Mitä teit saabiisi tänään topic?
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Onko tämä turaamista? Voiko vika siirtyä? Hieman pitkäveteinen tarina, mutta niin oli hommakin.
Lisäsin pesunestettä femman säiliöön ja tarkistin piruuttani öljyt talviloman kunniaksi. Mittatikun pää kastui juuri ja juuri. On ruvennut viemään öljyä?? Käynnistin koneen: "Front light failure". Kuskin puoleinen ajovalo oli palanut. Kävin asioilla, ostin samalla reissulla Prismasta Philipsin perus-H7-lamput ja oranssit 21-wattiset takavilkkuihin, kun ne näyttävät niin hengettömiltä. Mittatikku mielessäni kurvasin kotimatkalla vielä Deltan kautta ja varasin ajan öljynvaihdolle ja huohotintutkimukselle ja pakokaasumittaukselle, kun katsastaakkin pitäisi. Sää on kuulemma ollut viimeaikoina hankala huohottimille???
Ajelin kotia kylmään halliin vaihtamaan lamppuja. Ensimmäistä kertaa femman kanssa näissä puuhissa. Voi jestas, että tuli kolkkia ja H4:sia ikävä. Vaikka olin suunnitellut vaihtavani oikeaoppisesti molempien ajovalojen polttimot samalla kertaa, naureskelin itsekseni, että hyvä säkä, että meni poppa kuskin puolelta, koska sinne puolelle mahtuu vain yksi meikäläisen käsi just ja just, jos ottaa akun kopan irti, kuten ohjekirjakin opastaa. Ei tässä viitti talvi-iltana vaihtaa kuin pakollinen palanut lamppu. Repsikan puoli näytti vielä ahtaammalta. Hillitöntä nysväämistä kuskin puolella ainakin puoli tuntia (jos laittaa sinne käden, ei näe, jotta näkisi pitää ottaa käsi pois, jousikin irtosi kerran).
Muutaman huilitauon jälkeen polttimo paikallaan, sormenpäät ja ranteet ruvella, selkä jumissa, päätäkin huimaa. Vilkaisin vielä sinne repsikan puoleiseen onkaloon, joka moottoriin vievän paksun ilmanottoputken ansiosta näytti aivan mahdottomalta paikalta. Pyörittelen päätäni ja naureskelen, että kestäisi edes kesään saakka repsikan poppa.
Starttaan ja kokeilen valoja. "Blim-blom" "Front light failure", again!! Kuskin puolella palaa, mutta nyt ei pala repsika. Nyt jo vähän alkoi vituttamaankin. Ei ehtinyt tulla kesää. Ei muuta kuin vaihtamaan.
Olipa hyvä, että olin jo aiemmin päättänyt, että molemmat puolet vaihdetaan Kiinnityssysteemi onkin jo tuttu. Ilmanottoputkikin työntyy hieman edestä pois, kun kunnolla kämmensyrjällä kampeaa. Tila on kuitenkin sen verran pieni, että aikaa palaa nysvätessä yhtä kauan kuin kuskin puolella. Ranteita aristaa. Bonuksena, se vanha poppa putosi otteesta jonnekkin sinne umpion alapuolelle, enkä hämärissä enää nähnyt tai yltänyt siihen. Reilun tunnin punnertamisen jälkeen molemmat ajovalot on vaihdettu. Aamulla kaivan pitkällä tikulla vanhan popan esille, ennen liikenteeseen lähtöä.
Starttaan ja kokeilen. Molemmat ajovalot syttyvät ja pitkätkin syttyvät, jes!!
Vaihdan vielä takavilkut. Ne napsahtelevat helposti paikoilleen, työskentelytilaa kun on ruhtinaallisesti.
Kokeilen toimiiko? "Blim-blom":"Rear light failure". Ja aivan, kuskin puoleinen takavalo ei pala. En älynnyt ostaa prismasta 21/5W-polttimoita. Päätän jatkaa harjoituksia huomenna uudestaan asioituani polttimokaupassa... Mitähän muuta hankkisi samalla?
Pitäisikikö ennakoida tilanne ja vaihtaa ihan kaikki popat ennen seuraavaa käynnistystä? En taida uskaltaa. Vika siirtyisi jo jonnekkin, mitä en osaa itse vaihtaa/korjata?
