Tai sitten minä olen yksinkertaisesti hidas
Vetokoukun hinta ylläri
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Mä en halua jatkaa kinastelua noinkin olemattomasta ajasta kuin vetokoukun asennusaika 9-5:een, mutta totean omalta osaltani viimeisen kerran, että jos otetaan esimerkiksi vm. -04 wagoni ja ruvetaan siihen koukun asennukseen: Raavitaan puskuri irti, laitetaan lisäkiinnikkeet pultteihin, kairataan reiät kiinnikettä varten, jengataan ip-pultit reikiin, nostetaan puskuri takaisin paikoilleen, kairataan sisältä takapellin holkkien läpi ja lisäkiinnikkeen läpi 10mm reikä, raavitaan puskuri taas irti, isonnetaan lisäkiinnikkeiden reiät 12,5mm:iin, jengataan rihlamutterit pulteillä reikiin, leikataan puskurin alareunaan kolo koukkua varten,pultataan koukku puskuriin, vedetään johtosarja autoon, liimataan tiivisteet lisäkiinnikkeeseen, taas puskuri takaisin autoon, mutut kiinni, lisäkiinnikeen lisäpultit kiinni, puskurin musta muovipäällinen takaisin paikoilleen, sisältä verhoilut sun muut paikoilleen, (eikä tarvitse korjata jos jotain jäi pois) Jos tämän tekee tuntiin tai jopa puoleen, on TÄYSIN väärässä duunissa tällä hetkellä, jos ei ole asentelmassa em. koukkuja.
Tai sitten minä olen yksinkertaisesti hidas
Ei minulla tähän muuta.
Tai sitten minä olen yksinkertaisesti hidas
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Tämä foorumi alkaa olla kun joku naisten väittely paikka joten
anteeksi kun yleensä aloitin tämän aiheen, mutta palatakseni aikaisempaan niin jokainen saa pyytää mitä haluaa, eri asia on
mitä kukakin maksaa ja teettää.
anteeksi kun yleensä aloitin tämän aiheen, mutta palatakseni aikaisempaan niin jokainen saa pyytää mitä haluaa, eri asia on
mitä kukakin maksaa ja teettää.
9-5 -04 vector 2,3t wagon
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Yhdyn tohon jugiboyn kommenttiin, monta koukkua laittaneena että kantsii näitten autotallinikkareiden perustaa firma jos tohon aikaan orkkiskoukun oikeinasennettuna asentavat... On tunkua oven takana jos noin nopsaan menee, ompa se ohjeaika mikä tahansa, ne kyllä tiedetään ne ohjeajat...
-
Alihankkija
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Tuossa kiteytyy homman ydin täysin. Kun ei tarvitse ihmetellä, niin tapahtuu. Ohjeelliset työajat taas ovat mitä ovat, niihin pitää pystyä joka asentajan vaikka ei olisi ikinä työtä tehnytkään. Näistä riittää lukemattomia esimerkkejä...
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Voihan se olla että näitä rimpulikoukkuja saattekin tallin nurkassa tunnissa paikalleen mutta pidän takuuvarmana sitä että ette laita tuntiinne sitä orkkiskoukkua... Mutta onnea matkaanne! Ja noissa asennusajoissa niinkuin takuuajoissa ei asentajat provikoille pääse... se on nähty jo yli 20 vuoden aikana...
Re: Vetokoukun hinta ylläri
SDCC:llä näyttää olevan M1998-2004 vetokoukkusarjat alennuksessa: kiinteä 800kr (85e) ja irroitettava 1600kr (170e)
http://sdcc.se/outlet.htm
Eski
Eski
Re: Vetokoukun hinta ylläri
No sittenhän sitä saa putsauksia harrastaa jatkossakin...viimestään kun leimalle menee....
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Ja sääliksi käy niitä jotka egr :ä rassailee ja sillä luulevat pääsevänsä ohi vikatilanteesta...
-
Alihankkija
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Aivan tähän ot mutta viitaten 9-5T:n kommenttiin huoltoajoista: Audi A4 TDI lohkolämmitimen+sisäpistokkeen asennus, korjaamo ilmoitti osien hinnan ja työajaksi 4h. Auto otettiin vastaan 8.15 ja soitettiin 10.45, että on valmis. Haettiin 11.15 ja työnjohtaja ihan perusnaamalla ilmoitti laskuttavansa 4h. Tällaista se on merkkihuolloissa...
