9-3 2.0t > 9-3 2.0T

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

9-3 2.0t > 9-3 2.0T

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mitä eroa?? onko turbo eri tai vastaavaa?

Eli pikkuturbosta kun halajaa isompaa niin boksin vaihto + mankkuvena, mutta mitä muuta? Jos oletetaan että tallista löytyy kolkit joissa kyseiset koneet, mutta käyttöautona vähemmän ajettu matalapaineversio.

2.0t vm. -00
2.0T vm. -98

:arrow: Koneen vaihdot päittäin kannattaa unohtaa ja tehokkaampaa viritystä ei tavoitella. :mrgreen: :mrgreen:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 2.0t > 9-3 2.0T

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sama turbo, ecun/ohjelman vaihto ja magneettiventtiilin lisäys riittää. Molemmat ilmeisesti T5 malleja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: 9-3 2.0t > 9-3 2.0T

Viesti Kirjoittaja Tuha »

jcarlson kirjoitti:Sama turbo, ecun/ohjelman vaihto ja magneettiventtiilin lisäys riittää. Molemmat ilmeisesti T5 malleja.
Nää mitään Volvoja oo.... :lol: :lol:

Ilmeisesti jos oikein olen ymmärtänyt niin 2.0t on T7 sytytyskasetin ollessa musta ja 2.0T on T5 punaisella sytytyskasetilla. Vai menikö pahasti metsään?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 2.0t > 9-3 2.0T

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hmm? 2.0t MY00 on matalapaineena T5 kuten myös kaikki -98:t. Eron näkee sytytyskasetin väristä ja ilmamassamittarin olemassaolosta (T7). Kaasuläppäkotelolle menevä ahtoputki on T7:ssa muovia ja T5:ssä alumiinia.

Matalapaineisiin tuli T7 vasta MY01 alkaen (täyspaine jo MY00). Jos toinen on T5 ja toinen T7 niin sitten eroja on paljon eikä keskenään vaihdettavaa osaa löydy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: 9-3 2.0t > 9-3 2.0T

Viesti Kirjoittaja Tuha »

jcarlson kirjoitti:Jos toinen on T5 ja toinen T7 niin sitten eroja on paljon eikä keskenään vaihdettavaa osaa löydy.
Tätä vähän veikkasinkin... Tosin ei omasta kulkineesta kyse.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 9-3 2.0t > 9-3 2.0T

Viesti Kirjoittaja Pola »

Elikkä pääsee helpolla kun ei tarvi käydä noitte mankkuvenojen kans kikkailemaan. Itehän vaihdoin tässä talvella T7:n t -> T. Koko homma kesti ehkä tunnin ja kaikkine töineen makso 100€ ;) Voin kyllä suositella kaikille ihan lämpimästi. Nyt tollakin kerkiää :D
#3272
Vastaa Viestiin