helmoille väriä!!
helmoille väriä!!
onko kellään kokemuksia saabin muovihelmojen maalaamisesta?
itselläni kävi mielessä, jos maalaisi nuo mustat muovihelmat korin väriin kun ei tuossa kapistuksessa sattunut olemaan sitä normaalia 9-3 helmasarjaa vaan ne aikalailla karvalakki malliset!
onko tietoa saako tuollaisen cosmic blue värin sekoitettua jossain liikkeessä?onko ylipäätään mahdollista saada metallinhohtomaaleja sekoitettuna?
ja tarvitsisiko mahdollisesti pohjamaalin tai jonkun muoviin sopivamman maalin alle?
itselläni kävi mielessä, jos maalaisi nuo mustat muovihelmat korin väriin kun ei tuossa kapistuksessa sattunut olemaan sitä normaalia 9-3 helmasarjaa vaan ne aikalailla karvalakki malliset!
onko tietoa saako tuollaisen cosmic blue värin sekoitettua jossain liikkeessä?onko ylipäätään mahdollista saada metallinhohtomaaleja sekoitettuna?
ja tarvitsisiko mahdollisesti pohjamaalin tai jonkun muoviin sopivamman maalin alle?
saab 2,3T
-
- "Hölösuu"
Re: helmoille väriä!!
voi ne maalata.
ekku julma putsaus niille ja sitten silikooninpoistoaineella vaha ja muu "töhnä" pois.
siltikin saattaa alkaa reagoimaan maalin kanssa ikävästi :/
sitten muovinpohjustusaine maalataan helmaan ja sen jälkeen "filleri" tai muu tasoittava pohjamaali.
tasoitetta joutuu laittamaan aika paljon jos haluaa saada tasasen pinnan,.,.
se kun on röpelöpintaa se orkkis helmamuovi..
sitten itse pintamaali, metalliväreissä tulee perusmaali ja kiilto saadaan kun lakataan.
kyllä jokaisessa maaliliikkeessä osataan sekoittaa oikea sävy, sävy löytyy auton ovesta.
helpompi tietty etsiä helmat j amaalata ne
ekku julma putsaus niille ja sitten silikooninpoistoaineella vaha ja muu "töhnä" pois.
siltikin saattaa alkaa reagoimaan maalin kanssa ikävästi :/
sitten muovinpohjustusaine maalataan helmaan ja sen jälkeen "filleri" tai muu tasoittava pohjamaali.
tasoitetta joutuu laittamaan aika paljon jos haluaa saada tasasen pinnan,.,.
se kun on röpelöpintaa se orkkis helmamuovi..
sitten itse pintamaali, metalliväreissä tulee perusmaali ja kiilto saadaan kun lakataan.
kyllä jokaisessa maaliliikkeessä osataan sekoittaa oikea sävy, sävy löytyy auton ovesta.
helpompi tietty etsiä helmat j amaalata ne

Meillä Profile Vehiclesissä maalaamattomat puskurit maalataan seuraavasti: (Etupäässä volkkareiden ja mersujen,joista tulee ambulansseja). Puskureissahan on vähän rypyläinen pinta. Vesipesu Fairylla, sekoitussuhde sama kuin astioiden tiskauksessa.Tämän jälkeen osat kuivataan paineilmalla ja pestään esim. tinnerillä tai jollakin vahvalla liuotinaineella. Tärkeää on saada erittäin puhdas lopputulos
Sitten puskurit hiotaan kevyesti " karhunkielellä", ei hiomapaperilla.Seuraavaksi huolellinen pesu liuottimella ja muovitartunta pintaan. Muovitartunnan kuivahdettua (n.20 min) ruiskutetaan hiomaväri. Kun hiontaväri on kuivunut se hiotaan karhunkielellä, jos pinnassa on roskia tai muita rökäleitä käytetään apuna 500 kuivahiomapaperia. Ja sitten pesu sähköisyyttä poistavalla myrkyllä (Antistacit). Huolellinen paineilma- ja pölyliinaputsaus ennen pintaväriä
Siis meillä ruiskutetaan pintaväri suoraan hiotun hiomavärin päälle ja hyvin on pysynyt 

