Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Mahtavia kuvia tämän espanjalaislehden(?) reportaasissa: http://km77.com/00/saab/9-3/turbox/t01.asp
Sekä tämän sivun lopussa hyvä in-car video, ensin ESP:llä, sitten ilman: http://www.motorpasion.com/categoria/pruebas
Sekä tämän sivun lopussa hyvä in-car video, ensin ESP:llä, sitten ilman: http://www.motorpasion.com/categoria/pruebas
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Kuulin jotain juttua, että joku saksalaislehti olisi ajanut xwd-Saabin lepikkoon. Onko muilla havaintoa moisesta?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Taisivat Puskurissa tai vastaavassa auto-ohjelmassa/-lehdessä verrata BMW 3-sarjan vastaavaan tupla-turbolliseen 3-litraiseen, jos muistan oikein. Pitääköhän tieto paikkansa? Tuollaisen kanssa aika samaan sarjaan voisi ehkä kuuluua. Muistelisin kertoneen - taisi olla siinä testissä Aero - siinä jutussa, että ainoastaan neliveto puuttuu.Raimo Miettinen kirjoitti:Painiiko Turbo X evojen ja imppu sti:n kanssa samassa sarjassa vai mitkä ovat kilpailijoita markkinoilla?
Miten neliveto-XWD:tä on saatavilla tulevaisuudessa? Onko kenelläkään enempää tietoa? Olisi saatavilla TTID:hen ja lisäksi vielä 2.0T:hen?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Uusimmassa Tekniikan Maailmassa 5/08 oli 9-3SS Aero XWD:n koeajo. Juttu keskittyi enimmäkseen nelivedon toteutukseen, kannattaa lukasta
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Entäs takapenkin polvitilat? Kerro jo!
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Juttu oli mukavaa luettavaa TM:stä. Oli aika paljolti ihan samoilla linjoilla kuin muutkin arvostelut. Kehuvat onnistuneeksi uusinta Saabin nelivetoa. Ja mielestäni aika arvattavasti mainitsivat vaikeudun verrata suoraan perinteisiin nelivetomerkkehin.
Sellainen kysymys jäi jutusta, suunnitteleeko Saab Opelin vastaaviin moottoreihin nelivetojärjestelmän? Mainittiin vain, että poikittaismoottoreisiin GM:n merkkeihin.
Sellainen kysymys jäi jutusta, suunnitteleeko Saab Opelin vastaaviin moottoreihin nelivetojärjestelmän? Mainittiin vain, että poikittaismoottoreisiin GM:n merkkeihin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=255juhokare kirjoitti:Sellainen kysymys jäi jutusta, suunnitteleeko Saab Opelin vastaaviin moottoreihin nelivetojärjestelmän? Mainittiin vain, että poikittaismoottoreisiin GM:n merkkeihin.
Katsoppas tuolta sivulta Tuulilasi-jutun alapuolelta, siellä on puhetta että suunnittelisi nelivedot, ja mahdollisesti vähän muutakin...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Melko säälittävä räpellys tämäkin on moottorin osala. -93 9000 aerossa oli 225hp. 2008 onkin jo päästy huimaan 280hp asti. Kyllä Aerossa oli ehdottomasti pitäny olla vähintään 350hp, mielellään 400. Olis edes voinu verrata esim Audin RS4 tms. En ymmärrä tätä logiikkaa ollenkaan, koitetaan olla premium merkki mutta tehdään silti ihan proletaarikamaa.juhokare kirjoitti:Taisivat Puskurissa tai vastaavassa auto-ohjelmassa/-lehdessä verrata BMW 3-sarjan vastaavaan tupla-turbolliseen 3-litraiseen, jos muistan oikein. Pitääköhän tieto paikkansa? Tuollaisen kanssa aika samaan sarjaan voisi ehkä kuuluua. Muistelisin kertoneen - taisi olla siinä testissä Aero - siinä jutussa, että ainoastaan neliveto puuttuu.Raimo Miettinen kirjoitti:Painiiko Turbo X evojen ja imppu sti:n kanssa samassa sarjassa vai mitkä ovat kilpailijoita markkinoilla?
Miten neliveto-XWD:tä on saatavilla tulevaisuudessa? Onko kenelläkään enempää tietoa? Olisi saatavilla TTID:hen ja lisäksi vielä 2.0T:hen?
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Olen samaa mieltä Jounin kanssa. Tehoja olisi vain saanut olla enemmän, ja uskoisin moottorin myös kestäneen sen rasituksen. Mutta homma menee näin miten menee näemmä. Mutta pääasia on mielestäni se, että auto on muuten ihan kuosissa. Mielestäni noita voimia olisi saanut olla se jotain 323 esimerkiksi, mutta GM:n moottoripolitiikka kait aiheutti muuta.
Eikös sama moottori ollut käytössä vain modifioituna Aero-X:ssä? Sellaista itse olisin toivonut. Edes tehojen suhteen.
