Tonnariksi tulossa?!?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Famnium
"Viggen"
Viesti:

Re: Tonnariksi tulossa?!?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

Mutta korjausapua täältä foorumilta löytyy, niinkuin minä tänään todistin, sain tosihyviä vinkkejä kun piti katsoa pari asiaa.

osta pois vaan, kyllä :saab: perhe auttaa vastoinkäymisissä.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Famnium
"Viggen"
Viesti:

kyllä voi saada hyvän halvallakin, minä sain entisen klubilaisen saapin (toki jollain oli siinä välissä ') tonnilla.
250tkm vm88 9000CD 2.0 turbolla, automaatti, ilmastointi,kattoluukut sun muut varusteet.
kaksilla hyvillä renkailla ja hyvällä huoltohistorialla, juuri laitettu mm uutta kantta ja turboa..
niin ja justiinsa leimattu.
tuli aivan paha olo kun ostin sen äijältä joka oli sen saanu vaihdos eikä osannu hinnotella sitä kummemmin..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
tippitappi
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja tippitappi »

Tuolla kadun laidassa seisoo 2.3i cd vapari -92,ruostetta ei ole kuin etuovien alakulmissa,ja sielläkin vähän,pohja ja kaikki muu ehjää.
Onneksi ei ole ilmastointia,ei sähköikkunoita tai penkkejä,eikä mitään muutakaan ylimääräistä,mistä voisi seurata ylimääräisiä murheita. Suht pienillä ongelmilla selvitty tähän asti.
Mut odottamassa on kaikenlaista;

Jakopää uusiks (ketju pitää ikävää ääntä)
Hydr.nostimet,ainaki puhdistus (yks nostin naputtaa ihan kunnolla,muut vähemmän)
Joku laakeri valittaa,luultavasti etupyöränlaakeri (toivottavasti ei kuulu laatikosta, kuittien mukaan markka-aikaan on ostettu uusi hintaan 8500mk)
Jarrulevyt taakse
Moottorin hydr.kannatinkumit
Momenttituen puslat
Lämmityslaitteen kenno ilmoittelee vuodosta sillointällöin (haju)
Polttoainepumppu varmaan sanoo sopimusen irti jossain vaiheessa,kun vinkuu.

Plus kaikenlaista pientä fiksaamista (edun polttimot jne) päälle.
Kaikkeen sitä sortuu : )
kopote12
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kun puhutaan -90 luvun puolella valmistetuista autoista niin jokainen tietää että pientä laittoa tulee eteen. Olkaa itse käymättä lääkärissä 15 vuotta..onnistuuko? Kuluvat osat ovat nimensä mukaan kuluvia ja tonnarin ajonautinnosta kannattaa mielestäni maksaa! Vanhempien Volvo V40 on huonompi ajaa kuin mun -90 tonnari...siihen aikaan osattiin tehdä autoja perkele!
Saab 9-5 2,0t -1999
IamTheStig
"Aero"

Viesti Kirjoittaja IamTheStig »

Famnium kirjoitti:kyllä voi saada hyvän halvallakin, minä sain entisen klubilaisen saapin (toki jollain oli siinä välissä ') tonnilla.
250tkm vm88 9000CD 2.0 turbolla, automaatti, ilmastointi,kattoluukut sun muut varusteet.
kaksilla hyvillä renkailla ja hyvällä huoltohistorialla, juuri laitettu mm uutta kantta ja turboa..
niin ja justiinsa leimattu.
tuli aivan paha olo kun ostin sen äijältä joka oli sen saanu vaihdos eikä osannu hinnotella sitä kummemmin..
Huh mikä flaksi käyny :D
Famnium
"Viggen"
Viesti:

mikähän sarja maksaa nuon paljo käyettynä, ehkä 19" kromit kesän ajetuilla kumeilla.
:D

Raser kirjoitti:Ei kannata ostaa liian halpaa (korjaamatonta), mulla on myynnissä samanlainen saabbi, johon on jo kaikki peruskorjaukset tehty (mm. se bensapumppu ihan just).

Ota huomioon että kytkin menee varmasti vaihtoon, eli kannattaa ostaa saabbi johon on jo kallis kytkinremontti tehty vast'ikää (eli mun autoon).

Onko siinä renkaatkaan uudenveroiset? Pelkät renkaat vanteineen maksaa käytettyinäkin 800 euroa, uutena tuplat. Kannattaa ostaa auto jossa on uudenveroiset kesä- ja talvirenkaat, kuten mun autossani.

:D

(Yhteydenotot yksityisviestein)
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
kolmau-1
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja kolmau-1 »

Tärkeintä että kori on ehjä. Kyllä muun kanssa pärjää. Renkaat tai niitten puute on varmaan helpoiten korjattavissa oleva asia. Enpä ole muuten vielä kuullut myytävän autoa ilman renkaita ja vanteita.

Minkä onnen ne alumiinivanteet muuten jokapäiväisessä ajossa tuottaa? Oman kokemukseni mukaan aika vähän. Ovat hiukan kevyemmät kuljettaa varastoon ja takaisin kaksi kertaa vuodessa mutta suuritöisemmät hoitaa, ainakin muutamat mallit. Ymmärrän että ulkonäöstä aletaan seuraavaksi kirjoittaa varsinkin jos auto on jatke eikä käyttöpeli. :lol:

Ei 300 000km ole matka eikä mikään jos autoa on yhtään huollettu.
Vastaa Viestiin