Saab 900c vm. -88 hinta??

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Jakke_85
"Koeajolla"

Saab 900c vm. -88 hinta??

Viesti Kirjoittaja Jakke_85 »

Kannattaako maksaa 1600€ saab 900c -88, jolla ajettu 110tkm. ja on koriltaan kuin uusi ei ruostetta missään!! autossa uudet 15" aluvanteet uusilla nokian kesärenkailla ja talvirenkaat myös uudehkot hakkapeliitta 4. Mitä mieltä olette?? mikä ois hyvä hinta maksaa autosta?? :saab:
V.J.S
"Hölösuu"

Re: Saab 900c vm. -88 hinta??

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kannattaa ja kannattaa...itsellä nimenomaan tuommoinen -88 900c, ja onhan se ajettavuudeltaan aika kamala verrattuna ruiskuihin ja ennenkaikkea turboihin. Siis ennenkaikkea moottorin ominaisuuksiltaan. Eli itse kääntäisin kysymyksen, että kannattaako maksaa pelkästä hyvästä tekniikansiirtoaihiosta 1600€ :) Itse maksoin suht. hyväkorisesta 270tkm ajetusta n. 1/8 tuosta pyynnistä...

Noin vähän oikeasti ajettuna on kyllä harvinaisuus.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Famnium
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Famnium »

jos riittää että auto kulkee eteenpäin eikä nopeudella ole väliä niin tuo on mielestäni aika halpa noille kilometreille, autohan on vasta sisäänajettu.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
mestari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mestari »

näin on. vanhassa autossa juuri makssa vähän ajetuista kilometreistä. hinta tulee takaisin sitten ajan kanssa alhaisina käyttö ja huoltokustannuksina.
vetonivelten holvit kannattaa tosin käydä läpi heti oston jälkeen. luultavasti jo alkavaa pientä pittinkiä...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kyllä maksaisin jos auto todellakin noin helmi.
white9-5
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Jos auto tosiaan on hyvä ja ruosteeton,niin tottakai kannattaa maksaa.(ainakin itse maksaisin)

Harvoin ne halvat turbot tai ruiskutkaan ovat ruosteettomia ja hyvillä renkailla. Eli tulee niillekin hintaa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
zammuel
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Tuolla hinnalla saisi kyllä jo aika helmen ja vähänajetun i16:kin jos malttaa etsiä. Makuasia, mistä tykkää.

Mutta jos kaikinpuolin priimakunnossa niin on tuo mielestäni selvästi yli tonnin arvoinen, hyvistä renkaista kannattaa tietysti maksaa vielä vähän ekstraa. Noilla kilometreillä on kyllä enää harvoin satkuja tyrkyllä.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
venakko
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja venakko »

Itsellä juuri tuollainen joskin mittarissa jo 230000. Ei tarvitse kuin tankata ja pestä. Minä en ymmärrä ainaista kaasarisaappien parjausta. Ei se ajettavuuden ero vapariruiskuun mikään järisyttävän suuri ole. Riippuu tietenkin minkälaista ajoa harrastat. Itse kuljen autolla metsällä ja ajan myös päivittäiset kauppa-ajot. Itse tykkään pirusti kaasaritekniikan yksinkertaisuudesta ja alaväännöstä kunnossa ollessaan. Tuon hinnan maksaisin jos auto on uutta vastaava ja tämän hintaluokan autoissa yleensäkin kannattaa kiinnittää huomiota mukana tuleviin renkaisiin.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ei mielestäni edes kallis pyynti noilla kilometreillä, on tuo jo sellainen harvinaisuus.
ecopower
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Tri-Lo kirjoitti:Ei mielestäni edes kallis pyynti noilla kilometreillä, on tuo jo sellainen harvinaisuus.
Ei taida edes tuolaisia olla enään usein tarjolla. :!: :!:
Pilkkahinta periaatteessa ajamattomasta("lähes uusi") Satkusta! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Pelle
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Pelle »

