Poika täyttää 18, OG vai NG?
Re: Poika täyttää 18, OG vai NG?
>Anna poikas ostaa sellainen auto kun hän itse haluaa.
>Suoraan sanottuna vituttaa tuollaiset "isi leasing" jutut.
Ymmärrettäväähän se on että köyhempiä vituttaa kun joku ostaa isolla rahalla pojalleen ökyauton esim. -87 satkun ja alkaa sillä elvistelemään. Joka tapauksessa poika on pahimman luokan tietokonenörtti eikä välitä autoista pätkääkään. Eli vapaat kädet auton valinnassa. Vaimo kehoitti ostamaan pienikulutuksisen pikkuauton joten kävin heti katsomassa V6 ysitonnista kun tonnarikin joku täällä ehdotti. Eikä pahalta tuntunutkaan mutta tomaatti ei varmaan ole hyvä ensimmäiseksi autoksi että laatikon vatkaaminen opitaan kunnolla.
Nuoremmat OG:t häipyy muuten nopeesti markkinoilta. Olen soitellut 90-93 malleja ja paljon tulee "joo meni jo". Kehtaanko tunnustaakkaan että OG:n ja tonnarin lisäksi olen kysellyt Ford Scorpio 95-98, sen jossa on iso ovaali maski. Niitä ei manuaaleilla juuri ole liikkeellä.
NGssä joku sanoi on GM:n erikoistauti kuten Vectrassakin eli ruostuu käsiin, pitääköhän paikkansa?
Onko muuten tiedossa muita netistä hakuja kuin nettiauto, oikotie ja keltainen pörssi?
Kiitos kaikista neuvoista, huomoitu on ja saunassa pohdiskeltu
saunaaja-Antti
>Suoraan sanottuna vituttaa tuollaiset "isi leasing" jutut.
Ymmärrettäväähän se on että köyhempiä vituttaa kun joku ostaa isolla rahalla pojalleen ökyauton esim. -87 satkun ja alkaa sillä elvistelemään. Joka tapauksessa poika on pahimman luokan tietokonenörtti eikä välitä autoista pätkääkään. Eli vapaat kädet auton valinnassa. Vaimo kehoitti ostamaan pienikulutuksisen pikkuauton joten kävin heti katsomassa V6 ysitonnista kun tonnarikin joku täällä ehdotti. Eikä pahalta tuntunutkaan mutta tomaatti ei varmaan ole hyvä ensimmäiseksi autoksi että laatikon vatkaaminen opitaan kunnolla.
Nuoremmat OG:t häipyy muuten nopeesti markkinoilta. Olen soitellut 90-93 malleja ja paljon tulee "joo meni jo". Kehtaanko tunnustaakkaan että OG:n ja tonnarin lisäksi olen kysellyt Ford Scorpio 95-98, sen jossa on iso ovaali maski. Niitä ei manuaaleilla juuri ole liikkeellä.
NGssä joku sanoi on GM:n erikoistauti kuten Vectrassakin eli ruostuu käsiin, pitääköhän paikkansa?
Onko muuten tiedossa muita netistä hakuja kuin nettiauto, oikotie ja keltainen pörssi?
Kiitos kaikista neuvoista, huomoitu on ja saunassa pohdiskeltu
saunaaja-Antti
Ei NG kyllä mitenkään erityisesti ruostu käsiin, melko lailla hyvää luokkaa se on ruostumisen suhteen ikäisekseen. Yleensä vähemmän ruosteessa kuin OG900, sinkitystä löytyy.
Ruostetta myöskin jos on niin se näkyy, eli ovien alareunoissa, takaluukun alareunassa ja takakaarissa pääasiassa. Pohja ei ruostu, toisinkuin OG:ssa vetaritunnelit jotka ovat lähes aina ainakin kerran korjatut tai sitten mädät.
Ruostetta myöskin jos on niin se näkyy, eli ovien alareunoissa, takaluukun alareunassa ja takakaarissa pääasiassa. Pohja ei ruostu, toisinkuin OG:ssa vetaritunnelit jotka ovat lähes aina ainakin kerran korjatut tai sitten mädät.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Huh huh. Koko ketju tuli luettua läpi ja nyt muutamia kommentteja.
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
Varmasti pitäisi, tuohon hintaluokkaan löytyi jo vm99 TiD hyvin varusteltuna.jcarlson kirjoitti:-97 NG (lastentaudit hoidettu) tai alkupään 9-3 vapari varmaan huolettomimmat vaihtoehdot jos sopivat budjettiin, varmaan luokkaa ~5k€ pitäisi löytyä ihan OK.
OG on varmasti ollut aikanaan huippuluokkaa turvallisuudessa, ja on edelleen sitä hintaluokassaan. Uudemmat mallit (kuten NG) ovat kyllä kuitenkin aivan eri planeetalta. Käypä katsomassa malliksi turvallisuuden kehittymisestä vaikka:Jeltsin kirjoitti:... mutta vastineeksi saa rautaa ympärillensä = edullinen henkivakuutus, sanoisin.
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
Juuri näin.Pekka Valtanen kirjoitti: Kuten Lucan kertomasta tuleekin esille, saa ensimmäistä vuottaan autoileva henkisesti valmistautua oppirahojen maksamiseen. Useimmiten selvitään materiaalisilla vahingoilla, mutta joskus mällit käyvät terveydenkin päälle. NG:ssä on parempi turvavarustelu.
Jep. Olen itse ihan tyytyväinen kun eka käytössäni ollut auto oli äidin Opel Kadett hurjalla 1.2 litran moottorilla. Silläkin pääsi niin lujaa kuin auto kulki, sehän se on kuitenkin se raja kuinka kovaa ajetaan. Niinhän rallissakin kuskin olisi usein fiksuinta aloittaa tehottomammalla autolla ja sitten taidon karttuessa siirtyä tehokkaampiin. En nyt tarkoita että osta koirankoppi, vaan perusmalli hyvästä autosta eli ruiskukoneella, ei turboja.Jorppe kirjoitti: Mie kun sain ekan auton ni se oli viilattu peli ja kyllähän sen jälkeen kaikki tuntu mopolta. Ja polkea piti, tämä oli se tärkein pointti. Tehoa piti käyttää kun sitä oli.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Kyllä isin mielipiteellä on väliä. Kun oma iskä haukkui japsit riisipusseiksi, en sellaista itsellenikään halunnut. Vaikka meillä olikin Saab, mutta kun isän pomolla oli turbo-Saab, niin sellainen tuntui lähinnä kaukaiselta haavelta (elettiin noin vuotta 1990). Muistan, kun isä kengitti mökille mennessä Saabin hurjaan yli 160 km/h nopeuteen, niin arvaapa tekikö mieli kokeilla tuoreella ajokortilla sitten samaa? Kyllä nuoren autoilijan itsetunto on sen verran korkealla, että se tuollaisen vanhan papan (isällä silloin ikää jotain 44 v) ajotaidoillaan voittaa, siis omasta mielestään. Täytyy vain olla tyytyväinen, ettei ylinopeussakkoja ja paria lumipenkkavierailua vakavampaa sattunut.
Olin kuitenkin tyytyväinen, kun sain itse valita ensimmäisen autoni, vaikka isäni sen minulle ostikin. VW Golf '81 tuntui hyvältä. Vaikkei siinä ollut kuin 1,3 litran kone, niin reilu 150 km/h se mökille mennessä (siinä samassa kohtaa, missä isä kokeili Saabin huiput) otti mittariin. Fiksua, eikö totta?
Toivon vain, että omat lapseni sitten aikanaan haluavat Saabin...
Olin kuitenkin tyytyväinen, kun sain itse valita ensimmäisen autoni, vaikka isäni sen minulle ostikin. VW Golf '81 tuntui hyvältä. Vaikkei siinä ollut kuin 1,3 litran kone, niin reilu 150 km/h se mökille mennessä (siinä samassa kohtaa, missä isä kokeili Saabin huiput) otti mittariin. Fiksua, eikö totta?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Kumpi tämän kirjoitti, sinä vai minä? Olisin voinut itse kirjoittaa kaiken tuon (paitsi ne huiput otti setä Volvolla). Noista allekirjoituksen autoista tuo 900c on kyllä ainoa jolla olen huiput ottanut, ja viimeinen auto muutenkin millä on tullut kokeiltua huippunopeus. Kulkevat mokoma liian lujaa mun lompakolle nuo muut.jariha kirjoitti:... turbo-Saab, niin sellainen tuntui lähinnä kaukaiselta haavelta (elettiin noin vuotta 1990)....
... Täytyy vain olla tyytyväinen, ettei ylinopeussakkoja ja paria lumipenkkavierailua vakavampaa sattunut...
... (siinä samassa kohtaa, missä isä kokeili Saabin huiput) otti mittariin. Fiksua, eikö totta?
Meidän aikuisten pitäisi AINA muistaa että pienetkin lapset ottavat esimerkistämme mallia ja sitten 10v myöhemmin muistavat kyllä mitä liikenteessä tehdään.
Ääni OG satkulle. Siinä mahtuu paremmin ja mukavammin yöpymään kesän festareilla. 