Saab 9-3 Turbo Jubilee 170hv.-02(Musta)
kiitoksia paljon neuvoista...oli kyllä niin ammattimaisia vinkkejä että tässä ollaan ihan
!itsellä oli mielessä että: 1. irrotan helmat 2.pesen,kuivaan ja pyyhin liuottimella. 3.hankaan pinnan karheaksi 4.pyyhin rasvanpoistoaineella 5. pohjamaali 6.väri. 7.lakka
nyt ollaan sen verran ulalla noista kaikista aineista mitä suosittelitte että...saako pelkällä paksulla pohjamaalilla aikaan sileän pinnan?

nyt ollaan sen verran ulalla noista kaikista aineista mitä suosittelitte että...saako pelkällä paksulla pohjamaalilla aikaan sileän pinnan?

saab 2,3T
Itselläkin käynyt mielessä, että olis ne asiallista maalata samalla kun puskuri"levikkeetkin" ja listat, mutta tullut mieleen, että mahtaako niihin kivet lennellä kauheasti renkaista. Jos kerran sinne takalokarin suojakalvoonkin lentelee.
Lähteekö noi helmamuovit muuten helposti irti?
Lähteekö noi helmamuovit muuten helposti irti?
kokeilin vaan niitä sivuhelmoja..en niitä puskurin helmoja vielä..mutta kyllä ne ainakin helposti näytti irtoavan!siellä on sellaset muoviset mutterit jotka ruuvaamalla ja tiivisteitä raottamalla lähtee!ne puskurin lipat taitaa olla kiinni jollain klipseillä! 

saab 2,3T
Ei varmasti saa, kyllä tuohon jotain filleriä tarvitaan. Varsinkin kun tuo muovi on alunperin todella epätasaista.nyt ollaan sen verran ulalla noista kaikista aineista mitä suosittelitte että...saako pelkällä paksulla pohjamaalilla aikaan sileän pinnan?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Morjensta
Kokemuksesta neuvon, että AINA muovin päälle se ohkanen tartunta "maali" mikä on tarkoitettu muoville. Ohennettu hiontaväri ei pysy kovin kauvaa ja sitte kun se lohkeaa niin kyllä potuttaa. Automaali myyjien pitäisi osata neuvoa oikein.

samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
pitänee siis selittää maalikauppiaalle mitä oon tekemässä...eiköhän se tiedä!kiitti neuvoista!kyllä se siitä selviää!
niin ja kiitoksia vielä kerran avustaneille!
niin ja kiitoksia vielä kerran avustaneille!

saab 2,3T
Ei varmaan pahitteeksi ole myös joustoaine, kun kyseessä muovin maalaus.
http://www.coravari.fi/media/download_g ... FI_892.pdf
Tuon näköistä tulee, kun maalaajana ammattilainen. En minä...
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img891265.jpg
Tällä kertaa niin päin, että luonnossa paljon paremman näköiset kuin kuvassa. (väri metallinhohto vihreä)
Kiitos Teemu H:lle täällä Kälviällä.
http://www.coravari.fi/media/download_g ... FI_892.pdf
Tuon näköistä tulee, kun maalaajana ammattilainen. En minä...

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img891265.jpg
Tällä kertaa niin päin, että luonnossa paljon paremman näköiset kuin kuvassa. (väri metallinhohto vihreä)
Kiitos Teemu H:lle täällä Kälviällä.
Oon juuri alkamassa toteuttaa omaa maalausprojektia. Eli maalaukseen menisi listat sekä helmat. Olen miettinyt että maalaisin ne paikoillaan, mutta siinä voi liuottimien kanssa sattua maalipinnan kanssa haaveri, jos toinenkin.
Eli saisko tänne tarkat listojen sekä helmojen irroitusohjeet? Mieluiten räjäytyskuvien kanssa, jos jollain on! Kiitoksia.
Eli saisko tänne tarkat listojen sekä helmojen irroitusohjeet? Mieluiten räjäytyskuvien kanssa, jos jollain on! Kiitoksia.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Tuossa olis noita EPC:n kuvia jos ompi hyötyä...
3D > http://kuvablogi.com/nayta/iso/img952877.jpg
5D > http://kuvablogi.com/nayta/iso/img952874.jpg
Joku muu saa selostaa, kun pitää mennä syömään.
3D > http://kuvablogi.com/nayta/iso/img952877.jpg
5D > http://kuvablogi.com/nayta/iso/img952874.jpg
Joku muu saa selostaa, kun pitää mennä syömään.

