UVO-905 Saabi
UVO-905 Saabi
Morjensta klubilaiset!
Kenelläkään minkäänlaista tietoa minkälainen värkki kyseinen laitos on? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1811826
Ja kun tossa sanotaan että pakki välillä rusahtelee, onko vakavaakin ja mitä olisi mahdollisesti mennyt/menossa hajalle? voisiko korjaantua esimerkiksi öljyjenvaihdolla?
Tosta ajotietokoneesta, onko siinä joitakin ns. "tyyppivikaa" et jokin tietty paikka hajoaa?
Ensimmäiseksi autoksi olisi tulossa, kilometrejä ei hirveästi olisi ja sillee.
-Joonas-
Kenelläkään minkäänlaista tietoa minkälainen värkki kyseinen laitos on? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1811826
Ja kun tossa sanotaan että pakki välillä rusahtelee, onko vakavaakin ja mitä olisi mahdollisesti mennyt/menossa hajalle? voisiko korjaantua esimerkiksi öljyjenvaihdolla?
Tosta ajotietokoneesta, onko siinä joitakin ns. "tyyppivikaa" et jokin tietty paikka hajoaa?
Ensimmäiseksi autoksi olisi tulossa, kilometrejä ei hirveästi olisi ja sillee.
-Joonas-
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: UVO-905 Saabi
Pakin synkronointi taisi tulla vasta -94 mallivuoteen, kun koko laatikko vaihtui uuteen. Jos rusahdus tulee vain silloin, kun kytkin juuri painettu pohjaan, johtuu siitä, että rattaat pyörivät vielä ja voisi pitää ominaisuutena. Voi olla myös kyse siitä, että kytkin ei täysin irrota - tällöin rusahdus tulee silloinkin jos kytkin on ollut pidempään pohjassa. Vaihteistoa kannattaa muutenkin kuulostella tarkkaan ja testata mm. vaihteiden päälläpysymistä.
Tuon ikäisessä turbotonnarissa, jos mittarilukema on noin pieni, ajattelisin mittarilukemaa pelkästään mittarilukemana, en ajomääränä. Silloisissa oloissa superkallista superautoa ei yleensä ostettu seisomaan tallissa ja ulkoilemaan vain 13 tkm vuodessa - toki poikkeuksia on voinut olla. Ruostetilanne kannattaa tutkia tarkoin. Mutta luulisi tuolla hinnalla löytävän sellaisiakin tonnareita, joissa on oikean mittaiset jouset ja aidot Björn Envallin piirtämät puskurit. No... makuasia.
Tuon ikäisessä turbotonnarissa, jos mittarilukema on noin pieni, ajattelisin mittarilukemaa pelkästään mittarilukemana, en ajomääränä. Silloisissa oloissa superkallista superautoa ei yleensä ostettu seisomaan tallissa ja ulkoilemaan vain 13 tkm vuodessa - toki poikkeuksia on voinut olla. Ruostetilanne kannattaa tutkia tarkoin. Mutta luulisi tuolla hinnalla löytävän sellaisiakin tonnareita, joissa on oikean mittaiset jouset ja aidot Björn Envallin piirtämät puskurit. No... makuasia.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: UVO-905 Saabi
En kyllä maksaisi huomattavasti rumemmista orkkispuskureista ja lullajousista senttiäkään.Juha96 kirjoitti:Mutta luulisi tuolla hinnalla löytävän sellaisiakin tonnareita, joissa on oikean mittaiset jouset ja aidot Björn Envallin piirtämät puskurit. No... makuasia.


