Tuplis-threadin aika
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
No niin, tulipa otettua tuplis välillä ajoon. Hyvältähän tuo tuntuu vielä tonnarinkin jälkeen. Itse asiassa aloin neuvottelemaan sen vaihtamisesta moottorikelkkaan . Ostaja ei tosin lämpiä niinkään merkille, joten jos joku saabisti tämän haluaa tielle tai laittoon, niin vielä viikonloppuna ehtisi hakemaan.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Jari, jos nyt yhtään on tuo vanha kalusto sydäntä lähellä niin elä ihmeessä hukkaa tota siun combicoupeasi. Voin luvata, että tulet katumaan sitä ihan omatoimisesti jälkeenpäin. Ite ainaski olen päättänyt, että toi miun 99cc pannaan vaikka pukeille johonkin latoon, jos joudun sen jostakin syystä laittamaan pois tieliikenteestä. Sitä ei hävitetä. Nuita kun näkee niin harvoin liikenteessä muutenkin. Joensuussakin on kaksi muuta 99combicoupea, enkä ole kertaakaan vielä onnistunut näkemään oman 99:n puikoista käsin toista combi99:iä. Ehkä ensikesänä onnistuisin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Kyllähän mä kadun lähes jokaista myymääni tuplista, eniten sitä vihreätä, jonka menin myymään jopa kahdesti . Mutta toisaalta se, että on välillä myynyt, on avannut tilaisuuden taas ostaa jonkun uuden ja näin on pysynyt mieli vireänäMertmi kirjoitti:Jari, jos nyt yhtään on tuo vanha kalusto sydäntä lähellä niin elä ihmeessä hukkaa tota siun combicoupeasi. Voin luvata, että tulet katumaan sitä ihan omatoimisesti jälkeenpäin.
Turha kuvitellakaan, että tää mun viimeiseksi tuplikseksi jää
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Käyhän vain Luca kattomassa ja toteamassa ensin kunto ja kun hyväksi huomaat, niin ostat pois
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Niin.. sitten kun olet myynyt tuon 99cc:n pois niin älä sitten parin vuoden kuluttua täällä ala haikailla sen perään..jariha kirjoitti:No niin, tulipa otettua tuplis välillä ajoon. Hyvältähän tuo tuntuu vielä tonnarinkin jälkeen. Itse asiassa aloin neuvottelemaan sen vaihtamisesta moottorikelkkaan . Ostaja ei tosin lämpiä niinkään merkille, joten jos joku saabisti tämän haluaa tielle tai laittoon, niin vielä viikonloppuna ehtisi hakemaan.
Carpe diem, tartu hetkeen ja talleta tuo auto.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Tuplis-threadin aika
Saa kai sitä haikailla entisten autojensa perään. Mutta älä huoli, päätin jo pitää sen. Vaikka kelkkakuume onkin kova, niin ei siihen tuplista kannata uhrata..99_GL_77 kirjoitti:Niin.. sitten kun olet myynyt tuon 99cc:n pois niin älä sitten parin vuoden kuluttua täällä ala haikailla sen perään..
Carpe diem, tartu hetkeen ja talleta tuo auto.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Tuplis-threadin aika
Terve!
Tänä yönä sitten joku mulkvisti päättii murtautua mun 99-iin. Varmasti joku venäläisnarkkari. Aamulla mentiin vaimon kanssa auton luo ja rupesin laittamaan avainta lukkoon, kun huomasin, että ovi on raollaan. No aavistin heti pahaa. Muistin, että lukitsin illalla kaikki ovet. No avasin oven ja hanskalokeron luukku auki ja esineitä lattialla. No ei sieltä paljon otettava ollut. Mulla ei oo edes radiota siellä. Kaksi taskulamppua kuiteskin ja ruuvimeisselisarja, jonka toin Suomesta ja varasulakkeet??????. Heiastinliivit oli vedetty ovitaskusta ja Viron kartat, mutta ei otettu mukaan.Ainiin-neuvostoajalta saakka mua palvellut rengaspainemittari meni myös.
Sitten vaimo kysyi, että onko peräkontin luukku kiinni-no sekin raollaan. Ajattelin, että palosammutin ja ruuvilaatikko viety, mutta ne oli tallella-pienet lenkkiavaimet vissiin meni.
