Tervehdys oi viisaat ja nerot
Joskun täällä olen kysellyt samasta aiheesta, mutta kertaus on opintojen äiti.
Eli siis mulla oli (nykyisin äitini käytössä) Saab 93 vm-00 2,2 Tid jossa oli se käynnistyvyys ongelma. Elikkä kun auto on parkissa vaikka yön yli keula alaspäin(vaikka asteenkin), niin mitään ongelmaa ei ole käynnistyksessä, mutta jätäppä auto keula ylöspäin parkkiin, niin aamulla hörähtää, mutta sammuu heti ja 10-20 sekunnin sahauksen jälkeen käynnistyy, eikä ongelmia ilmene käynnissä sen jälkeen. Autoon on vaihdettu polttoaineen paluuletkut, mutta eipä auttanut kyseiseen vaivaan.
Kuulin, että joku venttiili saattaisi aiheuttaa vuodon tässä tapauksessa ja esitänkin kysymyksen, että onko jollain tietoa mikä tälläinen venttiili mahtaa olla ja missä kohtaa se sijaitsee?
Olisi kiva mennä huoltoon ja esittää pätevänä että korjatkaa tämä niin auto pelaa taas
(Toki jos sen saa korjattua itse, niin aina parempi)
Kiitos jo etukäteen!
Huono käynnistyvyys!
Re: Huono käynnistyvyys!
Onko painepuolen takaiskuventtiili vaihdettu tai testattu? Voipi olla että ylämäkeen parkkeeratessa päästää valumaan letkun tyhkäksi, eli takaisin tankkiin...
Re: Huono käynnistyvyys!
Ei ole vaihdettu, eikä testattu. Täytyypi sanoa tieto eteenpäin, että testaa sen seuraavaksi.
Missähän kohtaa tämä venttiili on, onko helppo päästä käsiksi?
Missähän kohtaa tämä venttiili on, onko helppo päästä käsiksi?
Re: Huono käynnistyvyys!
Ainakin bensaversiossa bensapumpun päällä, eli tankki irti pois ja ihmettelemään.
Uusi takaiskuventtiili maksaa Länsi-autossa 22e.
En tiedä löytyykö joistain ysikolmosista takapenkin alta huoltoluukku tälle pumpulle josta jopa näkisi itse pumpun? Kannattaa varmistaa ennen tankin irroitusta. Riippuen ajokilometreistä ei mikään mukava projekti jos pannat ja klemmarit on pelkkää ruostetta.
Samaan konkurssiin kannattaa miettiä myös pumpun vaihtoa, eikö nuo 200tkm paikkeilla ala olla vaihtokunnossa? Varsinkin jos uuden paineen tekeminen kestää 10-20sek? Uusi pumppu n.80e.
Uusi takaiskuventtiili maksaa Länsi-autossa 22e.
En tiedä löytyykö joistain ysikolmosista takapenkin alta huoltoluukku tälle pumpulle josta jopa näkisi itse pumpun? Kannattaa varmistaa ennen tankin irroitusta. Riippuen ajokilometreistä ei mikään mukava projekti jos pannat ja klemmarit on pelkkää ruostetta.
Samaan konkurssiin kannattaa miettiä myös pumpun vaihtoa, eikö nuo 200tkm paikkeilla ala olla vaihtokunnossa? Varsinkin jos uuden paineen tekeminen kestää 10-20sek? Uusi pumppu n.80e.
Re: Huono käynnistyvyys!
Huomenna menee sitten huoltoon jonnekin sinne pk-seudun huoltoon, olisko ollu jossain siellä lahen motarin reunamilla?
Siellä oli asianosaava huoltopäällikkö joka tiesi mistä kenkä puristaa. Kuulemma alipaineistaavat sen polttoainepuolen, niin sitten näkee mikä paikka antaa periksi, ettei turhaan vaihtele osia sinne tänne.
Siellä oli asianosaava huoltopäällikkö joka tiesi mistä kenkä puristaa. Kuulemma alipaineistaavat sen polttoainepuolen, niin sitten näkee mikä paikka antaa periksi, ettei turhaan vaihtele osia sinne tänne.