Lisäsin pesunestettä femman säiliöön ja tarkistin piruuttani öljyt talviloman kunniaksi. Mittatikun pää kastui juuri ja juuri. On ruvennut viemään öljyä?? Käynnistin koneen: "Front light failure". Kuskin puoleinen ajovalo oli palanut. Kävin asioilla, ostin samalla reissulla Prismasta Philipsin perus-H7-lamput ja oranssit 21-wattiset takavilkkuihin, kun ne näyttävät niin hengettömiltä. Mittatikku mielessäni kurvasin kotimatkalla vielä Deltan kautta ja varasin ajan öljynvaihdolle ja huohotintutkimukselle ja pakokaasumittaukselle, kun katsastaakkin pitäisi. Sää on kuulemma ollut viimeaikoina hankala huohottimille???
Ajelin kotia kylmään halliin vaihtamaan lamppuja. Ensimmäistä kertaa femman kanssa näissä puuhissa. Voi jestas, että tuli kolkkia ja H4:sia ikävä. Vaikka olin suunnitellut vaihtavani oikeaoppisesti molempien ajovalojen polttimot samalla kertaa, naureskelin itsekseni, että hyvä säkä, että meni poppa kuskin puolelta, koska sinne puolelle mahtuu vain yksi meikäläisen käsi just ja just, jos ottaa akun kopan irti, kuten ohjekirjakin opastaa. Ei tässä viitti talvi-iltana vaihtaa kuin pakollinen palanut lamppu. Repsikan puoli näytti vielä ahtaammalta. Hillitöntä nysväämistä kuskin puolella ainakin puoli tuntia (jos laittaa sinne käden, ei näe, jotta näkisi pitää ottaa käsi pois, jousikin irtosi kerran).
Muutaman huilitauon jälkeen polttimo paikallaan, sormenpäät ja ranteet ruvella, selkä jumissa, päätäkin huimaa. Vilkaisin vielä sinne repsikan puoleiseen onkaloon, joka moottoriin vievän paksun ilmanottoputken ansiosta näytti aivan mahdottomalta paikalta. Pyörittelen päätäni ja naureskelen, että kestäisi edes kesään saakka repsikan poppa.
Starttaan ja kokeilen valoja. "Blim-blom" "Front light failure", again!! Kuskin puolella palaa, mutta nyt ei pala repsika. Nyt jo vähän alkoi vituttamaankin. Ei ehtinyt tulla kesää. Ei muuta kuin vaihtamaan.
Olipa hyvä, että olin jo aiemmin päättänyt, että molemmat puolet vaihdetaan Kiinnityssysteemi onkin jo tuttu. Ilmanottoputkikin työntyy hieman edestä pois, kun kunnolla kämmensyrjällä kampeaa. Tila on kuitenkin sen verran pieni, että aikaa palaa nysvätessä yhtä kauan kuin kuskin puolella. Ranteita aristaa. Bonuksena, se vanha poppa putosi otteesta jonnekkin sinne umpion alapuolelle, enkä hämärissä enää nähnyt tai yltänyt siihen. Reilun tunnin punnertamisen jälkeen molemmat ajovalot on vaihdettu. Aamulla kaivan pitkällä tikulla vanhan popan esille, ennen liikenteeseen lähtöä.
Starttaan ja kokeilen. Molemmat ajovalot syttyvät ja pitkätkin syttyvät, jes!!
Vaihdan vielä takavilkut. Ne napsahtelevat helposti paikoilleen, työskentelytilaa kun on ruhtinaallisesti.
Kokeilen toimiiko? "Blim-blom":"Rear light failure". Ja aivan, kuskin puoleinen takavalo ei pala. En älynnyt ostaa prismasta 21/5W-polttimoita. Päätän jatkaa harjoituksia huomenna uudestaan asioituani polttimokaupassa... Mitähän muuta hankkisi samalla?
Pitäisikikö ennakoida tilanne ja vaihtaa ihan kaikki popat ennen seuraavaa käynnistystä? En taida uskaltaa. Vika siirtyisi jo jonnekkin, mitä en osaa itse vaihtaa/korjata?
Saab 9-5 2.0T Linear -07
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Hitsasin, niinkuin eilen, toissapäivänä ja sitä ennen, ja hitsattavaa on vielä huomiseksi, ylihuomiseseksi ja sen jälkeenkin.
Og satku ruostuu merkillisesti, 3d luukullinen kori on katon takaosasta täysin pehmeä, ja sitten on ne vakipaikat tietty...
Mutta, mutta, migissä on lankaa ja minulla aikaa ja Aero pääsee taas tien päälle, joskus.
Repa
Og satku ruostuu merkillisesti, 3d luukullinen kori on katon takaosasta täysin pehmeä, ja sitten on ne vakipaikat tietty...
Mutta, mutta, migissä on lankaa ja minulla aikaa ja Aero pääsee taas tien päälle, joskus.
Repa
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Vahasin Wanhan Uskollisen Palvelijan, joka on eläkkeellä.
