2.3i-16 kirjoitti:Eli viaksi selvisi sittenkin mäntä ykköspytystä. Männän helma halki toisesta päädystä (en osaa selittää tarkemmin, laitan kuvan näkyville myöhemmin) niin että alempi männänrengas pitää palasta männässä kiinni. Männäntapin reikä (mikä taas onkaan) on myös ehjä. Helmasta siis lohjennut kapea pala männänrenkaalle asti. Palotilan puoleinen pinta kuitenkin ehjä ja mäntä muuten yhtenä kappaleena. Uusi sarja wössnereitä tullee tilalle ja samalla uusi jakopää sekä moniurahihna sekä sen rullat kun kone kerran on auki.
Jees elikkä nyt olisi kuvaa tarjolla kuten lupasin.
Eli halkeama oli melko iso. Mielenkiintoisesta paikasta on haljennut. Halkeama jatkuu alemman männänrenkaan uraan asti, puristuspinta on ehjä. Muita halkeamia männässä ei ole ja kaikki 3 muuta olivat priimat.
Männät ovat laelta karstaiset ja liuotinpesunkaan jälkeen ei näkynyt mitään jälkiä sulamisesta/todella kovista lämmöistä.
Muuten, männänhelman halkeaman kohdalla, sisäpuolella lukee ironisesti MAHLE
