Moottorin yläkiinnike
Moottorin yläkiinnike
Jou!
Nyt kun kone on irti niin uusin kummatkin hydrauliset tukikumit ja sit meinasin ton ohjaustehostimen yläpuolella olevan kiinnikkeen uusia. Millä nimellä tuo kulkee ja löytyykö motonetistä? Voiko siihen metallirunkoon uusia ne kumihommat vai onko koko paska ostettava kokonaisena?
Nyt kun kone on irti niin uusin kummatkin hydrauliset tukikumit ja sit meinasin ton ohjaustehostimen yläpuolella olevan kiinnikkeen uusia. Millä nimellä tuo kulkee ja löytyykö motonetistä? Voiko siihen metallirunkoon uusia ne kumihommat vai onko koko paska ostettava kokonaisena?
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Moottorin yläkiinnike
Tarkoittanet varmaankin momenttitukea, josta kuva alapuolella (korjaamokäsikirja käyttää tätä nimeä).
Pelkät kumiosat voi uusia. Itse maksoin tuollaisista kumiosista 5 euroa/kpl, mutta ei taida motonetistä eikä marmoritiskiltä saada siihen hintaan.
Pelkät kumiosat voi uusia. Itse maksoin tuollaisista kumiosista 5 euroa/kpl, mutta ei taida motonetistä eikä marmoritiskiltä saada siihen hintaan.
Viimeksi muokannut tokahaik, La Maalis 22, 2008 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Moottorin yläkiinnike
aivan..momenttituesta olen kuullut puhuttavan mut en ollut varma asiasta. Kumipuslat on varmaan prässillä kiinnitettävä. Pitänee jostain etsiä niitä!
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Moottorin yläkiinnike
Kyllä ne momenttituen puslat saa vaihdettua ilman prässiäkin (rautasahaa ja ruuvipenkkiä), tosin prässi kyllä helpottaa hommia huomattavasti.
Työhön on olemassa oma ulosvedin/paikoilleenpuristinkin, saikohan nyt Speedpartsilta ja PCS:n kautta (?), ja jotkut ovat niitä tämän palstan kautta lainailleetkin toisilleen.
Motonetin, tai oikeammin Scantechin puslista senverran, että puslat kestävät sen vuoden halkeilematta ja kutistumatta riippumatta siitä ovatko asennetut autoon vai lojuvatko hyllyssä, sen verran vekkulia tuo "kumi"tavara on mitä niihin on käytetty.
Myös on ollut liikkeellä tarvikeosina alkuperäisenkaltaisia puslia, joissa alumiininen ulkokehä on ollut sorvattu mittoihinsa, sekä näköjään viimeksi käsiini saamiani sorvaamattomia joissa ulkokehä on raakasti alumiinivalun jäljiltä.
Näitä "raakaversioita" en olisi saanut edes sopimaan korvakkeisiin halkaisematta niitä ellen olisi ranettanut pitkästä pultista ja mutterista, sekä porakoneesta ja viilasta alkeellista "sorvia" jolla jyystin puslien ulkokehän sellaiseksi että se mahtui korvakkeeseen kohtuuvoimalla ja halkaisematta sitä.
Ja puslien "tyhjät" kohdat tulee asentaa auton pituussuuntaisesti, näin alunperin, ja näin värinät vaimenevat tehokkaimmin.
Työhön on olemassa oma ulosvedin/paikoilleenpuristinkin, saikohan nyt Speedpartsilta ja PCS:n kautta (?), ja jotkut ovat niitä tämän palstan kautta lainailleetkin toisilleen.
Motonetin, tai oikeammin Scantechin puslista senverran, että puslat kestävät sen vuoden halkeilematta ja kutistumatta riippumatta siitä ovatko asennetut autoon vai lojuvatko hyllyssä, sen verran vekkulia tuo "kumi"tavara on mitä niihin on käytetty.
Myös on ollut liikkeellä tarvikeosina alkuperäisenkaltaisia puslia, joissa alumiininen ulkokehä on ollut sorvattu mittoihinsa, sekä näköjään viimeksi käsiini saamiani sorvaamattomia joissa ulkokehä on raakasti alumiinivalun jäljiltä.
