
HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE

Saab80 kirjoitti:Tehny muutaman kerran kylmänä nyt sellasta kun oon lähteny töistä ja vaihtanu pihalla kakkosvaihteelle ja painanu kytkimen pohjaan niin auto sammuu. Samaten kun polkasee kaasua reilummin auton ollessa paikallaan niin kierrokset tippuu ensin jonnekin 600 tietämiin ja sitten palaa normaalityhjäkäynnille sinne 900 paikkeille, mutta seilaa hieman 900 molemmin puolin. Sit on kans sellanen vika et kun ajaa esim. pikkutiellä hiljaa tai hiljentää risteykseen vaihde päällä niin alkaa ajoittain nykimään oikein kunnolla. Kytkin pohjaan niin loppuu. Kyselin jo aikasemminkin foorumilla samantyyppisestä viasta kun auto sammui ajossa välillä ja silloin syypäänä oli by-pass-venttiili joka on nyt kunnossa. Silloin tarkistin myös tyhjäkäyntiventtiilin ja luisti liikkui auki sekä kiinni kun antoi napoihin 12 V. Voisko kaasuläpän asennontunnistin aiheuttaa tällaista vikaa tai lämpöanturi vai mistähän kiikastaa![]()
HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE
jus kirjoitti:Juu, en vaan kirjoittanut mitään täyskaasuasennosta kun se tuskin vaikuttaa sammahteluun. Kun läppä on täyskaasuasennossa (72 astetta tms auki), keskimmäinen pinnin ja sen toisessa reunassa olevan pinnin välillä on yhteys.
Virallinen dokumentti löytyy
http://marge.datium.fi/~knox/Polttoaine ... 985-93.zip
Tarkistappa ahtimelta lähtevä letku intercoolerille onko öljyssä... Jos on niin ahtimen läpi pukkaa imusarjaan öljyä.Saab80 kirjoitti:Nyt sain toimimaan suht. hyvin eli sääsin kaasuläppää, mikrokytkintä ja kaasuläpän hidastinta. Ilmeisesti kaasuläpän hidastin oli säädetty väärin, koska kierrokset tippui aikasemmin aika nopeasti. Tosin nyt pitää vielä selvittää, että mistä hitosta tota öljyä pääsee tonne imuilmaputkistoon ja kaasuläppäkoteloon. Katselin vaan, että venttilikopasta tulee huohotinletku suoraan imuilmaputkistoon ennen ahdinta, mutta jos öljy tulee huohotinletkusta niin mitäs sille vois tehdä ??
PS. Kiitos taas kerran kaikille vinkeistä