#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: UVO-905 Saabi
Hups! Nolo juttu, en hoksannut että toihan tosiaan on Airflow-sarja. Nyt kun päivänvalossa katson virkeillä silmillä, asia on päivänselvä, mutta viime yönä... ehkä toi voimakas madallus vei huomion. 
(Mutta heti näyttää paremmalta, kun tietää, mistä on kyse
)

(Mutta heti näyttää paremmalta, kun tietää, mistä on kyse

9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: UVO-905 Saabi
elikkä sain vastausta tostä autosta kun kyselin, pakki on jo rutissut vuoden ajat? että onko se sitten ihan normaalia?
ja ajotietokoneessa on kuulemma joko ledivikaa tai sitten jotain kontaktihäiriötä?
Ja ei ole toiminut tuo vakionopeudensäädin ollenkaan tämän omistajan käskyttämänä.
ja ajotietokoneessa on kuulemma joko ledivikaa tai sitten jotain kontaktihäiriötä?
Ja ei ole toiminut tuo vakionopeudensäädin ollenkaan tämän omistajan käskyttämänä.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: UVO-905 Saabi
Pakki rusahtelee, jos kytkin ei irroita.
Hieman ylikallis on.
Tolla rahalla saa uudempiakin ja ehjiä.
Hieman ylikallis on.
Tolla rahalla saa uudempiakin ja ehjiä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: UVO-905 Saabi
Kyseessä on klubilaisen auto, joka on tuossa samassa pihassa parkissa kuin omanikin... Ei mikään hassumman oloinen auto... Keskusteltiin tuosta hinnasta tuossa viime viikolla ennen ilmoituksen laittoa, itse kyl ehdotin sille hinnaks vähän reilumpaakin... Saattaishan tuo omistaja itsekin ehkä kommentoida, jos huomais keskustelun... 

900 GL 3D -83
Re: UVO-905 Saabi
jcarlson kirjoitti:En kyllä maksaisi huomattavasti rumemmista orkkispuskureista ja lullajousista senttiäkään.Juha96 kirjoitti:Mutta luulisi tuolla hinnalla löytävän sellaisiakin tonnareita, joissa on oikean mittaiset jouset ja aidot Björn Envallin piirtämät puskurit. No... makuasia.Kyllä tuo Airflow-sarja ja madallus on melkoinen ulkonäköplussa CC-tonnarille. Makuasia tosiaan mutta melko pussihousu saa olla jos Airflow-sarja ei kelpaa.
Eikös tämä voorumi olekin pussihousuja täynnä. Kun pitäisi kaikki olla niin linjalta lähtenyttä. Ei edes korisarjaa saisi olla.
Tosin omasta mielestä tuohon CC:hen tuo vaan sopii, kuin nenä naamaan

Kyllähän se niin on , että jos auto on jonkulaisessa kunnossa, niin voi tuo pari tonnia olla ihan ok.
Mä maksoin tuommoisesta vastaavasta 550€ pari vuotta sitten. Tosin siinä oli se iso airflow sarj, ovissa jne levikkeet. Mutta auto oli niin mätä, että ei saanut kun varaosia. Hyvä ettei peräpää mennyt poikki takakontin kohdilta.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: UVO-905 Saabi
Onko tuo takaspoileri ihan airflow-malli, vai sama kuin alkuperäinen siltamalli?
Näyttää kauhean korkealta, itse kaipailisin aavistuksen matalampaa.
Näyttää kauhean korkealta, itse kaipailisin aavistuksen matalampaa.
Re: UVO-905 Saabi
liteFun kirjoitti: Näyttää kauhean korkealta, itse kaipailisin aavistuksen matalampaa.
Onko tuo takaspoileri ihan airflow-malli, vai sama kuin alkuperäinen siltamalli?
Näyttää kauhean korkealta, itse kaipailisin aavistuksen matalampaa.
Viesti Lähetetty: Ti Maalis 18, 2008 9:43 pm
Ovat yksi ja sama spoileri. Ei ole erikseen olemassa airflow ja bridge spoikkia. Ainakin vuosi sitten olisi saanut laakkoselta uusia. karvan alle 1000€ hintaa.
JA tuo istuu tosi nätisti og900 sedanin takaluukun päälle

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: UVO-905 Saabi
Kyseinen yksilö siirretty tänään meikän varikolle odottaa parempaa huomista, ehkä kunnostusta tai tekniikan siirtoa satkuun.... 

900 GL 3D -83