vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
taitaa olla Aku Akateemikolla tuo luetun ymmärtäminen yhtä metsässä kuin allekirjoittaneen perstuntuman kalibrointi. olisi hyvä lukea tekstit, joiden sisältöä aikoo kritisoida. kun ihminen kertoo arvioineensa väärin esim. nopeutensa, myöntää hän tehneensä virheen. ja silloin syy on nimenomaan peilissä.
keskustelussa on kysymys sekä lähettämisestä, ETTÄ vastaanottamisesta. herralla vaan taitaa olla niin kiire lähettää, että vastaanotto kärsii.
vinkki: väittelyssä (yksi keskustelun muoto) pärjää huomattavasti paremmin, jos hengähtää hetken ennen vastinetta. tulee parempaa jälkeä.
-hyvää pääsiäistä!
keskustelussa on kysymys sekä lähettämisestä, ETTÄ vastaanottamisesta. herralla vaan taitaa olla niin kiire lähettää, että vastaanotto kärsii.
vinkki: väittelyssä (yksi keskustelun muoto) pärjää huomattavasti paremmin, jos hengähtää hetken ennen vastinetta. tulee parempaa jälkeä.
-hyvää pääsiäistä!
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
no nyt tuli hiljaista. tyyntä myrskyn edellä?
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
En ota muuhun kantaa mutta jos poliisi on sen kirjannut jo paikanpäällä törkeäksi niin sillä se menee ja 90% varmuudella sillä myös tuomio tulee. En lähtisi oikeudessa puhumaan mitään ajetuista vuotuisista kilometreistä, auton tehokkuudesta jne. jne. Todennäköisesti aiheuttaa vaan vahinkoa itselleen.
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
no prkl. onko oma kokemus vai kenties ammatin puolesta tuttua asiaa?
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
Itsellä ei ainakaan törkeä liikenteen vaarantaminen keventynyt millään perusteilla, se mikä oli todettua ja todistettua niin sen mukaan tuli sitten rankaisua.axp102 kirjoitti:no prkl. onko oma kokemus vai kenties ammatin puolesta tuttua asiaa?
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
millaiset numerot ja miten rankoivat?
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
Mikä hitto tässä kyseessä 

Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
meikä hönöili liikenteessä ja nyt keskustellaan, olisiko kuolemantuomion käyttöönotto paikallaan. keskustelun alkutaival ja viimeiset vaiheet 9-5 osiossa otsikolla "hirsch & muut kikkailut". ajattelin vaan jossain välissä siirtyä tälle puolelle ettei häiritä oikeista asioista keskustelevia.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
Enpä tiedä muuta kuin että kait kaikki meistä ovat hönöilleet liikenteessä?axp102 kirjoitti:meikä hönöili liikenteessä ja nyt keskustellaan, olisiko kuolemantuomion käyttöönotto paikallaan. keskustelun alkutaival ja viimeiset vaiheet 9-5 osiossa otsikolla "hirsch & muut kikkailut". ajattelin vaan jossain välissä siirtyä tälle puolelle ettei häiritä oikeista asioista keskustelevia.
Itsekin olin nuorena oikea polisiien kauhu.Piti hemmetti vaihtaa autoakin puolen vuoden välein kun aina paskalakit kääntyi perään..Sakkoja tullut maksettua yli 10000 markan edestä.Heh,tulihan sitä monta kertaa päästyä pakoonkin..

Minä en ainakaan ketään suorilta tuomitse varsinkaan jollen itse ole ollut paikalla todistamassa kyseistä tapahtumaa...
Ja moralisoijille tiedoksi että joka ainoan sakon/rangaistukseni ole suorittanut.
Ps.Nykyään olen justiinsa se tyyppi joka ajaa tunnontarkasti rajoitusten mukaan.Eli monelle hidaste liikenteessä.
Tosin Käytössä on yksityistie (sora) jolla voi päästellä höyryjä..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
Tuli muusta syystä kuin ylinopeusaxp102 kirjoitti:millaiset numerot ja miten rankoivat?

