Minulla on jarruongelma Saab 900S S-2.3-DC5-B/260 -94 mallisessa. Takapyörien jarrut eivät ole balanssissa. Levyt, satulat ja palat ok, vika ei ole niissä. Vuoden -94 ja -95 malleissa on takajarrujen jarruputkilinjoissa paineenalennin/vitauksen säädin. Näiden hinta on merkkiliikkeessä huima ja tarvikeosina en ole niitä löytänyt. Onko kellään ratkaisua ongelmaan, muuta kuin ostaa merkkiliikkeen varaosa?
Toinen asia johon toivon vastausta on että mikä koodinlukija kävisi tähän autoon ja mistä sellaisen voisi hankkia?
Vanhan Saabin ylläpitäjä
Saab 900S -94 takajarrun paineen/virtaussäädin
Re: Saab 900S -94 takajarrun paineen/virtaussäädin
Entiseen autooni, 900S -93/94 vaihdettiin ko.paineen rajoitin - olisko ollut yksi vai kaksi kpl? Ainakin silloin laitettiin alkuper.osa kovaan hintaan, tosin tarkkaa summaa en muista. Aika vaikeaa voi olla löytää muualta, ellei sitten jostain purkuosana.
Re: Saab 900S -94 takajarrun paineen/virtaussäädin
JuhaS kirjoitti:Minulla on jarruongelma Saab 900S S-2.3-DC5-B/260 -94 mallisessa. Takapyörien jarrut eivät ole balanssissa. Levyt, satulat ja palat ok, vika ei ole niissä. Vuoden -94 ja -95 malleissa on takajarrujen jarruputkilinjoissa paineenalennin/vitauksen säädin. Näiden hinta on merkkiliikkeessä huima ja tarvikeosina en ole niitä löytänyt. Onko kellään ratkaisua ongelmaan, muuta kuin ostaa merkkiliikkeen varaosa?
Toinen asia johon toivon vastausta on että mikä koodinlukija kävisi tähän autoon ja mistä sellaisen voisi hankkia?
Vanhan Saabin ylläpitäjä
Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin laittaa uudet alkuperäiset (yksi per puoli, löytyy abaut taka-akselin yläpuolelta tässä vuosimallissa). Muistaakseni myydään pareittain, jolloin hinta tippui noin 70e/kpl. Vanhat ovat täysin ruostuneita kikkuloita, joten purkaamomies ei ikinä rupea purkamaan...

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: Saab 900S -94 takajarrun paineen/virtaussäädin
Kiitoksia vastauksestasi. Olenkin jo toiminut niin. Ostin virtausäädinparin merkkiliikkeestä 88€/pari. Ensimmäinen merkkiliike antoi hinnaksi 189€ jonka jälkeen selvitin asiaa tarkemmin. Liike josta ostin varaosan, tunsi myös tämän kalliimman alkuperäisvaraosan mutta vähän yli sadan euron hintaan. Pidin saamaani hintaa "markkinahintana" kun vertaa muiden merkkien vastaaviin osiin enkä lähtenyt enää etsimään halvempaa. Ostamani varaosa on anskassa valmistettu.
Teknisesti asia on kuten kerroit,aika on tehnyt tehtävänsä ja venttiilit ovat "hyvin ruostuneet ja kunnolla" kiinni. Turvallisuuden ja oikean toimivuuden takia molemmat puolet tulee vaihtaa. samalla uusin koko takapään jarruputkistot.
Terv. JuhaS
Teknisesti asia on kuten kerroit,aika on tehnyt tehtävänsä ja venttiilit ovat "hyvin ruostuneet ja kunnolla" kiinni. Turvallisuuden ja oikean toimivuuden takia molemmat puolet tulee vaihtaa. samalla uusin koko takapään jarruputkistot.
Terv. JuhaS
Vanhan Saabin ylläpitäjä