Toyota Avensis 2.2L D-4D

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Toyota Avensis 2.2L D-4D

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Terve!

Työpaikalla tullut "pieni" kädenvääntö autoasioista ja olenkin nyt saattanut itseni pienoiseen pulaan.

Tulipahan väitetyksi että Toyotan 2.2L D-4D kone ei ikipäivänä anna ulos sitä 177HV 400Nm. Mutta aikani googletettua en ole löytänyt vielä mitään pomminvarmaa todistetta. Muistan vain jostain lehdestä lukeneeni että ainakin saksanmaalla olisi tuota autoa dynoiltu ja silloin ulosanti oli ollut huomattavasti alle tuon luvatun.

Motivoin teitä vastaamaan siten, että työkaveri on ostamassa autoa - loppuviivoilla on 9-3 TTID ja Audi A4 2.0 kiisseli, hinta vs. tehot puhuu Saabin puolesta, mutta Audissa on ainakin paperilla enemmän tilaa. Noh, nyt eräs päätti sitten mainostaa tuota otsikon autoa "Sehän on isompi, yhtä tehokas ja samassa hinnassa kuin ne muutkin. Ja onhan Toyota laatuauto jne.".

Perhana, olen selkä seinää vasten! Auttakaa!!!! :D

Lisäksi mulla on sellainen ongelma, että muistin jostain että Jaappanilaisen auton hevoset lasketaan kilowateista eritavalla/kertoimella kuin Eurooppalaiset. Tähänkään en löytänyt googlesta lyhyen etsinnän aikana vahvistusta... Silti menin sen sanomaan ääneen saman autokeskustelun päätteeksi :lol: Mukava ja leppoisa työilmapiiri on tullut näemmä tiensä päähän. Saabismin verukkeella voin näköjään pilata ihmissuhteetkin :D

Viikonloppuja!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Toyota Avensis 2.2L D-4D

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

En tiedä onko nykyään enää näin, mutta aikanaan ilmoitettiin riisikippojen tehot SAE- hevosvoimina jossa tehot ilmoitettiin muistaakseni moottorista ilman apulaitteita ja näin saatiin suuremmat lukemat, ja euroautojen tehot taas DIN- hevosvoimina jossa olivat mukana kaikki moottorin apulaitteet paukkuja syömässä eli todenmukaisempi tulos.

Enkä kyllä tiedä minkä normien mukaan japsien tehot nykyään ilmoitetaan, ja voi olla että euroopassa myytävien kotteroiden lukemat vaaditaankin ilmoitettavaksi DIN- normin mukaan.

Kusinen tilanne sinulla kyllä, nämä korollakeijot osaavat olla sitkeitä vääntäjiä ja niin tosissaan :lol:
IamTheStig
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Toyota Avensis 2.2L D-4D

Viesti Kirjoittaja IamTheStig »

Hemmetin hiljainen ja mukava auto tollanen Avensis on ainakin taksina. Pieksee äänekkäät mersut ja volvot mennen tullen.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Toyota Avensis 2.2L D-4D

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kaikki ilmoitetaan nykyään Din tehoina.
Joskus jenkit ilmoittivat Sae ja japskit Jis tehoina mutta siitä on jo aikaa.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Toyota Avensis 2.2L D-4D

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Minuteman kirjoitti:
Enkä kyllä tiedä minkä normien mukaan japsien tehot nykyään ilmoitetaan, ja voi olla että euroopassa myytävien kotteroiden lukemat vaaditaankin ilmoitettavaksi DIN- normin mukaan.
Jep, ok.
Minuteman kirjoitti:Kusinen tilanne sinulla kyllä, nämä korollakeijot osaavat olla sitkeitä vääntäjiä ja niin tosissaan :lol:
Ja musta tuntuu et jos niiltä kyselee, niin Saabistit ovat myöskin melko pahoja jänkäämään. 8)
tomaatti kirjoitti:Kaikki ilmoitetaan nykyään Din tehoina.
Joskus jenkit ilmoittivat Sae ja japskit Jis tehoina mutta siitä on jo aikaa.
Onkohan tuo käytäntö milloin alkanut? Kun mielestäni jos vertaa vieläpä vaikka noiden 90-luvun Celicojen penkitettyjä tehoja ilmoitettuihin, niin heittoa on melkoisesti... Toisaalta alkavatpahan nuo autot olemaan jo melko vanhoja, joten taitaapi osa hevosista jo päässyt karkuun.

