hirschit & muut kikkailut?
hirschit & muut kikkailut?
tere. oon tyystin ulalla mitä nämä hirsch- varustelut tuovat tullessaan. en jaksa rämpiä missään nettisivuilla, kertokoot joku joka on sellaisesta maksanut. kiits.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: hirschit & muut kikkailut?
Tuossa nyt jotain:
http://www.hirsch-performance.ch/
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?sub ... cle=110688
Eli koneesta tehoa se 305 kaakkia, 18" vanteet, pakoputkisto tuplaulostuloin, muutettu moottorin ohjaus softa, Hirsch korisatsi, tehokkaammat jarrut, ym...
PS. Nuo tiedot on netistä, eli itse en Hirsch Saabia omista.
http://www.hirsch-performance.ch/
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?sub ... cle=110688
Eli koneesta tehoa se 305 kaakkia, 18" vanteet, pakoputkisto tuplaulostuloin, muutettu moottorin ohjaus softa, Hirsch korisatsi, tehokkaammat jarrut, ym...
PS. Nuo tiedot on netistä, eli itse en Hirsch Saabia omista.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: hirschit & muut kikkailut?
sh*t, man. tollasella mulla ei olis ollu korttia päivääkään. normiaerollakaan se ei pysynyt 11 päivää pidempään. kiide.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: hirschit & muut kikkailut?
Kyllä se kortti pysyy Hirschillä, jos on pysyäkseen. Enemmän on sakkoja mulle tullut pienemmillä "koppimopoilla"axp102 kirjoitti:sh*t, man. tollasella mulla ei olis ollu korttia päivääkään. normiaerollakaan se ei pysynyt 11 päivää pidempään. kiide.
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Re: hirschit & muut kikkailut?
Ja jos ei sittenkään millään meinaa pysyä kaasujalka kurissa ja kortti käsissä, ei kannata kuplavolkkaria kovempiin vehkeisiin edes koskea.2571 kirjoitti:Kyllä se kortti pysyy Hirschillä, jos on pysyäkseen. Enemmän on sakkoja mulle tullut pienemmillä "koppimopoilla"axp102 kirjoitti:sh*t, man. tollasella mulla ei olis ollu korttia päivääkään. normiaerollakaan se ei pysynyt 11 päivää pidempään. kiide.
Pari kertaa meinattu lenkillä jo päästä hengestä sellaisten keskenkasvuisten "kotikylän Räikkösten" toimesta, kun on pitänyt kokeilla miten "pemari" ja "tojota" lähtee... Taajamissa sellaisille tosin on jo pappatunturikin liian riskialtis kulkuväline.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: hirschit & muut kikkailut?
ystävät hyvät, pyydän synninpäästöä.
ajan noin 60000-70000 kilsaa vuodessa. tiedän, että moni ajaa enemmän. mutta mulla tuo määrä riittää siihen, että ajan autoa perstuntumalla enkä nopeusmittariin tuijottamalla. olin juuri vaihtanut 9-3:n tuohon nykyiseen ja vaikka myös 9-3 oli mahdottoman hyvä ajaa, tuntuu nopeus siinä hieman eri tavalla. myös kiihtyvyydessä on eroa nykyisen eduksi .
päivä oli pilvinen mutta kirkas.
lämpötila n. +5.
tie nro 12 sula ja kuiva.
matkakeitaalta länteen uusi ohituskaista, jossa keskikaide.
4 autoa edessä, niiden väliset etäisyydet n. 25m. nopeus n.75km/h.
tottakai lähden ohi.
tietämättä ohituskaistan pituutta painan kaasua reippahasti mutta tasaisesti.
tarkkailen koko ajan oikean kaistan autolijoilta merkkejä tahi eleitä mahdollisista kaistanvaihoaikeista. niitä ei tule.
latua riittää joten en kiilaa ohittamieni autojen eteen vaan vaihdan kaistaa vasta 80-100m etummaisen eteen.
ja kaikki tämä vain morjenstaakseni tutkasetää tien toisella puolella.
yksinkertaisesti arvioin nopeuteni väärin koska auto oli vielä vieras.
käräjäoikeudessa en aio kiistää nopeuttani, mutta aion kiistää syyllistyneeni törkeään liikenteen vaarantamiseen.
ajan noin 60000-70000 kilsaa vuodessa. tiedän, että moni ajaa enemmän. mutta mulla tuo määrä riittää siihen, että ajan autoa perstuntumalla enkä nopeusmittariin tuijottamalla. olin juuri vaihtanut 9-3:n tuohon nykyiseen ja vaikka myös 9-3 oli mahdottoman hyvä ajaa, tuntuu nopeus siinä hieman eri tavalla. myös kiihtyvyydessä on eroa nykyisen eduksi .
päivä oli pilvinen mutta kirkas.
lämpötila n. +5.
tie nro 12 sula ja kuiva.
matkakeitaalta länteen uusi ohituskaista, jossa keskikaide.
4 autoa edessä, niiden väliset etäisyydet n. 25m. nopeus n.75km/h.
tottakai lähden ohi.
tietämättä ohituskaistan pituutta painan kaasua reippahasti mutta tasaisesti.
tarkkailen koko ajan oikean kaistan autolijoilta merkkejä tahi eleitä mahdollisista kaistanvaihoaikeista. niitä ei tule.
latua riittää joten en kiilaa ohittamieni autojen eteen vaan vaihdan kaistaa vasta 80-100m etummaisen eteen.
ja kaikki tämä vain morjenstaakseni tutkasetää tien toisella puolella.
yksinkertaisesti arvioin nopeuteni väärin koska auto oli vielä vieras.
käräjäoikeudessa en aio kiistää nopeuttani, mutta aion kiistää syyllistyneeni törkeään liikenteen vaarantamiseen.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: hirschit & muut kikkailut?
