Päivän hyvä työ

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Päivän hyvä työ

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Esipuhe:
Autoitko kaveria hädässä? Selviskö ongelma?
Tähän topicciin siis tämmöisiä mukavia "antaa hyvän kiertää" turinoita

Kävin iltapäivällä hakemassa hyppytunnin jälkeen kaveria kouluun. Siinä ulkona odotellesa silmäni kiinnittyivät konepellin avanneeseen Saabiin.

Kaksi sälliä ahersi siinä ympärillä, vaikutti olevan käynnistys vaikeuksia. Kaapeleita viriteltiin ja sahailtiin.

Olin niin kaukana etten kuullut mitä tapahtu mutta pakoputken heilahduksen perusteella näin että saabi starttasi, tosin pääsi vain autonmitan eteenpäin ja sammahti taas.

Uudellee äijät kaapeleita virittelemään ja samalla itse hivuttauduin autosta ulos ja incognito lähemmäksi agentoimaan josko voisin olla avuksi.

Saabi ei halunnut käynnistyä, ihme sinänsä ollessaan I8cat ikilikkuja tekniikalla. Esittäydyin ja kyselin että mikäs on ongelma ja voisinko olla avuksi.

Selkkis et auto lupailee mutta ei vaan käynnisty.

Hetki pähkäiltiin ja ehdotin että yrittäisivät käynnistää antamalla kaasua. Lähtikuin lähtikin käyntiin... 1 tai 2 pytyllä ja pysy käynnissä vain kunnon kaasulla.

Hetken tutkittuani ja auton sammuttua avasin virranjakan kannen ja totesin kaikkien pintojen olevan vihreän hapettuman peitossa. :roll:

Ruuvarin kanssa hapettumat pois, osat paikalleen ja kuinkas ollakkaan saabbivanhus heräsi henkiin kaikilla pytyillä 8) .

Hieno fiilis. Tyli jeesattua jotain random tyyppejä, ja vieläpä tuloksellisesti. Mitään en pyytänyt enkä olisi halunnutkaan. Kiitos riitti :D

Niin ja koulusta myöhästyttiin yli puol tuntii. Opettaja anto anteeksi kun syynä oli :saab: hädässä :lol:
hz81
"Hölösuu"

Re: Päivän hyvä työ

Viesti Kirjoittaja hz81 »

DIggItaLLr kirjoitti:Esipuhe:
Autoitko kaveria hädässä? Selviskö ongelma?
Tähän topicciin siis tämmöisiä mukavia "antaa hyvän kiertää" turinoita

Kävin iltapäivällä hakemassa hyppytunnin jälkeen kaveria kouluun. Siinä ulkona odotellesa silmäni kiinnittyivät konepellin avanneeseen Saabiin.

Kaksi sälliä ahersi siinä ympärillä, vaikutti olevan käynnistys vaikeuksia. Kaapeleita viriteltiin ja sahailtiin.

Olin niin kaukana etten kuullut mitä tapahtu mutta pakoputken heilahduksen perusteella näin että saabi starttasi, tosin pääsi vain autonmitan eteenpäin ja sammahti taas.

Uudellee äijät kaapeleita virittelemään ja samalla itse hivuttauduin autosta ulos ja incognito lähemmäksi agentoimaan josko voisin olla avuksi.

Saabi ei halunnut käynnistyä, ihme sinänsä ollessaan I8cat ikilikkuja tekniikalla. Esittäydyin ja kyselin että mikäs on ongelma ja voisinko olla avuksi.

Selkkis et auto lupailee mutta ei vaan käynnisty.

Hetki pähkäiltiin ja ehdotin että yrittäisivät käynnistää antamalla kaasua. Lähtikuin lähtikin käyntiin... 1 tai 2 pytyllä ja pysy käynnissä vain kunnon kaasulla.

Hetken tutkittuani ja auton sammuttua avasin virranjakan kannen ja totesin kaikkien pintojen olevan vihreän hapettuman peitossa. :roll:

Ruuvarin kanssa hapettumat pois, osat paikalleen ja kuinkas ollakkaan saabbivanhus heräsi henkiin kaikilla pytyillä 8) .

Hieno fiilis. Tyli jeesattua jotain random tyyppejä, ja vieläpä tuloksellisesti. Mitään en pyytänyt enkä olisi halunnutkaan. Kiitos riitti :D

Niin ja koulusta myöhästyttiin yli puol tuntii. Opettaja anto anteeksi kun syynä oli :saab: hädässä :lol:
Hienosti kanssa Saabistilta toimittu! Hienoa että sinunlaisia ihmisiä ja saabisteja on vielä olemassa.
Itsekkin hädän tullen toivoisin saavani vastaavanlaista palvelua muualtakin kun merkkikorjaamolta!
Viimeksi muokannut hz81, To Maalis 06, 2008 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Olipa kyllä tosiaan päivän hyvä työ. Etkä edes turpiisi saanut ;)
Tuosta muistuu mieleen tapaus kun ajoin eka kesääni isolla moottoripyörällä. Olin lukenut netistä että motoristit on niin maan perusteellisen "me" henkistä porukkaa ja aina valmiina auttamaan kanssamotoristia hädässä. Olin jo ehtinyt sisäistää että minusta tulee tietysti samanlainen. Kurmuutin innoissani ympäri eteläistä Suomea eräänä hellepäivänä ja olin jossain Riihimäen tienoilla kun näin prätkän seisovan moottoritien rampin puolivälissä ja kuski päällä. Ajattelin että tuollahan on ilmiselvästi mopo hajonnut ja olisipa kurjaa joutua tuosta kävelemään helteellä x kymmentä km. jonnekin nahkat päällä ja jättää samalla kallis pyörä termiittien armoille. Jospa tarjoan kaverille kyytiä lähimmälle huoltoasemalle. Ajoin viereen että moi, tarvitko apua.
Jätkällä ei edes pää kääntynyt minuun päin, katseli eteensä ja puisteli päätänsä. Lähdin menemään ja ajattelin että anteeksi kun tulin häiritsemään.. :roll:
9000CS 2,3
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mulla hyyty kerran Fiesta yhelle pitkälle suoralle ennen kotia. Arvelin tietäväni missä vika on, ei vain oo taskulamppua mukana eikä sytkällä viitti tarkistaa kaasarin viereistä aluetta.
Varmaan 50 autoa ajeli ohi vaikka oli hätävilkut päällä, sitten tuli :saab: 900 joka pysähtyi, tuli auttamaan taskulampun kanssa ja sain sen piuhan tungettua kaasarille että pysyy loppumatkan käynnissä pikkunen Fiesta.
Muutenki jos tien vieressä ollu niin vain :saab:it pysähtyny kysymään tarviiko apua.
muppelo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja muppelo »

liteFun kirjoitti: Muutenki jos tien vieressä ollu niin vain :saab:it pysähtyny kysymään tarviiko apua.
Johtuisko siitä että moni saabisti on tottunu pikkusen pas..sotkemaan käsiään pellin alla.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Vastaa Viestiin