Semmoista se on se Tallinnan elämä. Lukot on niin vanhoja, että työpaikalla kokeilin ja Volkkarin vanha avain avasi myös kuskinoven. Takaluukua en kyllä saanut vieraalla avaimella auki.
Pitäis varmasti joku hälytin laittaa. Rattilukko oli päällä onneksi, vaikka tuntui siltä, että ei se voro vissiin ajoon halunut mennä-ei varmaan olis pärjänny edes sen käsiruyypyn kanssa
Mistä muuten olette tilannut uusia lukkosilintereitä, saako vielä Saabin tiskiltä???
Terv, Mart
Tänä yönä sitten joku mulkvisti päättii murtautua mun 99-iin. Varmasti joku venäläisnarkkari. Aamulla mentiin vaimon kanssa auton luo ja rupesin laittamaan avainta lukkoon, kun huomasin, että ovi on raollaan. No aavistin heti pahaa. Muistin, että lukitsin illalla kaikki ovet. No avasin oven ja hanskalokeron luukku auki ja esineitä lattialla. No ei sieltä paljon otettava ollut. Mulla ei oo edes radiota siellä. Kaksi taskulamppua kuiteskin ja ruuvimeisselisarja, jonka toin Suomesta ja varasulakkeet??????. Heiastinliivit oli vedetty ovitaskusta ja Viron kartat, mutta ei otettu mukaan.Ainiin-neuvostoajalta saakka mua palvellut rengaspainemittari meni myös.
Sitten vaimo kysyi, että onko peräkontin luukku kiinni-no sekin raollaan. Ajattelin, että palosammutin ja ruuvilaatikko viety, mutta ne oli tallella-pienet lenkkiavaimet vissiin meni.
Semmoista se on se Tallinnan elämä. Lukot on niin vanhoja, että työpaikalla kokeilin ja Volkkarin vanha avain avasi myös kuskinoven. Takaluukua en kyllä saanut vieraalla avaimella auki.
Pitäis varmasti joku hälytin laittaa. Rattilukko oli päällä onneksi, vaikka tuntui siltä, että ei se voro vissiin ajoon halunut mennä-ei varmaan olis pärjänny edes sen käsiruyypyn kanssa
Mistä muuten olette tilannut uusia lukkosilintereitä, saako vielä Saabin tiskiltä???
Terv, Mart
Re: Tuplis-threadin aika
NONIIN! Tänään ostin varaosaystävältäni Cobran hälyttimen ja kaksi ovimootoria.
Tarkoitus on siis ainakin etuovet laittaa kaukoohjaimesta avautumaan/sulkeutumaan.
Ja sitten mitä tulee lukkosilinteriin, niin kävin eilen paikallisessa Saab edustuksessa (Viking Motorsilla). Yksi nuorempi kaveri kävi takahuoneessa kysymässä ja palasi tiedon mukaan, että ei enää saa tilata uusia lukkopesiä. Sitten tulikin vanhempi kollega, joka tuntee minutkin hyvin ja muistii, että juuri ne teki inventaariota ja jossain oli yksi. Hän löysikin sen, mutta se oli ilman avaimia. Se antoi sen mulle kuiteskin ja neuvoi yhden lukkosepän, joka sarjoittaa mulle ehkä sen mun avaimen mukaan.
Ei otettu edes rahaa-sanoi, että kun se sopii sulle, niin tulet ja hoidat maksun. Niin hyvä maine meikäläisellä;-) Tänään menin sitten lukkosepälle ja se sarjoitti sen mun avaimelle sopivaksi. Kääntty kyllä avain tässä uudessa ihan toisella lailla, elikkä jämäkkästi ja volkkarin avain ei edes menee sisälle...
Työpaikalla oli kyllä pojilla laukeamaton turvatyyny ylijäänyt. Jospa asentais sen hanskaslokeroon-niin kun avaa, niin räjähtää tyyny päin kasvoja. Toisaalta jos se voro paskantaa alle, niin joudun istuimia puhdistamaan:-).
Elikkä lauantaina sitten asentamaan
Tarkoitus on siis ainakin etuovet laittaa kaukoohjaimesta avautumaan/sulkeutumaan.