Näitä "raakaversioita" en olisi saanut edes sopimaan korvakkeisiin halkaisematta niitä ellen olisi ranettanut pitkästä pultista ja mutterista, sekä porakoneesta ja viilasta alkeellista "sorvia" jolla jyystin puslien ulkokehän sellaiseksi että se mahtui korvakkeeseen kohtuuvoimalla ja halkaisematta sitä.
Ja puslien "tyhjät" kohdat tulee asentaa auton pituussuuntaisesti, näin alunperin, ja näin värinät vaimenevat tehokkaimmin.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Moottorin yläkiinnike
http://www.motonet.fi
9000 Moottorin kannattimen ylähela (2/auto). . . . . . . . 18-2020 14.90
Parhaiten saa vaihdettua vaihtotyökalulla.
9000 Moottorin kannattimen ylähela (2/auto). . . . . . . . 18-2020 14.90
Parhaiten saa vaihdettua vaihtotyökalulla.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Moottorin yläkiinnike
Motonetin puslat ovat jotain kumi/muoviseosta,aiheuttavat värinöitä koriin.Käytössä motonetin momenttituen puslat sekä taaimmainen moottorinkannake kumi tyhjäkäynnillä ei meinaa nähdä peileistä mitään sen verran värisee.Kun tulevat vaihtoikään kokeilen uretaanipuslia vaihdelaatikon kannake jo laitettu.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Re: Moottorin yläkiinnike
Uretaanit lisäävät värinää myös. Suosittelen hakemaan momenttipuslat saabin tiskiltä, kestävempiä ja parmpia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Moottorin yläkiinnike
saakohan tuota alumiinijalkaa mistään erikseen ostettuna kuin purkaamolta? Onko tuossa samassa jalassa ny sit ohjaustehostin vai laturi kiinni (ei voi muistaa).
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: Moottorin yläkiinnike
Eihän tuossa momenttituessa mitään muuta ole kiinni. Toinen pää koneessa ja toinen rungossa. Heitä tänne ostoilmoitus niin varmasti löytyy parilla kympillä tai jopa halvemmalla!
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Moottorin yläkiinnike
on ollut ostoilmoitus, tosin moottorin yläkiinnike nimellä. ilman yhtäkään yhteyden ottoa...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: Moottorin yläkiinnike
No mulla löytyy niitä mutta pääset heti melkein vaihtamaan niitä kumiheloja..maksavat kait sen vähä yli kympin! Pistä yv. jos kiinnostaa!
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Moottorin yläkiinnike
sulla taitaa olla vanhempi kone? tuossa omassa kun on -94 tai uudempaan sopivat osat.. ja osanumero on muistaakseni eri näille...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Moottorin yläkiinnike
Ajattelin antaa ensiapua noille moottorin yläpuolisille tukikumeille sikaflexillä Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa mikä noista alla olevista possuliimoista olisi moiseen ranetukseen paras. Vai löytyykö kenties joku muu kikka kolmonen.
Sikaflex®-221
Monikäyttöinen liima- ja tiivistysmassa
Sikaflex®-227
Tiivistysmassa ajoneuvoteollisuuteen.
Sikaflex®-252
Rakenneliimamassa.
Sikaflex®-221
Monikäyttöinen liima- ja tiivistysmassa
Sikaflex®-227
Tiivistysmassa ajoneuvoteollisuuteen.
Sikaflex®-252
Rakenneliimamassa.
Re: Moottorin yläkiinnike
^mä oon täyttänyt ne omastani massalla, tosin ei ollut sikaa vaan jotain motonetin halvinta mitä sattuu. Samalla meni myös se laatikon tukikumi. Ei missään tapauksessa kovin siistin näköinen korjaus, mutta toimiva. Kuivumiseen saa kyllä varata ainakin pari päivää jona aikana autolla ei kannata ajaa. Vaikka massa olisi pinnalta ihan kuivan oloinen, niin koneen vääntö pullauttaa ne massat silti pihalle sieltä tuen välistä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Moottorin yläkiinnike
Hyvä huomio, tuota kuivumista en tullutkaan ajatelleeksi tässähän pitää odotella lämpöisiä keliäkin kai nuo + asteita vaatiivat että kuivuvat. Onkohan se tuki sydeemi helppo ruuvata pois jos tekisi liimauksen sisätiloissa