Sitä saa mitä tilaa. Arvioit nopeuden väärin? Tarkoittaako tuo sitä että nopeusmittari ei autossasi toiminut?
EDIT: Ai sorry luin huolimattomasti tuossahan lukeekin että ajat autoa perstuntumalla etkä mittarin mukaan. Huhhuh, en voi muuta sanoa.
EDIT: Ai sorry luin huolimattomasti tuossahan lukeekin että ajat autoa perstuntumalla etkä mittarin mukaan. Huhhuh, en voi muuta sanoa.
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Ke Maalis 12, 2008 14:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9000CS 2,3
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: hirschit & muut kikkailut?
Siinäpä se on kun itse oletamme olevamme kyvykkäitä arvioimaan oikein.. laki on silti laki ja vaikka auto pysyisi lapasessa, niin entä sitten kun kolari sattuu muista syistä. Tuhot on suuremmat isolla nopeudella ja voi tappaa jonkun joka muuten olisi selvinnyt. Sen enempää näsäviisastellen.. Itsekin räntäsateessa pyörällä polkeneena oppinut. tästä edespäin en jää odottamaan maijan kääntymistä... ei vaan.. ajetaan ihmisiksi. Täytyy tunnustaa että on viimeaikoina tapahtunut herpaantumista.. pakko palauttaa mieleen polkupyörä ja räntäsade. Pääsin lööppeihinkin aikoinaan..
Re: hirschit & muut kikkailut?
Auts... Huonoa tuuria! Vaikka tuo lain tulkinta on viranomaisillakin joskus aika mielenkiintoista, laki on tosiaan silti laki. Jos meinaat rosikseen lähteä, on syyttäjällä aikamoinen homma todistaa törkeä liikenneturvan vaarantaminen ja sitten saada vielä valamiehistö uskomaan se. Ellei se nopeus nyt sitten aivan tolkuttomasti sitä rajoitusta ylittänyt... Nopeusmittaristakaan ei ainakaan haittaa ole. Paljonko meni yli, jos saa ihan uteliaisuudesta kysellä.
9-5:lläkin oppii ajamaan rajoitusten mukaan, vaikka välillä vähän vaikeeta onkin . Varsinkin nyt kevätkeleillä tekisi mieli välillä vähän polkaistakin.
9-5:lläkin oppii ajamaan rajoitusten mukaan, vaikka välillä vähän vaikeeta onkin . Varsinkin nyt kevätkeleillä tekisi mieli välillä vähän polkaistakin.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: hirschit & muut kikkailut?
Jos nyt keskityttäisiin puhumaan Hirsch vireistä koskien 9-5 Saabeja, eikä arvioimaan toisten tekemisiä liikenteessä. Ja PISTE
Sillä nuo virithän tässä oli alunperin aiheena.
Sillä nuo virithän tässä oli alunperin aiheena.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: hirschit & muut kikkailut?
Potaska juttu toi ohitussakko. Itse en harrasta kovin paljoa ylinopeutta (vakionopeudensäädin hieman alle 10 kilometriä/tunti ylitystä), mutta kyllä pitää myöntää, että ohituksessa nopeus nousee joskus tilapäisesti huomattavasti ylikin. Itse kun ajattelen, että on hyvä ohittaa ripeästi ja palata omalle kaistalle mahdollisimman pian.
Yleensä vaaratilanteet syntyy siitä, kun joku ohittaa eikä auto kulje tarpeeksi ripeästi vaan vastaantulija alkaa uhkaavasti lähestyä. Näin ollen on hyvä, että vääntöä ja kiihtyvyyttä löytyy tarpeenmukaan riittävästi.
Eli Hirsch viri on ihan ok. PISTE, PISTE
t: 2571
Yleensä vaaratilanteet syntyy siitä, kun joku ohittaa eikä auto kulje tarpeeksi ripeästi vaan vastaantulija alkaa uhkaavasti lähestyä. Näin ollen on hyvä, että vääntöä ja kiihtyvyyttä löytyy tarpeenmukaan riittävästi.
Eli Hirsch viri on ihan ok. PISTE, PISTE
t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: hirschit & muut kikkailut?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=aTannisto kirjoitti: syyttäjällä aikamoinen homma todistaa törkeä liikenneturvan vaarantaminen ja sitten saada vielä valamiehistö uskomaan se. Ellei se nopeus nyt sitten aivan tolkuttomasti sitä rajoitusta ylittänyt... Nopeusmittaristakaan ei ainakaan haittaa ole. Paljonko meni yli, jos saa ihan uteliaisuudesta kysellä.
145km/h 80:n alueella. Jos tuo ei ole törkeä liikenteen vaarantaminen niin minä olen Aku Ankka. Niin ja jos minä tuota oikein luin niin vielä ajo-oikeudetta ajo.
9000CS 2,3
Re: hirschit & muut kikkailut?
Onkohan tullut pari lakisarjaa katsottua liikaa?Tannisto kirjoitti:valamiehistö
Re: hirschit & muut kikkailut?
Niin ja jos minä tuota oikein luin niin vielä ajo-oikeudetta ajo.[/quote]
no et lukenut.
no et lukenut.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011