Huonoin saamasi palvelu autoalalla?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

mike kirjoitti: Mä olen kyllä saanut Aineen myyntipuolelta oikein hyvää palvelua ja samoin varaosapuolelta. Automyyjä Tyni ainakin tuntui olevan tämän saabistin kanssa samalla aaltopituudella. Eikä pahaa sanottavaa paikan naismyyjästäkään.
Jaa-a. Hinnoittelussa on muutaman tonnin ero sinne kymmenen kilsan päähän. Ja kyllä siellä(kin) ollaan uutukaisten ominaisuuksista ulkona kuin lumiukko! Mutta ei tosiaan ole pahaa sanottavaa siitä naismyyjästä.. :oops: :P

Silloin kun netistä sai lukea XWD:stä ja spy-kuvat oli jo nähty moneen kertaan, menin kyseleen Saabin nelivedosta siltä uudelta myyjältä. Kertoi suoraan, ettei tiedä ja meni kysymään siltä Pomolta viereisestä kopista. Sieltä kiireinen mies tokaisi isosti ja vihaisena: "Saabin neliveto? Ei ole, eikä tule!!"
Ois pitänyt lyödä asiasta vetoa: jos ei tule otan autoni täyteen Aineen mainoksia vuodeksi. Jos tulee myyvät mulle yhden puoleen hintaan ;)
mike kirjoitti:Huoltopuolelta ei valitettavasti voi sanoa saaneen mitään muuta kuin tympääntyneitä tuhahduksia ja itselle vaivautuneen olon.
Olen antanut GM Finlandille palautetta ko. puljun huollosta, kun kerran asiaa kyselivät. Uuden auton oston jälkeen on saanut "pari" palautekuponkia täyttää ja olen kyllä kertonut nimellä ja osoitteella kaiken.

Esimerkki. Uudessa 9-3:ssa lukee käyttäjän käsiksessä että ekahuollossa tech asetukset ilmaisia.
Tilasin huollon ja puhelimessa kerroin pari puutetta sekä mainitsin haluamistani tech muutoksista. Kun vein auton huoltoon, ei puuttuvia osia oltu tilattu (vielä tänä päivänäkään ei ole sovittua puhelua asiasta tullut..)
ja kun otin ILMAISEN tech ohjelmoinni puheeksi niin tiskillä äijä vaihtoi väriä ja sanoi ensin että ei onnistu. Kerroin, että GM:llä voidaan olla erimieltä. Äijä sanoi käyvänsä juttelemassa "jollekkin". Tuli takaisin hetken kuluttua ja toikaisi, "pitää kai ne sitten tehdä". Ikkunan takaa iltapäivällä seurasin kun joku asentaja näpytteli sitä techiä siellä varmaan 2 tuntia.. huoh. Kaksi asetusta halusin muutettavaksi - ei paha, tunti per asetus!
Tämä valohoito/öljynvaihto lysti maksoi 308€ (ensihuolto), kesti kokonaisen päivän ja pari listanpätkää jotka etukäteen tilasin jäi puuttumaan kommentilla "soitetaan kun tulee". Ei ole siis soitettu!! :evil:

Lälllää, määpä juorusin GM:lle asiasta..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ässä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Marko A kirjoitti:Lälllää, määpä juorusin GM:lle asiasta..
Saat kortistoon sen legendaarisen kommentin "asiakas on mulk*u" :lol:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
zammuel
Matalapaineturbo

Re: Huonoin saamasi palvelu autoalalla?

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Lasketaanko se huonoksi palveluksi jos autosta loppuu bensa koeajolla? :D

Ekaa satkua ostaessa muinaisina aikoina näinkin pääsi käymään. Ostinpa auton silti kun muuten sain varmaankin vahingossa ko. liikkeessä (Automaa) ihan kelvollista palvelua. Esimerkkinä siitä että kaikenlaista sitä asiakkaana antaa anteeksi jos homma muuten toimii ja kohtelu on asiallista.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ässä kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Lälllää, määpä juorusin GM:lle asiasta..
Saat kortistoon sen legendaarisen kommentin "asiakas on mulk*u" :lol:
Sen arvonimen sain varmaan jo vuosia sitten, kun vein tonnarin vaihteistoöljyn vaihtoon ja autoa jättäessä kysyin, että miten sen homman meinaatte tehdä. Vastauksen kuultuani vetäisin takataskusta tulostetun Saab Service Bulletin ohjeen suomennettuna ja kerroin, että teette nyt näin kun kerran minä olen se joka maksaa ja autolla ajaa!
Hakiessani autoa asentaja tuli innoissaan kertomaan pihalle niiden mun tulosteiden kanssa, miten olivat jopa huuhdelleet laatikon kun ohjeessa niin käskettiin.
:oops: Silloin sen esimiehen kasvijenväri kertoi, että mun asiakaskorttiin tuli varmaan jotaihn: Mu***u, lisätiedot: välimerkinraiskaaja ja naurettava niuho.

