Kokemuksia 4*4 avolavoista?
Kokemuksia 4*4 avolavoista?
Eli kovasti polttelisi ostaa tässä keväällä tuollainen joku "halpa" neliveto avolava, koska keväästi alkaa talon rakennusprojekti ja jotenkaan tuolla femmalla ei raaskisi vedellä kärryä ja muutenkaan kuljettaa kaikenmailman raksa romuja.
Mitä tuolta nettiautosta niitä on katsellut niin vaihtoehtoina olisi:
Toyota Hilux/vw Taro, tuntuu olevaan vaan aika kovissa hinnoissa
Nissa King, halvemmasta päästä
Isuzu Pickup
Mitsu L200
Kokemusta itsellä ei ole kuin tuosta Mitsusta(töiden puolesta) ja tuntui ihan ok peliltä ajella. Nykyään töissä Ford Ranger, mutta tuo on niin uusi, että menee yli budjetin.
Onko noista joku mitä pitäisi oikein välttää, vai onko kaikki suunnilleen samanlaisia.
Hinta budjetti olisi n. 2-3k€, eikä väliä vaikka ei niin nätissä kunnossa olisi kunhan vaan tekniikka toimisi.
järkevintähän olisi varmaan ostaa joku muutaman satasen combi satku tai joku halpa pakettiauto, mutta tuollainen korkea neliveto avolava vaan jotenkin polttelisi, saisipa ainakin paikallisilla hiekkamontuilla käydä koittamassa miten pahaan paikkaa tuollaisen saisi
Mitä tuolta nettiautosta niitä on katsellut niin vaihtoehtoina olisi:
Toyota Hilux/vw Taro, tuntuu olevaan vaan aika kovissa hinnoissa
Nissa King, halvemmasta päästä
Isuzu Pickup
Mitsu L200
Kokemusta itsellä ei ole kuin tuosta Mitsusta(töiden puolesta) ja tuntui ihan ok peliltä ajella. Nykyään töissä Ford Ranger, mutta tuo on niin uusi, että menee yli budjetin.
Onko noista joku mitä pitäisi oikein välttää, vai onko kaikki suunnilleen samanlaisia.
Hinta budjetti olisi n. 2-3k€, eikä väliä vaikka ei niin nätissä kunnossa olisi kunhan vaan tekniikka toimisi.
järkevintähän olisi varmaan ostaa joku muutaman satasen combi satku tai joku halpa pakettiauto, mutta tuollainen korkea neliveto avolava vaan jotenkin polttelisi, saisipa ainakin paikallisilla hiekkamontuilla käydä koittamassa miten pahaan paikkaa tuollaisen saisi
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kokemuksia 4*4 avolavoista?
Mitsu L200 on tekniikaltaan aika lailla identtinen Pajeron kanssa. Tekniikkahan noissa 80-90 lukujen taitteen malleissa on suht luotettavaa (=yksinkertaista), mutta kannattaa syynätä tarkkaan ruostetilanne. Runkopalkit tykkää maatua, jos niille ei ole tehty mitään.
Tekniikan "hotspot" tarkistuskohteet:
-naftalinjat, tuppaa vuotamaan kun hapettuvat puhki. Alkavista vuodoista oreina käyntihäiriöitä (imee ilmaa putkistoon)
-tankki, tuppaa vuotamaan. Voi olla että vajaana ei niinkään, mutta täytenä kylläkin
-vaihdelaatikon kunto, etenkin kylmänä (yleensä 1-2 vaihto tökkii "eniten"). Ei ylimääräisiä vonkunoita vedolla tai ilman. kunnossa ollessaan todella kevytkäyttöinen vaihteisto!
-tärinät etenkin 80+ vauhdeissa (kardaanien ristikot kuluneet rasvauksen puutteesta)
-nelivedon toiminta. automaattinapalukoilla etenkin, että pysyvät päällä myös nelivedolla peruuttaessa.
-öljyvuodot (moottori, ohjaustehostin, taka-akselin stefat)
-startti & starttikehän kondis (starttikehästä tuppaa hampaita katoamaan)
-laturin kiinnitys --> löysänä heiluessaan on voinut syödä moottorin kyljen korvakkeen holoksi.
-jako- tasapainoremmien viimeisin vaihto (huoltosuositus tais olla 90tkm välein)
-pyyhkijät (tihkutoiminto puuttuu/ei toimi oikein tai pyyhkijät kokonaan juntturassa).
Siinä nyt jotain mihin on tullut itse Pajatson kanssa törmättyä tai Mitsuklubilta luettua. Laittelin tänne, koska mitsufoorumille jos menet kyselemään, saat joko 0 vastausta tai "käytä hakua" kommentteja
Tekniikan "hotspot" tarkistuskohteet:
-naftalinjat, tuppaa vuotamaan kun hapettuvat puhki. Alkavista vuodoista oreina käyntihäiriöitä (imee ilmaa putkistoon)
-tankki, tuppaa vuotamaan. Voi olla että vajaana ei niinkään, mutta täytenä kylläkin
-vaihdelaatikon kunto, etenkin kylmänä (yleensä 1-2 vaihto tökkii "eniten"). Ei ylimääräisiä vonkunoita vedolla tai ilman. kunnossa ollessaan todella kevytkäyttöinen vaihteisto!