Kyllä mä just ja just syödä osaan.
Kyllä mä ny saisin noi tietty irti, mutta olis vähä helpompaa jos olis ohjeet, ni ei menis aikaa siihen niin paljoa. Muutenkin olis hyvä jos palstalla olis kerrankin hyvät ohjeet, ni ei aina menis hirveen spekuloinnin puolelle, niin kuin 90% asioista tälläkin palstalla.
Mun mielestä paras olis tehdä erinäisille korjaustoimille oma alue palstalle jonne voisi kerätä "täydellisiä" huolto-ohjeita. Voisi sitten päivittää aina sitä ekaa viestiä jossa näkys kaikki toimenpiteet jne. Mut voi vaikka palkata päivittelee sitä palstaa.
No toivottavasti joku tajuaa mitä tarkotan. 

Siis tarkoitin että minä menen syömään koska ruoka lämpimänä... no joo antaapa olla.
Noista huolto- ja korjausohjeista, että onkohan niitä täydellisiä olemassakaan. Monesti on tullut huomattua että joka remontissa pitää välillä vähän soveltaa ja saattaapi olla että muutaman minuutin juttu on venynyt muutaman tunnin pituiseksi. "Momenttia" liikaa ja pultti poikki tai vastaavaa, kele...
Kannattaa olla varovainen muoviosien kanssa koska pakkanen ei hyvä. Anna auton lämmetä lämpimässä tallissa tai vastaavassa tarpeeksi kauan ennen muoviosien irrotusta.
Järkiä käyttää noiden muovien kaa (eikä heti väännä paskaksi) niin pärjää pitkälle.
Ei muuta kuin remonttivaihde päälle ja osat irti.
edit. Onko kuvassa maalauksen kohde? > http://koti.welho.com/rvaris12/Auto/saab3.JPG
Mielestäni ei kannata maalata noita sivulistoja vaan pelkästään helmat ja puskureiden alaosat myös.
Tämähän on vain mun mielipide...

Noista huolto- ja korjausohjeista, että onkohan niitä täydellisiä olemassakaan. Monesti on tullut huomattua että joka remontissa pitää välillä vähän soveltaa ja saattaapi olla että muutaman minuutin juttu on venynyt muutaman tunnin pituiseksi. "Momenttia" liikaa ja pultti poikki tai vastaavaa, kele...

Kannattaa olla varovainen muoviosien kanssa koska pakkanen ei hyvä. Anna auton lämmetä lämpimässä tallissa tai vastaavassa tarpeeksi kauan ennen muoviosien irrotusta.
Järkiä käyttää noiden muovien kaa (eikä heti väännä paskaksi) niin pärjää pitkälle.
Ei muuta kuin remonttivaihde päälle ja osat irti.

edit. Onko kuvassa maalauksen kohde? > http://koti.welho.com/rvaris12/Auto/saab3.JPG
Mielestäni ei kannata maalata noita sivulistoja vaan pelkästään helmat ja puskureiden alaosat myös.
Tämähän on vain mun mielipide...

Mä jo mietin lieviä ironian merkkejä tossa ruokakommentissa..
joo toi punanen paholainen saa pienen maalikohennuksen. 14-16pv pitäs maalailla. Kyllä mä noi listatkin samalla suttaan, mut spoilerin aattelin jättää rauhaan. Vanteet odottaa jo kesää..