Aivan sama. :mrgreen: Pääasia aina, että pojilla on hauskaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
mordai
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja mordai »

JugiBoy kirjoitti:Vääryyttä kokeneita ja niitä jotka luulevat kokeneensa vääryyttä piisaa varmasti, mutta kai tätä foorumia lukee ja käyttää jokunen asiakaspalvelunkin ammattilainen. Kertokaa nyt ihmeessä, jottei ihan yksipuoliseksi parjaamiseksi mene, millaisia persereikiä monet asiakkaat osaavat olla.Enempiä mainostamatta voin sanoa, että monta asiakasta olen kohdannut, joita ei saisi ilman kuonokoppaa päästää lähelle...noh yksinkertaisesti ketään ja mitään.
Ite tehny myyntihommia sellaisen 10 vuotta, pääosin yrityspuolelle mutta myös kuluttajille ja matkapuhelinliikkeessä myymäläpäällikkönä. Huollon puoltakin olen nähnyt matkapuhelinpuolelta korjaamopäällikön kengistä.

Itse olen kyllä sitä mieltä että asiakkaat on just niin mu*kkuja ja vaikeita kuin miten niitä kohtelee. Yleensä tyytymättömätä asiakkaat kokee saaneensa huonoa palvelua aina jostain aiheellisesta tai aiheettomasta syystä. Mm. matkapuhelinpuolella yleiset reklamaation kohteet olivat havaittu kosteusvaurio tai huollon kesto. Aika nopeesti loppuu asiakkaitten mouhoominen kun antaa heidän purkautua aikansa ja sen jälkeen myöntyy asiakkaan valituksille ja on samaa mieltä että "totta, on se per-ceestä että siellä on kosteusvaurio ja huolto on kestänyt". Yleensä tässä vaiheessa rauhoittuvat, jonka jälkeen on helppo selvittää miten esim. kosteusvaurio on havaittu ja miten valmistaja määrää huollon tällaisessa tilanteessa toimivan.

Summa summaarum: asiakkaat on niin mu*kkuja kuin miten heitä kohtelee... ja jos ite on oikeesti ryssitty, ei muuta kuin hattu kouraan, kuvetta esiin ja korvauksia tiskiin. Tälleen ite ainakin oon oppinu... ei ehkä oikea tapa, mutta hyvin toiminu tähän mennessä. Tervetuloa vaan asiakkaaks, jos tapa miellyttää ;-)

-P-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Alihankkija
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Yleensä metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan mutta kyllä mielestäni asiakaspalvelussa niin työntekijän kuin asiakkaankin puolelta löytyy aina joku oman elämänsä sankari jolle et mitään "mahda", suhtaudut sitten miten vain.

Omalla kohdalla mieleenpainuvin muisto on varaosakaupasta. Asiakas saapuu lauantaina 13.50 tiskille: Sulla on kuulemma tällanen hihna ja antaa varaosakoodin. Minä siihen, että kiva kun on koodi valmiina,katsotaan.

A: v**tu,mitään kattele, anna se hihna niin pääsee hommiin.
M: Pitää katsoa millä varastopaikalla se on.
A: v**tu, kato sinä kaljupää mitä tykkäät ja anna se hihna.
M: Rauhotutaans nyt vähän. Tässä vaiheessa selviää, ettei hihnaa ole meillä, eikä Suomessa.
M: Ei ole Suomessa kyseistä hihnaa.
A: Minä v**tu just soitin tänne ja sanottiin, että on.
M: Et ole soittanut tänne. Minulla on etelä-suomen päivystysnumero ja moista tiedustelua ei ole tullut.
A: Saatanan paska runkku, ja muutama minuutti samaa...:)
M: Hihna saadaan maanantai iltapäiväksi teille kotiin.
A: Mä tarviin sen just nyt, saatanan mulk*u:)
M: Joo, mutta hihnan saat maanantaina.

Tässä vaiheessa asiakas lähtee ulos huutaen ja kiroillen. Liike kiinni 14.00 ja päivystyspuhelin mukaan ja kotiin. Sama asiakas soittaa n.15.00 ja kysyy toista hihnaa. Katon läppäriltä, että löytyy ja sanon, että voi tulla hakemaan 30min päästä ja muistutan samalla päivystysmaksusta 60€. Asiakas saapuu ajallaan.