Re: Vetokoukun hinta ylläri
No luulisi sitten teitin siellä autotallin nurkassa vallan itse nyhräävänsä kun noin nopeita olette, ja vaimo varmaan ottaa sekkarilla aikaa jotta voi ennätyksistä tulla tänne foorumille kehumaan ja tietojansa jakelemaan... Mutta tultava vaan on merkkiliikkeeseen ja kun ei osaa edes käyttöohjekirjaakaan moni lukea niin sekin on monesti luettava asiakkaalle... Juuri farkku 9-5 :een asiakas oli itse koukun väsännä mut sitten piti tulla kysymään neuvoa minne sulake laitetaan että tulee jatkuva virta... Onneksi on merkkiliike joka kertoi senkin ja ilmaiseksi...
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Täytyy antaa varmaan noita 1.9 dieselin egr:ä putsattavaksi, niissä riittää sitä autotallihommaa mukavasti.... Katellaan kunhan seuraava 9-5:n tulee uudella väyläjärjestelmällä miten autotallissa hommat läppärin kanssa onnistuu..
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Sehän hyvä sitten jos on jo tiedossa palikat kun ei ole autoakaan linjalta ulos tullut... ja miten valmistaja suojaa väylänsä eipä siin palikat auta...
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Esimerkki merkkihuollon ammattitaidosta:
Pyysin merkkihuoltoa ohjelmoimaan varashälyttimen äänimerkille. Ohjelmointi ei onnistunut. Autoa hakiessa sanoivat ohjelmoinnin olevan mahdollista vain SID2:ssa, mutta minun autossani oli työnjohtajan mukaan SID1. Auton ohjekirjasta pystyi tarkastamaan noin minuutissa, että autossani on SID2.
Kolarikorjausten epäonnistumisista kyseisessä huollossa en viitsi tässä edes kirjoittaa.
Pyysin merkkihuoltoa ohjelmoimaan varashälyttimen äänimerkille. Ohjelmointi ei onnistunut. Autoa hakiessa sanoivat ohjelmoinnin olevan mahdollista vain SID2:ssa, mutta minun autossani oli työnjohtajan mukaan SID1. Auton ohjekirjasta pystyi tarkastamaan noin minuutissa, että autossani on SID2.
Kolarikorjausten epäonnistumisista kyseisessä huollossa en viitsi tässä edes kirjoittaa.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Niin, merkkihuolloissakin on ihmisiä töissä, joku ollut vain kuukauden joku 10 vuotta, eikä ammattitaito ole silloin verrattavissa toisiinsa, niinkuin 9-5:n omistajissakin, on vara ostaa uusi auto mitä hienoimmilla lisänimillä, mutta kun pitäis esim. koukusta maksaa niin jopa pukkaakin persaukisuus. Tai ostaa navilla oleva radio, mutta ei ole varaa siihen hommata kiekkoa. Tai työpöydältä viedä huollossa poistetut tulpat, mahtaako kertoa naapurille senkin ettei oikein ole vara huollattaa hienoa autoaan? Ja tallinikkareille uudet väyläautot antaa mahdollisuuden näyttää viisauttaan ja taitoaan, mutta onneksi Opelilta tulee vain koettua ja varmaa väylää saabbeihinkin...
-
Alihankkija
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vetokoukun hinta ylläri
Mielenkiintoinen asenne:) Tuleeko huollossa kusettaminen sitä vaikeammaksi mitä valveutuneempia ihmiset ovat ?sepe43 kirjoitti:Niin, merkkihuolloissakin on ihmisiä töissä, joku ollut vain kuukauden joku 10 vuotta, eikä ammattitaito ole silloin verrattavissa toisiinsa, niinkuin 9-5:n omistajissakin, on vara ostaa uusi auto mitä hienoimmilla lisänimillä, mutta kun pitäis esim. koukusta maksaa niin jopa pukkaakin persaukisuus. Tai ostaa navilla oleva radio, mutta ei ole varaa siihen hommata kiekkoa. Tai työpöydältä viedä huollossa poistetut tulpat, mahtaako kertoa naapurille senkin ettei oikein ole vara huollattaa hienoa autoaan? Ja tallinikkareille uudet väyläautot antaa mahdollisuuden näyttää viisauttaan ja taitoaan, mutta onneksi Opelilta tulee vain koettua ja varmaa väylää saabbeihinkin...