Eikös sama moottori ollut käytössä vain modifioituna Aero-X:ssä? Sellaista itse olisin toivonut. Edes tehojen suhteen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Miksi?juhokare kirjoitti:Mielestäni noita voimia olisi saanut olla se jotain 323 esimerkiksi
Eikö se riitä, että auto on tehokas, mukava ja ajettavuudeltaan erinomainen? Mihin sä tarvitset sitä vielä ylimääräistä 100 heppaa, ellet aio harrastaa sillä urheilua oikein tosissaan (normaali tieliikenteessä? )? OIKEESTI?! Vain siksi, että olisi enemmän kuin naapurilla...ko?
Enemmän tehoja kuin siinä, tai jossain toisessa... Automerkkien välistä kilpavarustelua tehoissa voisi tietenkin jatkaa loputtomiin vain taivas rajana, mutta millainen business se sitten olisi auton valmistajalle? Kuka normaalijärjellä varustettu ihminen haluaisi esim. 500 hevosvoimasella moottorilla varustetun henkilöauton? Lisäksi saattaa käydä niin (merkkejä jo ilmassa), että ylettömän suuret ja kuluttavat moottorit alkavat olla pian epämuodikkaita ja pahimmillaan kääntyä imagoltaan valmistajia itseään vastaan.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Otin tuohon kantaan paljolti Jounin mielipiteen pohjalta. Muut valmistajat kuitenkin käyttävät suurempia teholukemia. Voin tietysti olla väärässä, mutta missä luokassa sitten esimerkiksi Aero 9-3 liikkuu. Kuten jo totesin, kunhan muuten auto on kunnossa ja tarkoitin myös suorituskykyä käytännössä, se lienee pääasia.
Ja kilpailevia merkkejä tuossa luokassa voisi olla ehkä Subarun ja Mitsun vastaavat, joissa tehoja on hieman enemmän.
Ja kilpailevia merkkejä tuossa luokassa voisi olla ehkä Subarun ja Mitsun vastaavat, joissa tehoja on hieman enemmän.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Kyllä kai niitä autoja tehoilla myydään, ainakin joillakin markkina-alueilla. Tuntuu, että osalle jenkkisaabisteja on kova paikka kun esim Toyota Camryssä on enemmän tehoa (ja taitaa olla paremmat 0-100 km/h sekunnit) kuin 9-3 2.0T:ssä. Itse sanoisin tuohon, että ostakoon sitten Camryn, ei siinä mitään.
Valmistajalle voi huippumalli ja sen suorituskyky kuitenkin olla aika tärkeä. Veikkaan, ettei RS4:stä tai BMW M3:sta saada mitään valtavia voittoja pienien voluumien tähden (kate per auto varmaan on hyvä). Näillä malleilla voi kuitenkin markkinoida merkkiä. Samoin kärkimalleista voi "liu'uttaa" teknologiaa alaspäin. Nykyisisä perusmalleissa on vanhojen RS4:n tai M3:n tekniikkaa.
Järjettömiä autojahan nuo helposti ovat ns. taviksille. Siksi olisikin kiva, että tuo neliveto tulisi laajemmin tarjolle.
Minusta tuntuu ihmeelliseltä, ettei Saab saisi jonkun GM-politiikan vuoksi ottaa enemmän tehoja moottoreista. Mun veikkaus on, että haluttiin vain säästää ja tehdä Turbo-X mahdollisimman pienin muutoksin.
Valmistajalle voi huippumalli ja sen suorituskyky kuitenkin olla aika tärkeä. Veikkaan, ettei RS4:stä tai BMW M3:sta saada mitään valtavia voittoja pienien voluumien tähden (kate per auto varmaan on hyvä). Näillä malleilla voi kuitenkin markkinoida merkkiä. Samoin kärkimalleista voi "liu'uttaa" teknologiaa alaspäin. Nykyisisä perusmalleissa on vanhojen RS4:n tai M3:n tekniikkaa.
Järjettömiä autojahan nuo helposti ovat ns. taviksille. Siksi olisikin kiva, että tuo neliveto tulisi laajemmin tarjolle.
Minusta tuntuu ihmeelliseltä, ettei Saab saisi jonkun GM-politiikan vuoksi ottaa enemmän tehoja moottoreista. Mun veikkaus on, että haluttiin vain säästää ja tehdä Turbo-X mahdollisimman pienin muutoksin.
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Tai sitten näyttää uuden nelivetotekniikan osuutta auton käytännön nopeuteen esim. keilaradalla.karitammi kirjoitti:Minusta tuntuu ihmeelliseltä, ettei Saab saisi jonkun GM-politiikan vuoksi ottaa enemmän tehoja moottoreista. Mun veikkaus on, että haluttiin vain säästää ja tehdä Turbo-X mahdollisimman pienin muutoksin.
Re: Black Turbosta ja Face-liftistä uutta tietoa
Hyvä pointti tuokin. Ja tehothan on vielä tietyllä lailla järkevät. Itse skeptikkona lähinnä mietin, ettei löytynyt sopivaa moottori-vaihteisto-muu voimansiirto yhdistelmää isommille tehoille. Nelivedossa releet joutuu aika lujille kun sutiminen ei niin helposti rajoita momenttia.Tri-Lo kirjoitti:Tai sitten näyttää uuden nelivetotekniikan osuutta auton käytännön nopeuteen esim. keilaradalla.