Sattui tässä kun CC:tä lämmittelin kosteuden vähentämiseksi, käytin valoja päällä ja kokeilin takasumuvaloa (jonka toimintaa en huomannut, ei päivällä erottanut onko kuskinpuoleinen takakulma kirkkaampi), laitoin valot pois ja kiertelin autoa ulkopuolelta ja ihmettelin mistä lähtien DRL-toiminto on CC:ssäni ollut (ei DRL-relettä, eikä myöskään sulakkeelle 31 kuin toinen piuha kytkettynä) kun valot olivat päällä.
0-asennossa etu- ja takaparkit sekä ajovalot, kuten kuuluisi olla ajovalo-asennossa.
Parkki-asennossa myöskin ajovalot päällä.
Jos jätti valokytkimen kahden asennon väliin (sai muutamia kertoja yrittää, mutta onnistui), paloivat vain ajovalot.
Koitin katsella valokytkintä, liittimissä ei näkynyt kosteutta mutta itse kytkimen sisällä mahdollisesti kondensoitunutta kosteutta.
Ajovaloille menee ihan tehtaan piuhat, ei mitään ranetuksia.
Ja kertauksen vuoksi (kun lainaus/viestinkirjoitus-toiminnolla signature ei näy) kyseessä siis 9000i vm89, ilman minkäänlaisiapäiväajo/huomiovalokytkentöjä.
Olisiko se tuo valokytkin, jonka läpikuultavan vihreän muovin sisällä kuparilevyt ovat, syyllinen? Eli kosteutta kuparilevyjen välissä.
Ongelma korjautunee itsekseen kun kosteus haihtuu. Talven ajan ollut akkukaapeli kytkettynä vain autoa tyhjäkäyttäessä ja lämmittäessä, viime kerralla kun lämmittelin kaikki toimi ok.
Ehdotelkaapas muita mahdollisia vikapaikkoja!
(Mimmi vastaa kuitenkin kyllä