A: Tulin hakemaan hihnaa. Hepulla mukana vanha ja kulunut joka on kuulemma väärä jonka toinen liike on myynyt. Haluaa uuden velotuksetta tilalle.
M: Tää uus hihna maksaa 225€ ja sen Teidän hihnan palautuksen kanssa teidän pitää neuvotella hihnan myyneen liikkeen kanssa.
A: Haista sinä v**tu ! Ja samaa laulua hetken aikaa.
M: Otatko hihnan vai et ? Hinta on 225€ + päivystysmaksu 60€
A: Otan mut sä hyvität tästä hänen väärästä hihnasta 225€ ( käytetty, ei meidän )
M: En hyvitä.
A: v**tu, mä tiedän missä sä asut...
M: Ihan sama. Otatko hihnan vai et ?
A: Otan mutta en v**tu maksa kuin 200€ koko jutusta. Heittää neljä 50:stä tiskiin,nappaa hihnan ja meinaa lähteä.

Tässä vaiheessa menee hermo ja totean, että kuules arvon mikkihiiri. Osaatko tanssia ja tykkäätkö eläimistä ? Jos osaat ja tykkäät vielä eläimistä, niin tää on sun onnen päivä. Mä menen nyt ulos, otan autosta koirani ja sitten meillä alkaa täällä ihan saatanallinen rumba:) Tai sitten sä voit hoitaa tän kuin miehet ja päättää otatko hihnan mainitulla hinnalla vai et ?

Tarina päättyi ihan onnellisesti ja asiakaskin kävi uudestaan, ei tosin ihan heti tapahtuneen jälkeen. Olisihan tuon tietenkin voinut minun puoleltani hoitaa fiksumminkin mutta toisaalta ihan kaikkea ei tarvitse sentään kuunnella.
Somnium
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Somnium »

:D Eiköhän tuo ollu ihan asiallinen ratkasu. Heikkohermosempi kaveri ois jo ekan "saatanan mulkun" kohdalla syöttäny kyseiselle luupäälle koko hihnan.
"saapi edestä ja saapi takkaa"
ysikolmonen
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

Kai tämäkin samaan kategoriaan kuuluu, kun myyjä on ko. merkin huoltoneuvojana paikallisessa merkkiliikkeessä... Asiaan:
Velimies päätti kokeilla Saabien jälkeen toista ruotsalaista merkkiä & päätyi 850 malliseen Volvoon. Sellainen löytyi nettiautosta hyvillä varusteilla, kohtuukilometreillä, merkkiliikkeen huoltokirjalla & vieläpä myyjänä tämän merkkiliikkeen huoltoneuvoja. Kaikki vaikutti hyvältä, joten kaupat tuli.
Kuinkas sitten kävikään...
Ajettuaan volvolla ~800km alkoi öljyvalo vilkkua -> öljyn tarkistuksessa tikku ei edes kastunut (ostettaessa öljy lähes maksimissa). Lisää öljyä masiinaan ja tien päälle -> sama oire jatkuu, öljyn kulutus n.2L/1000km! Soitto myyjälle joka ei tietenkään ollut tietoinen viasta. Ilmoitti vaan ettei ole Juridisesti missään vastuussa, koska kyseessä yksityisten välinen autokauppa!!
He***tin hyvää mainosta länsi-suomalaiselle volvon merkkiliikkeelle!
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
JugiBoy
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Mielestäni turha mustamaalata merkkiliikettä jos työntekijä on myynyt paskan auton. Asioilla kun ei tosiaan ole keskenään mitään tekemistä. Ehkä kuitenkin kannattaisi soittaa ja kysyä, joltain muulta kuin auton myyjältä, auton huoltohistoriaa. Jos merkkiliikkeellä on toimipisteitä muissakin kaupungeissa, saa huoltohistorian selville sieltäkin. Itse olisin kiinnostunut tietämään onko huollot tosiaan tehty muutenkin kuin vain leimalla paperiin. Jos ei, saattaa haiskahtaa petokselle. Mutta enpä tuotakaan ihan suureen ääneen menisi huutamaan ennen kuin faktat on tiedossa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
snuggles
"Hölösuu"

Re:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

9000cst kirjoitti:Aine Oy Oulu, ei rahat kelpaa jos ei oo puku päällä tai vähintään 9-5 saappi...
Kuva

Samaa mieltä. Autokaupoilla en ole käynyt, ainoastaan katselemassa.
Tosin silloin jopa muutamaa esittelivät.
HUOLTO taasen on sellainen paikka, että huoltakaa nyt HYVÄT IHMISET ne autonne ITSE ennen kuin tuonne viette, vaikka ette osaisikaan huoltaa! Niin minäkin olen nykyään tehnyt.
Myös miinusta Linnanmaan autohuollolle. Vittuuntunut remonttimies pilaa päiväsi helposti.