Ja sitten mitä tulee lukkosilinteriin, niin kävin eilen paikallisessa Saab edustuksessa (Viking Motorsilla). Yksi nuorempi kaveri kävi takahuoneessa kysymässä ja palasi tiedon mukaan, että ei enää saa tilata uusia lukkopesiä. Sitten tulikin vanhempi kollega, joka tuntee minutkin hyvin ja muistii, että juuri ne teki inventaariota ja jossain oli yksi. Hän löysikin sen, mutta se oli ilman avaimia. Se antoi sen mulle kuiteskin ja neuvoi yhden lukkosepän, joka sarjoittaa mulle ehkä sen mun avaimen mukaan.
Ei otettu edes rahaa-sanoi, että kun se sopii sulle, niin tulet ja hoidat maksun. Niin hyvä maine meikäläisellä;-) Tänään menin sitten lukkosepälle ja se sarjoitti sen mun avaimelle sopivaksi. Kääntty kyllä avain tässä uudessa ihan toisella lailla, elikkä jämäkkästi ja volkkarin avain ei edes menee sisälle...
Työpaikalla oli kyllä pojilla laukeamaton turvatyyny ylijäänyt. Jospa asentais sen hanskaslokeroon-niin kun avaa, niin räjähtää tyyny päin kasvoja. Toisaalta jos se voro paskantaa alle, niin joudun istuimia puhdistamaan:-).
Elikkä lauantaina sitten asentamaan
Re: Tuplis-threadin aika
pääsin aamulla todistamaan että joku omistaa hienon "GT" henkeen laitetun mustan ysiysin. erinomaisen piristävä näky!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Tuplis-threadin aika
noniin-lauantaina tuli sitten laitettua hälytin 99-iin. Kun olin semmoisessa tallissa, josta piti poistua tasan 15.00, niin jäi tiedysti jotain kesken.
Itse hälytin on asennettu(laitan myös kuvia, kun kerkiän ottaa), sisäanturit sain hienosti A-pilareitten päähän(aurinkonlipanpuoleiseen), johdot taakse piiloon.Ovikatkaisimet toimii jnp. No ajattelin, että kun kerran kulutetaan rahaa, niin ei säästetä myös ovimoottoreissä .
No tänään sitten rupesin lopettamaan keskeneräisiä hommia ja kas kun en oikein keksinyt, miten saan sen ovimoottorin sinne oveen sisälle. Kyseessä siis 4-ovinen sedan. Ne yleismalliset moottorit kun eivät(ainakin mun mielestä) mahdu minnekään. Heräsikin kysymys, että onko 99-ssa koskaan ollut keskuslukkoa ja kuinka pienet ovimoottorit alkuperäiset ovat??????????
Toinen autoni on 85 vm 900 Aero-siinä ei ollut onkelmia.
4-ovinen satku on vissiin samoilla ovilla, vai??
Toinen kysymys(Mimmi varmasti ehdottaa jotain ---mistä tekisin käynnistykseneston?? Nyt otin ja laitoin sen sytytyslukosta tulevan ruskeavalkoisen johdon poikki, joka mun mielestä meni sytytyslukon releelle. Yllätyksekseni käynnistyi auto kuitenkin.
Itse hälytin on asennettu(laitan myös kuvia, kun kerkiän ottaa), sisäanturit sain hienosti A-pilareitten päähän(aurinkonlipanpuoleiseen), johdot taakse piiloon.Ovikatkaisimet toimii jnp. No ajattelin, että kun kerran kulutetaan rahaa, niin ei säästetä myös ovimoottoreissä .
No tänään sitten rupesin lopettamaan keskeneräisiä hommia ja kas kun en oikein keksinyt, miten saan sen ovimoottorin sinne oveen sisälle. Kyseessä siis 4-ovinen sedan. Ne yleismalliset moottorit kun eivät(ainakin mun mielestä) mahdu minnekään. Heräsikin kysymys, että onko 99-ssa koskaan ollut keskuslukkoa ja kuinka pienet ovimoottorit alkuperäiset ovat??????????
Toinen autoni on 85 vm 900 Aero-siinä ei ollut onkelmia.
4-ovinen satku on vissiin samoilla ovilla, vai??
Toinen kysymys(Mimmi varmasti ehdottaa jotain ---mistä tekisin käynnistykseneston?? Nyt otin ja laitoin sen sytytyslukosta tulevan ruskeavalkoisen johdon poikki, joka mun mielestä meni sytytyslukon releelle. Yllätyksekseni käynnistyi auto kuitenkin.