Ja tuossahan niitä:
http://www.alltrac.net/reference/DynoShootout02.jpg
http://www.alltrac.net/reference/DynoShootout03.jpg
http://www.alltrac.net/reference/DynoShootout04.jpg
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Toyota Avensis 2.2L D-4D

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Rullilta kun mitataan niin tulee voimansiirtohäviöt mukaan.Eli pienempi teholappu.Tehtaat mittaavat moottorin irrallaan.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Toyota Avensis 2.2L D-4D

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Onko tylsempää autoa kuin tojota?
Eihän sitä omaansa edes löydä parkkikselta ilman sähköisiä apuvälineitä...
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Toyota Avensis 2.2L D-4D

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

snuggles kirjoitti:Onko tylsempää autoa kuin tojota?
Tylsä mutta turvallinen kuin tuulipukunainen. Ei petä eikä jätä mutta ei myöskään herätä turhia intohimoja. Kestää eikä jätä vaikka sitä toivoisit.

Ja kun naapurilla on tasan samanlainen, niin ei tarvitse edes exotiikannälässään kuvitella hyppäävänsä päiväkaffeilla. Taas siinä lähiön hyväksymässä tuulipuvussa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Toyota Avensis 2.2L D-4D

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Pekko_Å kirjoitti:Terve!

Työpaikalla tullut "pieni" kädenvääntö autoasioista ja olenkin nyt saattanut itseni pienoiseen pulaan.

Tulipahan väitetyksi että Toyotan 2.2L D-4D kone ei ikipäivänä anna ulos sitä 177HV 400Nm. Mutta aikani googletettua en ole löytänyt vielä mitään pomminvarmaa todistetta. Muistan vain jostain lehdestä lukeneeni että ainakin saksanmaalla olisi tuota autoa dynoiltu ja silloin ulosanti oli ollut huomattavasti alle tuon luvatun.

Motivoin teitä vastaamaan siten, että työkaveri on ostamassa autoa - loppuviivoilla on 9-3 TTID ja Audi A4 2.0 kiisseli, hinta vs. tehot puhuu Saabin puolesta, mutta Audissa on ainakin paperilla enemmän tilaa. Noh, nyt eräs päätti sitten mainostaa tuota otsikon autoa "Sehän on isompi, yhtä tehokas ja samassa hinnassa kuin ne muutkin. Ja onhan Toyota laatuauto jne.".

Perhana, olen selkä seinää vasten! Auttakaa!!!! :D

Lisäksi mulla on sellainen ongelma, että muistin jostain että Jaappanilaisen auton hevoset lasketaan kilowateista eritavalla/kertoimella kuin Eurooppalaiset. Tähänkään en löytänyt googlesta lyhyen etsinnän aikana vahvistusta... Silti menin sen sanomaan ääneen saman autokeskustelun päätteeksi :lol: Mukava ja leppoisa työilmapiiri on tullut näemmä tiensä päähän. Saabismin verukkeella voin näköjään pilata ihmissuhteetkin :D

Viikonloppuja!
No onko kyseinen kaveri koeajanut kyseiset moottorit? Homma kun on käsittääkseni "sillä selvä". :wink:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Toyota Avensis 2.2L D-4D

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pekko_Å kirjoitti:Motivoin teitä vastaamaan siten, että työkaveri on ostamassa autoa - loppuviivoilla on 9-3 TTID ja Audi A4 2.0 kiisseli, hinta vs. tehot puhuu Saabin puolesta, mutta Audissa on ainakin paperilla enemmän tilaa.
Eihän tuo tilakäyttö ole kuin taidosta kiinni miten sen tilan käyttää hyödyksi.

Mutta mutta, loppujen lopuksi suomalainen äänestää lompakolla ja onneksi on nykyään paljon niitä jotka haluavat olla tavanomaisesta poikkevia ja erottua massasta joten toivotaan, että duunikaveris valitsee Saabin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin