Meillä oli aluksi aikeissa tilata TTiD automaattina mutta hintaero sekä se tosiasia ettei nykyisellä TidS:lläkään vaihteita juuri vaihdella kuin motarikiihdytyksessä ja sitten Haaransillalla Eli kun 90 prossaa ajosta on maantiellä niin jaksetaan vatkata hammasrattaita itse (tai vaimo jaksaa)Marko A kirjoitti:Alkupään ongelmat lienee takanapäin. Viivästykset johtuivat alihankkijan toimittamasta huonolaatuisesta osasta GM:n mukaan ja en usko, että sama ongelma voi toistua ihan helposti. Toki tuo alkukangertelu saatoi aiheuttaa jotain sumaa toimituksiin.TTiD08 kirjoitti:Tätä ketjua kun lukee tuonne alkuun päin, niin kovasti on pettymyksiä matkan varrelle sattunut. Vielä optimistisena, mutta pettymykseen varautuneena...
Oliko muuten selvä valinta A6, vai pitikö manuaalia harkita? Hintaero on sen verran suuri tänäpäivänä, että kiinnostaa? Itselle se oli yksi autonvaihdon alkuperäinen syy, ja bensa-automaatin toimintasäde ei hurmannut. Ratkaisuksi tuli onneksi uusi hieno TTiD.
Suitsutetaan nyt vielä, että kokeilkaapa vertailla, jos tilaisuus tulee 2.8V6T ja 1.9TTiD ihan peräjälkeen. Toki bensakone on silkinsulava äänissään ja voimantuotossa, mutta varsinkin automaattina TTiD tuntuu selvästi voimakkaammalta, jollei autolla kaahata ihan tosissaan.
Nopeasti reagoiva turbo antaa tällaisessa normiajelussa tuntuman huomattavasti vahvemmasta autosta. Valitettavasti taas dieselin menopuoli on pääpiirteissään siinä, eli jos haluaa kunnolla revitellä, niin eipä siellä olekaan enää hirveästi reservissä. Kierrosalue onkin sitten äkkiä koluttu loppuun.
Mutta, kuten aiemminkin todettua, edelleen täytyy vain hämmästellä tätä uutta moottoria. Uskomattoman hieno kokonaisuus.
Tällähetkellä ajojen keskikulutus on luokkaa 7,3 litraa (SID:n mukaan pyöriii kokoajan alle seitsemän) kun kaupunkiajoa on tullut roimasti lisää ja tietkin on sulana
Ja lopuksi pikku mielipidegallup. Mitä olette mieltä Vector/Linear takapuskuri/pakoputki viritelmästä?
Oisko mitään mieltä koristella ulkonäkö/äänimaisemaan Hirsch paketilla? Hinta on kyllä törkeä (yli tonnin) mutta ulkonäkö ja soundit muuttuis melkoisesti.
Vaihtuuko siinä hirven paketissa takaäänenvaimentimet vai mitä (olisi pitänyt tietysti itse penkoa)? Takapuskuri on kyllä Aerossa aika miehekkään näköinen ja voisi kyllä mustassa autossa korostua aika kivasti. Hinta on vaan aika suolainen.