Kuulostaa siltä että nykyisin kortti lähtee helpommin, eikä monesti edes ammattin takia saa pitää korttia vaan se viedään kylmästi vaikka seuraamukset ovat suhteettoman suuret rikkeeseen nähden. Täytyy vaan hallita ne hermot vaikka kuinka vituttaa köröttely.
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
Ei kuulosta vaan on juuri niin. Ja syystä.
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
130@80 sain puhuttua törkeän piittaamattomuuden piikkiin, vaikka komissaarion mukaan olisi pitänyt olla jo törkeä liikenteen vaarantaminen. Oli sentään poliisipäällikkö Moision alaisia tuo komissaario. 
Työni takia tarvitsin korttia (60tkm/vuosi) ja lähti "vain" kuukaudeksi.

Työni takia tarvitsin korttia (60tkm/vuosi) ja lähti "vain" kuukaudeksi.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
Käsitettä alinopeus ei ole mutta häiritsevän hitaasti voi kyllä ajaa kuten kaikki tietävät.
------------------------------------------
3 §
Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet
Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä.
19 §
Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.
24 §
Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto
Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.
----------------------------------------------
Huomatessaan tällaiseksi itse tulkitsemaansa toimintaa on jokainen tielläliikkuja velvollinen opettamaan ko. autoilijaa tarpeelliseksi katsomillaan käsi-, valo- ja äämerkeillä sekä kaikin keinoin mieltään osoittamalla tekemään asianomaiselle selväksi että tämä on väärin toiminut sekä huonosti ollut ja että tämä teko on huomattu ja merkillepantu.
Niin sitä piti vielä kirjoittamani että paras tapa varmistaa se että muut on aina edessä ja haittana on laittaa siihen cruiseen se rajoitus +12km/h että varmasti kaikki ne jotka ajaa täsmälleen rajoituksen mukaan tulee p**se edellä vastaan.
------------------------------------------
3 §
Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet
Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä.
19 §
Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.
24 §
Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto
Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.
----------------------------------------------
Huomatessaan tällaiseksi itse tulkitsemaansa toimintaa on jokainen tielläliikkuja velvollinen opettamaan ko. autoilijaa tarpeelliseksi katsomillaan käsi-, valo- ja äämerkeillä sekä kaikin keinoin mieltään osoittamalla tekemään asianomaiselle selväksi että tämä on väärin toiminut sekä huonosti ollut ja että tämä teko on huomattu ja merkillepantu.

Niin sitä piti vielä kirjoittamani että paras tapa varmistaa se että muut on aina edessä ja haittana on laittaa siihen cruiseen se rajoitus +12km/h että varmasti kaikki ne jotka ajaa täsmälleen rajoituksen mukaan tulee p**se edellä vastaan.
9000CS 2,3
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
Huomatessaan tällaiseksi itse tulkitsemaansa toimintaa on jokainen tielläliikkuja velvollinen opettamaan ko. autoilijaa tarpeelliseksi katsomillaan käsi-, valo- ja äämerkeillä sekä kaikin keinoin mieltään osoittamalla tekemään asianomaiselle selväksi että tämä on väärin toiminut sekä huonosti ollut ja että tämä teko on huomattu ja merkillepantu. 





-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: vastaus eksyneeseen keskusteluun (hirsch&muut kikkailut)
Oletko varma, että sinulla olisi ajokortti tällaisen ajotaito-tarkastuksen jälkeen ? Tässäpä oiva vinkki eduskuntaan uudeksi laiksi.georgahti kirjoitti:
paljon itsekin tiellä aikaa viettävänä olisi mielestäni syytä rankoa ihan yhtälailla alinopeudesta. myöskin kuskin ajotaidot pitäisi syynätä ihan kuin auton ajokuntokin - vuosittain. vähenisi nuo liikennemäärät ja rajoituksia voitaisiin nostaa eikä ylittelyihin olisi tarvetta.
Vuosittainen ajotaito tarkastus: Testin läpäisevät vain todella kovat vetomiehet, ne juuri joiden mielestä nopeusrajoitukset ovat todellakin vain rajoituksia ja kaikki muut tielläliikkujat ovat tulleet siihen eteen ajamaan rajoitusten mukaan vain heidän kiusakseen.
Tällä varmasti saadaan liikennemäärät reippaasti vähenemään ja voivat kaikki vastaantulijat morjenstella toisilleen, kuuluuvathan he harvojen huippujen joukkoon.