Maksoin samanlaisesta katsastamattomasta pari vuotta sitten 50€.230000 ajettu 2-ovinen.Nyttemmin odottelee inspiraatiota pihalla,autovarkaat kun saivat koneen ja peruutusvaihdelukon huonoon kuntoon.Nettiautossahan vastaavanlaiset on jossain 500-1800€ hintaluokassa,kunnosta ei tiedä.www.keltainenporssi.fi löydät myöskin edullisia Saabeja.Olin itsekin lähdössä hakemaan 5-ovista -89 ruisku-ysisatkua kahteensataan.Joulukuussa sekin oli katsastettu.Pikkuvikainen.Tiedä sitten mitä ne pikkuviat on kun kerran katsastusmies on hyväksynyt.Saattaa olla vieläkin myynnissä.
Pelle
9000CS 2.0t -97
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Pelle kirjoitti:Maksoin samanlaisesta katsastamattomasta pari vuotta sitten 50€.230000 ajettu 2-ovinen.Nyttemmin odottelee inspiraatiota pihalla,autovarkaat kun saivat koneen ja peruutusvaihdelukon huonoon kuntoon.Nettiautossahan vastaavanlaiset on jossain 500-1800€ hintaluokassa,kunnosta ei tiedä.www.keltainenporssi.fi löydät myöskin edullisia Saabeja.Olin itsekin lähdössä hakemaan 5-ovista -89 ruisku-ysisatkua kahteensataan.Joulukuussa sekin oli katsastettu.Pikkuvikainen.Tiedä sitten mitä ne pikkuviat on kun kerran katsastusmies on hyväksynyt.Saattaa olla vieläkin myynnissä.
En lähtisi millään tasolla vertailemaan, jos kyseinen auto on todellakin ajettu vain 110tkm eikä esim. pelkässä kaupunkipyörittelyssä sokean käsissä.. :wink:
Jeltsin
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Riippuu paljolti kauanko aikoo autoa pitää? Pitkäaikaiseksi käyttöautoksi sanoisin, että YES, mutta jos sinulla on ollut tapana vaihtaa autoa vuoden parin välein (kuten minulla on ollut, valitettavasti), et välttämättä saa rahojasi takaisin.

Renkaiden kunnon lisäksi myös tuore leima on tärkeä vanhassa autossa!

Muiden kirjoittajien kanssa samaa mieltä siitä, että jos auto kuulostaa liian hyvältä (ja halvalta) ollakseen totta - se yleensä on! Hyvästä kannattaa hankintavaiheessa maksaa vähän extraa - korjaukset tulevat jälkikäteen maksamaan usein moninkertaisesti säästetyn hinnan (kokemusta myös tästä liian "halvan" Turbon kanssa, valitettavasti).

Kaasarisatku on myös tekniikaltaan yksinkertainen ja hyväksi koettu ja sitä on helppo rassailla ja säätää (en tosin minä, valitettavasti). Ei muuta kuin hanaa! 8) :saab:
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
Juha96
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Jeltsin kirjoitti:Riippuu paljolti kauanko aikoo autoa pitää? Pitkäaikaiseksi käyttöautoksi sanoisin, että YES, mutta jos sinulla on ollut tapana vaihtaa autoa vuoden parin välein (kuten minulla on ollut, valitettavasti), et välttämättä saa rahojasi takaisin.
Juuri näin, paitsi että kyllä se arvo laskee joka tapauksessa, osti melkein minkälaisen auton tahansa. Jos rahansa haluaa joskuskin saada takaisin, pankkitalletus on varteenotettavampi sijoituskohde kuin mikään auto.

Tuollaisen vähänajetun helmen kun ostaa, on tottakai hyvä jos pystyy hoitamaan ja huoltamaan autoa hyvin, osaa käyttää sitä siististi ja sille on säällinen säilytystila olemassa (talli tai ainakin katos). Näin arvo säilyy parhaiten (eli laskee vähiten), olipa sitten puhe myyntiarvosta joskus myöhemmin tai käyttö- ja mielihyväarvosta pitkäaikaisessa omassa käytössä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
66Saab74
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja 66Saab74 »

Hyvä ja halpa käyttöauto jolle pystyy tekemään huollot ja korjaukset itse. Kuulin kun kaveri oli viennyt fiiatin huoltoon hintaa oli tullut jo lähes Saabin hinta.Jotain oli kai vaihtaneet...en kysellyt 1200€.menee kaiketi helposti...Turpo Saappi oli nettiautossa myynnissä ,turpo uusittu ja kaksi mukaan(rikkinäistä).Mihinkä sitä on kiire?Onhan turpo kiva ja omassa käyttöautossa on ,mutta vääntöä arvostan...
Vastaa Viestiin