ja tehostetun ohjauksen. Oletan, että verotussyistä asennus tehtiin tähän erään näin? Autoissa oli mittarissa tehtaan koeajon ja trailerille ajon kilometrit, siis normaalisti alle 20.
Näitä autoja myytiin Suomessa vuonna 1989 ihan sairas määrä, olisiko ollut 1600 kpl - uskomaton määrä suhteessa Saabin nykyisiin myyntilukuihin Suomessa. Ja ne tehostamattomat tangot kerättiin isoon puulaatikkoon korjaamon takapihalla - en tiedä mihin siitä lähtivät, mutta kun OG900-kanta Suomessa oli silloin maksimissaan 10 vuotta vanhaa, ei varmaankaan ollut hirveästi kysyntää uusille raidetangoille vielä silloin, varsinkaan tehostamattomille.
Nimittäin 900c 4D Sedan Juhlamalli, joka oli siis nimenomaan Scan-Auton 40-vuotisjuhlamalli, tuli tehtaalta Uudestakaupungista tehostamattomalla ohjauksella ja ilman keskuslukitusta. Sitten ennen luovutusta asiakkaalle paikallisen Scan-Auton tai piiriedustajan korjaamo asensi joka ainoaan yksilöön keskuslukon ja tehostetun ohjauksen. Oletan, että verotussyistä asennus tehtiin tähän erään näin? Autoissa oli mittarissa tehtaan koeajon ja trailerille ajon kilometrit, siis normaalisti alle 20.
Näitä autoja myytiin Suomessa vuonna 1989 ihan sairas määrä, olisiko ollut 1600 kpl - uskomaton määrä suhteessa Saabin nykyisiin myyntilukuihin Suomessa. Ja ne tehostamattomat tangot kerättiin isoon puulaatikkoon korjaamon takapihalla - en tiedä mihin siitä lähtivät, mutta kun OG900-kanta Suomessa oli silloin maksimissaan 10 vuotta vanhaa, ei varmaankaan ollut hirveästi kysyntää uusille raidetangoille vielä silloin, varsinkaan tehostamattomille.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Sisemmät raidetangon nivelet, mistä saa uusia.
Näin on.Ohjausvaihde irti autosta,porataan vanha lukkosokka irti,kiristetään ja porataan uusi reikä lukkosokalle.antti.hakamaa kirjoitti:eikös tehostamattomassa ohjauksessa ole kiristettävät sisä nivelet?
näin ainakin muistan että siinä on välyksen säätö siksi ei taida oikein tarvikkeena löytyä kun siitä voi sen väljän kiristää pois.
Pora 4mm, syvyys 9,4mm.
Kireys on sopiva kun pysyy omalla painollaan asennossa kuin asennossa mutta herkästi sormin muutettavissa.
Lukkosokka varmistetaan 4 meistin iskulla.
Näin ainakin tehostomattomat ohjaukset 900 1979-1980.
En usko että uudetkaan sen kummallisimpia olisi,liekö ihan samanlaisia?
Re: Sisemmät raidetangon nivelet, mistä saa uusia.
Jos ne löytyy jostain voin ostaa yhden setin kympilläJuha96 kirjoitti:Mihinköhän ne kärräsi puolitoista tuhatta tehostamatonta, alle 20 km ajettua raidetankoa vuonna 1989?