Re: Tuplis-threadin aika
99:n ovet on samat kuin 900, ja kyllähän sinne oven päätyyn pitää lukkomoottorit mahtua pystyyn kuten satkussakin.mart96 kirjoitti:miten saan sen ovimoottorin sinne oveen sisälle. Kyseessä siis 4-ovinen sedan.
http://www.fixmysaab.com/900_repair/key ... p?nsteps=3
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tuplis-threadin aika
Kyl mie laitoin viisoviseen 900:aan vision -merkkisen keskuslukon taannoin. Vakio ovimoottoreiden kiinnitysreiät on tosiaan tulpattu semmosilla kumitulpilla. Moottorin toinen ruuvi tehtaalla tehtyyn reikään ja sit toiselle piti porata uus reikä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tuplis-threadin aika
tänään sitten ajaessani töihiin-rupesi kytkin reistailemaan. juuri, kun ehdin miettiä, että kytkin toimii niin hyvin viime syksyna vaihtoin uuden levyn, paineasetelman ja työsilinterin. laitoin yhden vanhan työsilinterin, johon vaihtasin uudet orkkis tiivisteet. Nyt hävisi välillä kokonaan, sitten palautui välillä. Alussa katsoin vääriin, että on säiliöstä nestettäkin kadonnut, mutta kun rupesin lisämään, niin tuli heti melkein yli säiliönkannen.
Mahtaako olla kyseessä pääsilinteri sitten? Ja miten pääsen selville?
Jos on työsilinterissä vikaa, niin pitäis myös päästä öljyt pihalle siitä, vai????
Mahtaako olla kyseessä pääsilinteri sitten? Ja miten pääsen selville?
Jos on työsilinterissä vikaa, niin pitäis myös päästä öljyt pihalle siitä, vai????
Re: Tuplis-threadin aika
Minkälaisessa kunnossa sinulla kytkimen nesteputki? Mulla meni 99:ssä se melko huonoon kuntoon ennen kuin vaihdoin. Auto oli nimittäin pajalla ja siellä eivät kytkimen vaihdon jälkeen saaneet ilmattua kunnolla ja ilmausruuvin pois oton jälkeen sieltä lensi kaaressa mustaa kumipurua ja jarrunestettä.
Uudella putkella kytkin alkoi toimimaan täysin moitteetta. Tosin mulla meni samalla kerralla uusiksi pääsylinterin-, työsylinterin sisuskalut ja koko kytkin paketti. Sen jälkeen on pitänyt vaihtaa kytkin paketti kerran, kun vakiopaketti ei kestänyt mun ajoja
Joten kannattaa vaihtaa nuo sisuskalut ja kytkimen nesteputki jos asetelma ja levy on kunnossa. Minä lähtisin liikkeelle noista työ- ja pääsylinterin huollosta, ja vasta sen jälkeen katselin missä kunnossa se nesteputki on.
Uudella putkella kytkin alkoi toimimaan täysin moitteetta. Tosin mulla meni samalla kerralla uusiksi pääsylinterin-, työsylinterin sisuskalut ja koko kytkin paketti. Sen jälkeen on pitänyt vaihtaa kytkin paketti kerran, kun vakiopaketti ei kestänyt mun ajoja
Joten kannattaa vaihtaa nuo sisuskalut ja kytkimen nesteputki jos asetelma ja levy on kunnossa. Minä lähtisin liikkeelle noista työ- ja pääsylinterin huollosta, ja vasta sen jälkeen katselin missä kunnossa se nesteputki on.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Tuplis-threadin aika
Pitkästä aikaa tuli käytettyä 99:iä On se pirulauta mukavan napakka soundinen moottori tuommoinen karvan verran laitettu b-moottori
Harmittaa vaan, kun on pakoputken kannatin kumet väsyneet ja yksi poikkikin joten putki hakkaa alustan osiin.
EDIT: Ja nyt on akkukin ladattu täyteen Vaikkei auto ole edes käytössä
Harmittaa vaan, kun on pakoputken kannatin kumet väsyneet ja yksi poikkikin joten putki hakkaa alustan osiin.
EDIT: Ja nyt on akkukin ladattu täyteen Vaikkei auto ole edes käytössä
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001