Iskaritestissä vikaa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Iskaritestissä vikaa?

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Saab 9000CD -91 sai kesällä uudet etuiskarit, raidetangonpäät ja puslat etupäähän.

Viime viikon katsastuksessa katsastus pomppasi oikean etuiskarin tehotomuudesta 8O
Kokeilin perinteisellä kulmasta heilautuksella molemmat puolet ja tällä metodilla eri puolet ovat yhtä jämäkät, eli ei tehottomuutta havaittavissa.

Voisiko alustassa etupäässä olla jotain löysällä, joka vaikuttaa sitten iskaritestin tulokseen. Toisinaan juuri oikealta kuuluu kolahdus esim. korotettua suojatietä ylitettäessä.

Kommentteja, ennen kuin alan turhaan iskaria vaihtelemaan... :D

Muoks: emäntä käytti katsastuksessa ja mulla ei ole aavistustakaan, mitä siellä on testattu :mrgreen:
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
espe
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Iskaritestissä vikaa?

Viesti Kirjoittaja espe »

Ekana tulee mieleen iskarin yläpään "painelaakerin" väljyys/kuluneisuus. Se saattaa aiheuttaa testissä virheellisen tuloksen ja on vaikea todeta kun auto on pyörillään.Etupyörät ilmaan ja kangella koettamaan ylös-alas -liikettä pyörän alta. Pitäis tuntua selvä välys...

"JOUSIJALAN YLÄTUENTA SAAB 9000 --98
McPherson tyyppisen jousijalan tukilaakeri tai tukikumi
9000 Etuylätuki laakerilla. . . . . . . . . . . . . . . . . 18-1756 37.90 ???"
Motonetistä löytyy apuja...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
Vastaa Viestiin