-tärinät etenkin 80+ vauhdeissa (kardaanien ristikot kuluneet rasvauksen puutteesta)
-nelivedon toiminta. automaattinapalukoilla etenkin, että pysyvät päällä myös nelivedolla peruuttaessa.
-öljyvuodot (moottori, ohjaustehostin, taka-akselin stefat)
-startti & starttikehän kondis (starttikehästä tuppaa hampaita katoamaan)
-laturin kiinnitys --> löysänä heiluessaan on voinut syödä moottorin kyljen korvakkeen holoksi.
-jako- tasapainoremmien viimeisin vaihto (huoltosuositus tais olla 90tkm välein)
-pyyhkijät (tihkutoiminto puuttuu/ei toimi oikein tai pyyhkijät kokonaan juntturassa).
Siinä nyt jotain mihin on tullut itse Pajatson kanssa törmättyä tai Mitsuklubilta luettua. Laittelin tänne, koska mitsufoorumille jos menet kyselemään, saat joko 0 vastausta tai "käytä hakua" kommentteja
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kokemuksia 4*4 avolavoista?
kiitos noista.
Sehän on selvää että aika rapeita nuo pakkaa olemaan, mutta tosiaan tekniikan kunto kiinnostaa enempi, hitsaillaan ja maalailaan sitten kun saadaan tallin valmiiksi.
Noita Isuzuja ja Nissaneita tuntuisi olevan aika paljon ja vielä halvemmalla mitä Hiluxi tai L200:n.
Sehän on selvää että aika rapeita nuo pakkaa olemaan, mutta tosiaan tekniikan kunto kiinnostaa enempi, hitsaillaan ja maalailaan sitten kun saadaan tallin valmiiksi.
Noita Isuzuja ja Nissaneita tuntuisi olevan aika paljon ja vielä halvemmalla mitä Hiluxi tai L200:n.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Kokemuksia 4*4 avolavoista?
Nissan ja Isuzu kestää samallalailla kuin Hiluxikin jos vaan muistaa vaihdella öljyt ja suodattimet,nyt tuossa meidän pihassa seisoo kaverin vw taro joka on esimerkki huonosta pidosta,öljyjä kaveri ei ole koskaan vaihtanut saati sitten mitään suodattimiakaan....Jakopäänremmin valo alkoi palamaan 300tkm tultua mittariin mutta eihän se uskonu että se pitäis vaihtaa ja ajoi 3500km valon palaessa kunnes yks perjantai ilta autosta alkoi kone kolisemaan ja kilisemään ja näin ollen aika selvä tapaus eli se jakopäänremmi kannattaa vaihtaa ainakin ajoissa niin ei sen takia hajota konetta
Isuzun lava-autosta ei ole kokemusta mutta trooperista kyllä hyviä kokemuksia vaikka olikin 2.8td koneella,vaihdelaatikkohan on isuzun heikoimpia puolia mutta kun ei vedätä 5-vaihteella alle 80km/h niin pitäisi kestää ihan hyvin....Tuohon trooperiin mikä sattui olemaan meillä niin siihen vaihdettiin kone+laatikko,ensin poksahti mylly kun kiertokangen pultit lähtivät omille teilleen(2.8koneen tyyppivika) ja sitten kun moottori saatiin vaihdettua niin pohjoisen reissulla laatikkoon jäi päälle 4-vaihde mutta pääsihän sillä kotiin asti ja laatikon vaihdossa meni 8tuntia
Ja pieni vinkki,tuohon isuzun 2.5 myllyyn voi heittää ja suoraan 2.8 koneen kannen ja turbon niin tulee vääntöä lisää ja voimaa ja kone kestää ihan hyvin.
Mitsubishistä ei ole niin hyviä kokemuksia noiden kansien osalta mutta kyllähän sekin raksa-autona asiansa ajaa.Ainut mitä kannattaa varoa on mazdan lava-auto sillä 2.2dieselillä,se ei kestä ollenkaan käyttöä,sedällä oli sellainen ja 3kk hän vaihtoi 3 tai 4 konetta autoon...
Isuzun lava-autosta ei ole kokemusta mutta trooperista kyllä hyviä kokemuksia vaikka olikin 2.8td koneella,vaihdelaatikkohan on isuzun heikoimpia puolia mutta kun ei vedätä 5-vaihteella alle 80km/h niin pitäisi kestää ihan hyvin....Tuohon trooperiin mikä sattui olemaan meillä niin siihen vaihdettiin kone+laatikko,ensin poksahti mylly kun kiertokangen pultit lähtivät omille teilleen(2.8koneen tyyppivika) ja sitten kun moottori saatiin vaihdettua niin pohjoisen reissulla laatikkoon jäi päälle 4-vaihde mutta pääsihän sillä kotiin asti ja laatikon vaihdossa meni 8tuntia
Ja pieni vinkki,tuohon isuzun 2.5 myllyyn voi heittää ja suoraan 2.8 koneen kannen ja turbon niin tulee vääntöä lisää ja voimaa ja kone kestää ihan hyvin.
