9-5 harkinnassa
9-5 harkinnassa
Joo, tuommonen 02, 2.0t, manuaali sedan, ovatko herkkiä ruostumaan, onko jotain kohtia jotka vaatisivat tarkemman syynin? ml.150tkm.
Re: 9-5 harkinnassa
Samoi Webaston suojamuovin tukirauta ja kiinnitysruuvi ruostuvat .
Kannattaa käyttää haku toiminnetta, niin löytyy paljon juttua 2.0t koneeseen liittyvää tarinaa. 9-5:nen ei ole helposti ruostuva auto.
Kannattaa käyttää haku toiminnetta, niin löytyy paljon juttua 2.0t koneeseen liittyvää tarinaa. 9-5:nen ei ole helposti ruostuva auto.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: 9-5 harkinnassa
Täällä MY99 ja pikkaisen reilut 200 tkm ajettu femma, ruostunut tähän mennessä hieman etuovien alareunassa olevien muovilistojen alta. Sekä aivan takalokarin alareunasta. Oli helman alla ruosteinen kulma piilossa, kannattaa välillä putsata.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: 9-5 harkinnassa
Itsellä kokemuksia 9000 t vm.-1990, 900se vm.-95 sekä noin kymmenestä vanha koppasesta 900:sta, kaksi ensinmainittua ruostuivat nopeasti, vanha koppasissa oli kovakorisia yksilöitä useita, tästä saappi sairaudesta on puolivuosikymmentä, välissä ollut 4kpl volvoja ja nyt renun tila-auto.
Re: 9-5 harkinnassa
Yleisesti ottaen 9-5 on varmasti yksi markkinoiden huonoimmin ruostuvista autoista. Eli ruostuminen ei taatusti ole niitä suurimpia huolenaiheita Saabien kohdalla.
Tyyppivioista tosiaan paljonkin asiaa aiemmin, eli haulla löytyy näppärästi
Tyyppivioista tosiaan paljonkin asiaa aiemmin, eli haulla löytyy näppärästi
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: 9-5 harkinnassa
Voin mainita autostani 20 kohdetta, jotka on ruosteessa.
Pyörän pulttien päät on ruostuneet mulla. Onneksi ruosteen väri rimmaa autoni värin kanssa. Muualla en ole ruostetta havainnut.
Saab 9-5 2.0t, sedan -03, 100 tkm.
Pyörän pulttien päät on ruostuneet mulla. Onneksi ruosteen väri rimmaa autoni värin kanssa. Muualla en ole ruostetta havainnut.
Saab 9-5 2.0t, sedan -03, 100 tkm.
Saab 9-5 2.0T Linear -07
Re: 9-5 harkinnassa
Ruostuneisiin pultteihin on myös tällainen ratkaisu:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1269.jpg
Maksavat muutaman euron marmoritiskillä.
Ruoste ei tosiaankaan ole iso ongelma 9-5:ssa. Tyyppivioista on ollut juttua pari kertaa ennenkin, kokeileppa etsi-toiminnolla hakusanaa tyyppiviat tässä osiossa...
Eski
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1269.jpg
Maksavat muutaman euron marmoritiskillä.
Ruoste ei tosiaankaan ole iso ongelma 9-5:ssa. Tyyppivioista on ollut juttua pari kertaa ennenkin, kokeileppa etsi-toiminnolla hakusanaa tyyppiviat tässä osiossa...
Eski
Re: 9-5 harkinnassa
Itse hankin 9-5 Wagon 2.0t:n joulun alla. Mittarissa oli 134 000. Tyyppivikoja: ajotieturista puuttuu pikseleitä, öljyä tihkuaa vähän jostain. Lisäksi takalasin pesuri on vissiin tukossa, kun ei anna vettä. Mutta kaiken kaikkiaan Auto isolla A:lla. Tyytyväisiä ollaan.
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
Re: 9-5 harkinnassa
Auto on 02, matalapaine, pitänee katsoa huoltokirjasta huohotin jutska.
Re: 9-5 harkinnassa
Ruostumattomuus on siis 9-5 tyypivika!
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: 9-5 harkinnassa
Olen itsekin harkinnut käytettyä 9-5:tä seuraavaksi autoksi vanhan, mutta luotettavan Volvon jälkeen. Ominaisuudet ja ergonomia on näissä ihan hyvällä tasolla verrattuna keskiarvoautoihin. Harkinnassa on lähinnä 2.3T 170/185hv tai jopa aero. Tarkoituksena olisi hankkia vähän kohtuukulutuksisempi, mutta paremmin kulkeva iso auto. Vetotavan joutuu vaihtamaan heikompaan, mutta eipä ole vaihtoehtoja ellei bemaria hanki (sekin dieselinä harkinnassa).
Kävin tänään kattelemassa paikallisella myyjällä mitä on tarjolla. Perstuntuma kertoi että vanhemmissa 9-5:ssä on parempi istua mitä uudemmissa tai 9-3:ssa, ilmeisesti penkeissä jokin muuttui samalla kun mittaristokin päivitettiin.
