Nyt on alkanut oikeasti kiehtomaan ajatus, että paasia (9-3 T-01) hieman "piristäisi" Mutta pari ihan käytännön asiaa on vielä epäselvänä. Eli jos tilaan lastun esim. Nordicilta tai Maptunilta niin onnistuuko boksin vaihto omassa pihassa vai tarvitaanko siihen merkkiliikettä? Ja se, että kannattaako vanha boksi pitää kotona hyllyssä? Täälta luettuani kyseiseen aiheeseen liittyneitä keskusteluita tulin siihen tulokseen, että hyvin taitavat viriboksitkin toimia. Eli tuskin sillä vanhalla mitään sitten hyllyssä tekee
Kiitoksia jo etukäteen!
Viimeksi muokannut JaskaT, Ke Helmi 20, 2008 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyllä se minun käsittääkseni onnistuu se boksin vaihto ihan omalla pihalla...kunhan vaan on sen verran näppärä käsistään että onnistuu sen laatikon kaivamaan sieltä maton alta siististi esiin.
En osaa sanoa kaikkien liikkeiden kohdalla tuosta boksin tilaamisesta, mutta jotkut ainakin vaativat että vakio laatikko annetaan sitä viriboksia vastaan pois.
...näin ainakin itsellä kävi!
Jos vaihtaa omassa pihassa, voi varautua siihen että auto ei lähde käyntiin. Saattaa ajon esto puuttua peliin jos boxi on peräisin eri autosta...
Eli Luultavasti tarvitsee Techin...
Tilatessasi viriboksia:
Jos sinulla on nyt autossa alkuperäinen boksi, niin ota boksin kyljestä kaikki koodit talteen ja täyttele ne huolella putiikin viriboksin tilauslomakkeeseen. Saat viriputiikista suoraan autoosi sopivan boksin ilman ongelmia ajoneston kanssa. Näin ainakin tunnetut laatufirmat:BSR, Speedparts, nordic, maptun, sqr, (Hirsch€€€). Muita firmoja en suosisi.
[turha_kommentti]Kohta joku kommentoi noista "laatufirmoista", mutta jääköön ne kommentit omaan arvoonsa. Kaikkien noiden firmojen tuotteilla on ajettu tuhansia autoja ilman ongelmia ja kaikien firnojen tuoteeilla on ollut ongelmia yksittäistapausten kohdalla.[/turha_kommentti]
Lisämaksusta, firmasta riippuen n.200-400€, saat pitää alkuperäisen boksin itselläsi tai vaihtoehtoisesti voit haalia jostain vakiopurkin hintaan. n. 100-150€ ja lähettää sen virifirmalle vaihdossa. Tuosta ei (minun mielestäni) ole juurikaan iloa, koska boksiviritetty auto ei ole missään tilanteessa huonompi ajaa, ei edes talvikeleillä, vaikka jotkut rampauttavat talveksi autonsa vakio-ohjelmalla. Ehkä autoa myydessä siitä voi olla jollekin varovaiselle ostajalle jotain psykologista etua. Voihan viritetty auto olla jollekin paniikihäiriöiselle dementikolle liian jännittävä peli?
Jos taas ostat käytetyn boksin, pitää se vaihtaa saab-liikkeen pihassa ja koodata auton ajonesto boksiin sopivaksi. Jos 98-00 T5-moottoriseen 9-3:een vaihdetaan ng900:n ajonestoton boksi, menee se paikallleen heittämällä. Toisin päin se ei onnistu, eli ajonestottomaan autoon voi ajonestollista boksia yrittää laittaa.
PPC-purkkeja ei voi saab-liikekään koodata toiseen autoon, vaan siihen tarvitaan erikoistietämystä, mitä ei virallisesti ole saatavissa.
Lisättäköön vielä, että matalapaineisiin T5-autoihin (koskee 98-00 150hp-malleja) pitää hankkia boksin lisäksi magneettiventtiili.
Yllä olevasta tieto on subjektiivista ja pääosin kokemusperäistä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kiitoksia tiedoista. Omassa autossani on ihan vakio laatikko paikallaan (185 hv). Luulisin ainakin Auton ensimmäinen omistaja oli n. 65-vuotias herrasmies, joten en usko hänen ostaneen siihen mitään viriosia.