Miksi Autoalalla on niin paljon paskaa palvelua?
Miksi myyjät ovat yleensä vittuuntuneita?
Onko joku juttu, että jos vedät sitä: "jaa, tommone. Noistaha ei paljoo makseta!!" -murahtelua sadalle prosentille asiakkaista niin saat muutamaa enemmän vedettyä nenästä ja enemmän Profittia kuin sellainen myyjä, joka tekee auliisti kauppaa kohtuullisilla ehdoilla?
Täytyyhän tälle jokin pohja olla.
Ei kai voi olla, että niin moni autoalalla työskentelevä on ihan 100% hajalla omaan duuniinsa ja purkaa sen asiakkaisiin?
Ala on miesvoittoinen toki, voiko olla, että tällaisella alalla vedetään sitä linjaa, että :"kyllä ne asiakkaat autoja ostaa ennenku kävelee". vaikka palvelu ois mitä paskinta laatua?
Itsekin olen miesvoittoisella alalla töissä ja kyllä asiakkaita koitetaan pitää hyvänä, että töitä riittäis!

Lopussa kitos seisoo, eli kiitokset hyvästä palvelusta seuraaville:
Pro-Car Service - iso ongelma, iso huolto, mutta toimii!
Kaar-Van, Kempele - hyvää palvelua kohtuullisella hinnalla
Autokorjaamo Nikunen - Ihan jassoo, ei moitteita.
ysikolmonen
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

JugiBoy kirjoitti:Mielestäni turha mustamaalata merkkiliikettä jos työntekijä on myynyt paskan auton. Asioilla kun ei tosiaan ole keskenään mitään tekemistä. Ehkä kuitenkin kannattaisi soittaa ja kysyä, joltain muulta kuin auton myyjältä, auton huoltohistoriaa. Jos merkkiliikkeellä on toimipisteitä muissakin kaupungeissa, saa huoltohistorian selville sieltäkin. Itse olisin kiinnostunut tietämään onko huollot tosiaan tehty muutenkin kuin vain leimalla paperiin. Jos ei, saattaa haiskahtaa petokselle. Mutta enpä tuotakaan ihan suureen ääneen menisi huutamaan ennen kuin faktat on tiedossa.
Ei tarkoitukseni ole mollata merkkiliikettä, nimeä en maininnut & vaihtoehtoja länsisuomessa on kuitenkin useita. Myyjä vaan mainosti itseään ko merkkiliikkeen huoltoneuvojana & kyseisen merkin asiantuntijana. Hän itse mustamaalasi työnantajaansa myymällä tietoisesti paskan auton tyyliin "merkkiliikkeen huoltoneuvojan auto", kaikki kunnossa & huollettu jne...
Tuo huoltohistorian selvitys on kyllä tarkistamisen arvoinen pointti & viimeinen oljenkorsi, kiitos vinkistä.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Vaikka kyseessä onkin huonointa palvelua käsittelevä ketju, niin silti rikon etikettiä näin että Tampereen Lielahden Metro-Auton toimipisteessä on ollut asiallinen palvelu. Kaikkia osia on myyty, tosin hinnat ovat joskus herättäneet polemiikkia, mutta on lopulta myyty kun on päästy yhteisymmärrykseen.

Ja yrittipä joku tosissaan myydä tamänlaiselle resupellelle uutta ysiviitosta niin että jouduin oikein levittelemään taskujani..

Jopa paikan huoltopäällikkö suostui pyynnöstä tulemaan ulos liikkeestä kuuntelemaan ja lausumaan mielipiteensä erään NG-900:sen jakopään meteleistä, ilman erillistä veloitusta.

Ikävää k.o. liikkeessä on se että ilmeisesti taitavin varaosa- ja tietoguru taisi jäädä eläkkeelle hiljakkoin.

Tässä toiminnassa on vissi ero siihen mitä jouduin kokemaan nuoruudessani eräällä nimeltämainitsemattomalla AUTO-KIVITILALLA vain yrittäessäni ostaa varaosia erääseen liikkeen edustamaan automerkkiin, ja jossa tapahtumassa varaosien ostaja suorastaan v*ttuiltiin ulos sitä tahtia että vasta ulko-ovella ostaja ihmetteli että mitä helv*ttiä oikein tapahtui...

No, eipä siihen merkkiin ole tullut sekaannuttua sen jälkeen.
Vastaa Viestiin