Koeajolle en kerinnyt kun myyjien palveluhalukkuus ei ollut huipussaan
Yksi iso kysymysmerkki on silti koneongelmat. Olen lukenut läpi useamman foorumilla olleen topicin aiheesta, mutta haluaisin tietää, uskaltaako 2004 ja/tai 8v vanhempaa 9-5:tä ostaa? Tietysti huoltokirja pitää katsoa, mutta mitähän muuta. Pystyyköhän koneen kunnosta saamaan millään varmuutta avaamatta esim. öljypohjaa?
Budjetti on sellainen ettei kovin uudet tule kysymykseen.
Kävin tänään kattelemassa paikallisella myyjällä mitä on tarjolla. Perstuntuma kertoi että vanhemmissa 9-5:ssä on parempi istua mitä uudemmissa tai 9-3:ssa, ilmeisesti penkeissä jokin muuttui samalla kun mittaristokin päivitettiin.
Koeajolle en kerinnyt kun myyjien palveluhalukkuus ei ollut huipussaan
Yksi iso kysymysmerkki on silti koneongelmat. Olen lukenut läpi useamman foorumilla olleen topicin aiheesta, mutta haluaisin tietää, uskaltaako 2004 ja/tai 8v vanhempaa 9-5:tä ostaa? Tietysti huoltokirja pitää katsoa, mutta mitähän muuta. Pystyyköhän koneen kunnosta saamaan millään varmuutta avaamatta esim. öljypohjaa?
Budjetti on sellainen ettei kovin uudet tule kysymykseen.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
Re: 9-5 harkinnassa
Maskin takana imuputken kiinnityspelti ruostuu helposti.
Pyörän pulttien päät on ruostuneet mulla
No niin nyt kaikki akuutit kohdat tarkistettu!!Webaston suojamuovin tukirauta ja kiinnitysruuvi ruostuvat .
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Re: 9-5 harkinnassa
Huohotusongelma on siis korjattu M2004 (eli 2004 ja sitä uudemmissa ongelmaa ei enää ole). Vanhemmankin uskaltaa ostaa, varsinkin jos jatkettu huolenpito-ohjelma ("moottoritakuu") on voimassa, eli huollot on tehty ajallaan. Huohotinletkuista ja öljytikusta näkee, jos kone on pahasti mönjässä. Koneen käyntiäänestä kuulee, jos jakopää on remonttikunnossa. Kannattaa kysellä auton edelliseltä omistajalta auton historiasta. Itse en uskaltaisi ostaa sellaista autoa, johon on vaihdettu 20K välein öljyt, eikä ole koskaan tarkistettu öljyn määrää tikusta...MS940 kirjoitti: Yksi iso kysymysmerkki on silti koneongelmat. Olen lukenut läpi useamman foorumilla olleen topicin aiheesta, mutta haluaisin tietää, uskaltaako 2004 ja/tai 8v vanhempaa 9-5:tä ostaa? Tietysti huoltokirja pitää katsoa, mutta mitähän muuta. Pystyyköhän koneen kunnosta saamaan millään varmuutta avaamatta esim. öljypohjaa?
Budjetti on sellainen ettei kovin uudet tule kysymykseen.
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: 9-5 harkinnassa
Omasta 9-5:stä on sellaiset näköhavainnot että siitä kun käytettiin kansi ja öljypohja irti jakopäätyön yhteydessä 110tkm:n kohdalla niin kaikkialla oli puhdasta eikä venttiileissä tai nokissa ollut mitään kulumisen merkkejä. Öljyä ei myöskään kone kuluta että tarvitsisi ainakaan 10tkm välillä lisätä. Autoon on aina vaihdettu öljyt 8-10tkm välein, myös ennen minua huoltokirjan mukaan, mutta se onkin tuontiauto eikä entinen suomiliisinki. Eipä sitä tiedä mistä se ehkä seuraavaksi laukeaa mutta ainakin nuo näytti hyvältä. Olen itsekin aika vakuuttunut siitä että 20tkm vaihtovälit tuhoaa näiden huohotusongelmaisten koneet aika tehokkaasti ainakin jos ajo on sekalaista. En tosin ajaisi enkä ole ajanut 20tkm:ia omilla autollani yksillä öljyillä muutenkaan oli auto merkki tai malli mikä vaan.
Tuli tuota autoa etsiskellessä nähtyä muutamakin 9-5 joissa oli huoltoväli lopuillaan. Hirveätä tervaa öljytikussa sen millin verran mitä se juuri ja juuri ylsi kastumaan..
Tuli tuota autoa etsiskellessä nähtyä muutamakin 9-5 joissa oli huoltoväli lopuillaan. Hirveätä tervaa öljytikussa sen millin verran mitä se juuri ja juuri ylsi kastumaan..
9000CS 2,3
Re: 9-5 harkinnassa
Käväsin katsomassa huoltokirjan, ei ollu merkintää huohotin päivityksestä, viimeset 5-6 kertaa öljyt vaihdettu reilusti alle kymppitonnin, viimesestä vaihdosta n.2tkm, tikku kastuu juuri ja juuri, taitaa tämä yksilö jäädä jonkun
toisen vaivoiksi
toisen vaivoiksi