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... C02827.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... C02824.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... C02820.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/thumbnai ... =27&page=1
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... C02827.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... C02824.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... C02820.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/thumbnai ... =27&page=1
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Sen immulta lähtevän letkun saa helposti irti, jonka jälkeen lampunvaihto sujuu minuutissa, ihan vain vinkkinä seuraavaan kertaanIso-J kirjoitti: Olipa hyvä, että olin jo aiemmin päättänyt, että molemmat puolet vaihdetaan Kiinnityssysteemi onkin jo tuttu. Ilmanottoputkikin työntyy hieman edestä pois, kun kunnolla kämmensyrjällä kampeaa. Tila on kuitenkin sen verran pieni, että aikaa palaa nysvätessä yhtä kauan kuin kuskin puolella.
Eski
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Vaihdoin ruisku- ja siirtopumpun tonnariin. Menihän se tietenkin siirtopumpun asennuksen kanssa askartelemiseksi, mutta näyttää toimivan.
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Murtauduin jälkiä jättämättä 9-5:n takakonttiin. Saatuani kontin auki korjasin korin ja paksin kannen välisestä johtosarjasta katkenneen johdon. Nyt aukeaa taas kontti kaukosäätimellä tai kuskin oven avausnapilla. Tuokin vika ehti autossa olla jo useita tunteja.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Vahasin Wanhan Uskollisen Palvelijan, joka on eläkkeellä.
Vahasit näköjään myös moottorin
On se vaan upeassa kunnossa tuo Vesan eläkeläinen.
Eski
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Aikun se kimaltelee!Vesa Pohjalainen kirjoitti:Vahasin Wanhan Uskollisen Palvelijan, joka on eläkkeellä.
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... C02827.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... C02824.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... C02820.JPG
http://www.jobori.net/saabclub/thumbnai ... =27&page=1
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Nyt on padassa 4l uutuuttaan kiiltävää Mobilat1:n 5W50:stä. Kyllä voi pienestä asiasta mieli kohentua ihmislapsella. Ostin auton 6500km sitten ja mylly oli piripinnassa öljyä. Ei siitä mustasta tikusta nähnyt miten mustaa se silloin oli, mutta nyt oli kyllä totaalisen perinteistä pikitervaa. Liekö ollut vaan lisätty silloin aikoinaan täyteen. Noh, nyt on 10tkm vaihtoväli tästä eteenpäin. Tähtäsin tarkoituksella tasalukuun mittarissa, pysyy paremmin kärryillä vaihtovälin kanssa.
Samalla kysyin missä hinnoissa Konin alustasarja asentuis alle. Noin 160e. Nyt on kyllä Konien tilaus niin huulilla, että
PS. Taas. Ei ollut eka kerta kun otsikon puuttuminen pelastaa lähettämästä replyä uutena aiheena..
Samalla kysyin missä hinnoissa Konin alustasarja asentuis alle. Noin 160e. Nyt on kyllä Konien tilaus niin huulilla, että
PS. Taas. Ei ollut eka kerta kun otsikon puuttuminen pelastaa lähettämästä replyä uutena aiheena..
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Tarkastin jäähdytinnesteen ja moottoriöljyn määrän,oli kummassakin ihan riittävästi. Ja askartelin uudet lisävalot keulille joskin vielä johdotukset puuttuu
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Millaset tuli tällä kertaa?saba90 kirjoitti:Ja askartelin uudet lisävalot keulille joskin vielä johdotukset puuttuu
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Tälläset ämpärithän ne tällä kertaa Luulis alkavan olevan näkyvyyttä kun kaikki valot pistää päälle yhtäaikaaMoney For Nothing kirjoitti:Millaset tuli tällä kertaa?saba90 kirjoitti:Ja askartelin uudet lisävalot keulille joskin vielä johdotukset puuttuu
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Juu, vesiletkut on vahattu, samoin pakoputki sisäpuolelta.Eski kirjoitti:Vesa Pohjalainen kirjoitti:Vahasin Wanhan Uskollisen Palvelijan, joka on eläkkeellä.
Vahasit näköjään myös moottorin
On se vaan upeassa kunnossa tuo Vesan eläkeläinen.
Eski
Eihän se enää uuden veroinen ole yli 200.000 ajettu perheen käyttöauto, mutta ihan hyvä aihio kuitenkin.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Varasin rommarilta jäähdyttimen ja soittelin klubitoverille tiedustellakseni onko amuliinisyylärissä tyhjennyspropulla tiivistettä. Olihan siellä ja numeronkin sain sille, ja eipä ollut moista o-rengasta Rollossa kivijalkaliikkeessä. No, kotiseudulta sitten paremmalla onnella.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?
Minkä merkkiset ja paljonko on referenssi luku?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.