Mitsubishistä ei ole niin hyviä kokemuksia noiden kansien osalta mutta kyllähän sekin raksa-autona asiansa ajaa.Ainut mitä kannattaa varoa on mazdan lava-auto sillä 2.2dieselillä,se ei kestä ollenkaan käyttöä,sedällä oli sellainen ja 3kk hän vaihtoi 3 tai 4 konetta autoon...
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Kokemuksia 4*4 avolavoista?
Ford Rangeria olen töissä hieman ajanut, mutta muista ei sen kummempaa kokemusta...Nettiautosta kun selailee niin näyttäisi sillä 3k€ saavan jo ihan asiallisia pelejä, mutta miten on tekniikan keston laita kun ajettu yli 200 000, sillä mahtaako ne yhtä kestäviä olla kuin Saab:it.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Kokemuksia 4*4 avolavoista?
Mulla on ollu syksystä lähtien Isuzun neliveto paku, eikä ole vielä löytynyt ihmeempää valittamista. Senkun tankaa joskus ja ajelee.
Tuo 2,2d ilman turboa ei ole mikään tykki, ihan hyvin menee liikenteen rytmissä jos ei kuormaa ole hulluna.
Tuossa minun pakussa ei ole lukkoja, joten jossain vaiheessa varmaan tulee olemaan kunnolla jossain hangessa kiinni. Toistaiseksi ei ole pito ongelmia ollut, nelivetoa käyttäny vaan kokeeksi ja silloin kun repäisin laiturin pois joesta syksyllä.
Itelleppä tuo tuli hommattua lähinnäö muuton takia ja jotta saa kelkkaa raahata ilman kärriä. Kelkka ei ihan kivuttomasti mahdu kyytiin joten voi olla että tulee vaihtumaaan johonki avolavaan tai pidempään hiaceen tai johonki..
Tuo 2,2d ilman turboa ei ole mikään tykki, ihan hyvin menee liikenteen rytmissä jos ei kuormaa ole hulluna.
Tuossa minun pakussa ei ole lukkoja, joten jossain vaiheessa varmaan tulee olemaan kunnolla jossain hangessa kiinni. Toistaiseksi ei ole pito ongelmia ollut, nelivetoa käyttäny vaan kokeeksi ja silloin kun repäisin laiturin pois joesta syksyllä.
Itelleppä tuo tuli hommattua lähinnäö muuton takia ja jotta saa kelkkaa raahata ilman kärriä. Kelkka ei ihan kivuttomasti mahdu kyytiin joten voi olla että tulee vaihtumaaan johonki avolavaan tai pidempään hiaceen tai johonki..
#1430
Re: Kokemuksia 4*4 avolavoista?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1777791
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1776508
tossa olis nyt pari vaihtoehtoa, mutta piru kun on molemmta niin kaukana
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1776508
tossa olis nyt pari vaihtoehtoa, mutta piru kun on molemmta niin kaukana
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Kokemuksia 4*4 avolavoista?
Jälkimmäinen oikein tyylikäs peli. On taidettu myös itse maalata kun on maalipinnassa valumia eli ei se lavan rakentelu ole jäänyt ainoaksi itsetehdyksi asiaksi. Näyttää sen verran tuunatulta että takavalotkaan ei ihan orkkikset ole.Frostgrey kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1777791
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1776508
tossa olis nyt pari vaihtoehtoa, mutta piru kun on molemmta niin kaukana
Nyt vaan kysäiset jotain saabclubilaista ajamaan ensi testit niin tietää kannattaako itse edes lähteä autoja tarkemmin katsomaan.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Kokemuksia 4*4 avolavoista?
minulla oli joskus isuzu pic-up 2.2 vm-89 ja siinä on tekniikka lujaatekoa,ainoamiinus pieni tehon puute. samaa konetta käytetään hitachin kaivureissa eikä niissäkään ole ollut ongelmia.ajettavuus on lähellä henkilöautoa itse en huolisi toyotaa ajo autoksi koska jousitus on liian pintakova tyhjänä.
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
Re: Kokemuksia 4*4 avolavoista?
Jos meinaat taloa alkaa rakentaa ja ihan oikeasti jotain kuljettaakin niin kannattaisi hankkia pitkä paku.
Re: Kokemuksia 4*4 avolavoista?
Ettei meininki olisi naurettavaa pelleilyä, suosittelen amerikkalaista vekotinta, esim; http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=37436
96 M75 i12 5-speed