- Jyrki
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
Volvo V40 D1.9
ex-900 Aero -96
ex-900 turbo -81
ex-99 Turbo -80
4 henkeä 2d sedanissa ei ollut kovin miellyttävä kokemus, siis yöpymisen merkeissäJyki kirjoitti:Ääni OG satkulle. Siinä mahtuu paremmin ja mukavammin yöpymään kesän festareilla.

Itsellä tosiaan ensiautona isännän siirryttyä vääränmerkkisen puikkoihin ylimääräiseksi jäänyt 2d sedan pappakaasari mallia -87, kyllä silläkin kerkisi aivan tarpeeksi.
Näillä bensanhinnoilla tosiaan tuo 16v lienee järkevämpi vaihtoehto, oli se sitten OG tai NG, viimeksimainittu ehkä mielummin jo mainitun turvallisuutensa vuoksi.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
ja jos on tarkoitus kauemmin sitä autoa pitää eikä itseltä löydy sitä korjaus intoa saattaa ng olla parempi vaihtoehto...
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Osaa sitä olla siinäkin uudemmassa rassattavaa.
OG jos sillä autolla on meininki lesota, NG jos ajetaan vain. 

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
En oikeen usko että og Saabilla kauheasti voi lesota muiden kuin asiasta jotain ymmärtävien kanssa 

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
No joo.
Inside auto.

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
-
- "Hirsch"
Näinhän se on, inside auto outside-miehille...SB90 kirjoitti:No joo.Inside auto.

# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
En nyt tiedä onko Saabi yleensäkään mikään lesoomisauto.(outo ilmaus näin uusmaalaiselle,vissiin jostain Savonlinnasta päin,meillä puhuttiin elvistelystä
)
Mutta jos ei ole kolikoista kiinni ja vähän pitäis näyttääkin, niin ehdottomasti musta tai punainen 3-ovinen APC-Turbo.Siinä on tyyliä jota arvostaa vanhat vaaritkin.Taitaa vaan hyväkuntoiset yksilöt olla hinnoissaan.Silläpä minäkin ajelen mustalla 2-ovisella kaasari-OG:llä kun ei rahavarat salli APC:n hankkimista.Se kun on legenda!!!

Mutta jos ei ole kolikoista kiinni ja vähän pitäis näyttääkin, niin ehdottomasti musta tai punainen 3-ovinen APC-Turbo.Siinä on tyyliä jota arvostaa vanhat vaaritkin.Taitaa vaan hyväkuntoiset yksilöt olla hinnoissaan.Silläpä minäkin ajelen mustalla 2-ovisella kaasari-OG:llä kun ei rahavarat salli APC:n hankkimista.Se kun on legenda!!!
Pelle
9000CS 2.0t -97
9000CS 2.0t -97
Joko on auto ostettu ja kumpaan on mahdollisesti päädytty? 

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07