Jälleen check enginestä.
Re: Jälleen check enginestä.
En ole lukenut viestiketjua läpi joten en tiedä minkalaisia ehdotuksia tähän ongelmaan on annettu.Kysyn kuitenkin; Ethän vain ole lambdaa uusiessa tinannut liitoksia?Näin ei saa tehdä koska lambda ottaa vertailuilman juuri siitä liitoksen kohdalta,ja sen vuoksi johdot on liitettävä niillä ohuilla putkiliittimillä,jotka on lambdan myyntipakkauksessa.Tinatutuilla lambdan liitoksilla ei autosi tule milloinkaan toimimaan.
Re: Jälleen check enginestä.
Itsekkään en lukenut ketjua muuta kuin viimeisen sivun, mutta syyttäisin kyllä heti lambdaa.
Re: Jälleen check enginestä.
Vielä tuosta viast, että kun virrat kytkee niin check engine vilahtaa viisi kertaa, eli virheviesti on: Engine load signal from LH or pressure from the manifold absolute pressure (MAP) sensor incorrect. Pitäisiköhän kokeilla sitten tuota uutta lambda-anturia. Ei kehtaisi turhaan vaihdella kalliita osia 

Re: Jälleen check enginestä.
No niin taas on tutkittu vikaa. Kokeiltu on toista IMMua (ilmamassamittari), eri lambda-anturia, sekä eri DI-kasettia -> ei vaikutusta vikaan (kiitos kopote12 osien lainasta!) Alipaine-letkut käyty läpi ja muutamaa letkua lyhennetty, että letkunliitos olisi tiukempi. Muuten letkut näyttävät hyviltä. Lisäksi EGR:n soikea laippa tulpattu "sokealla" tiivisteellä, eli EGR pitäisi olla pois kytketty (tälläkään ei vaikutusta)
Huomasin myös että kun alipaine letkun irroittaa, niin kaasu ei palaudu kunnolla jo moottori ei kierrä puhtaasti. Minullahan vikana siis maantieajossa syttyvä check engine valo, joka lähtee kaasua painaisemalla (kun ahdot hieman nousevat).
Mielessäni mahdollisia syyllisiä voisivat olla jetronic ohjausyksikkö, koska aina kun ajoin korjauksen aikana testilenkin, syttyi check engine noin. 100 metrin tarkkuudella samassa kohtaa testilenkkiä (noin 4 kilometriä ajoon lähdön jälkeen), joka kerta. Tasaisessa maantieajossa check engine syttyi aika tarkalleen 1.5 - 2 mailin välein (mailimittari).
Että tällaista pientä ongelmaa.. ideoita?
Huomasin myös että kun alipaine letkun irroittaa, niin kaasu ei palaudu kunnolla jo moottori ei kierrä puhtaasti. Minullahan vikana siis maantieajossa syttyvä check engine valo, joka lähtee kaasua painaisemalla (kun ahdot hieman nousevat).
Mielessäni mahdollisia syyllisiä voisivat olla jetronic ohjausyksikkö, koska aina kun ajoin korjauksen aikana testilenkin, syttyi check engine noin. 100 metrin tarkkuudella samassa kohtaa testilenkkiä (noin 4 kilometriä ajoon lähdön jälkeen), joka kerta. Tasaisessa maantieajossa check engine syttyi aika tarkalleen 1.5 - 2 mailin välein (mailimittari).
Että tällaista pientä ongelmaa.. ideoita?

Re: Jälleen check enginestä.
Testasin Saba96:n autoa ja CE valohan syttyy tosiaankin parhaiten cruisella ajettaessa eli silloin ku alipaineet on suurimmillaan. Voiko ilmavuoto jossakin (EGR, huohotus yms.) aiheuttaa jotakin tuollaista ja kun CE valo syttyy niin kone alkaa rikastamaan seosta melkoisesti. Hmm..jos tähän viisaammat osaisivat kommentoida!
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: Jälleen check enginestä.
onko lh tonnarissa mappi muka? ameriikan herkkuja? onko sitä vaihdettu?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Jälleen check enginestä.
Updatea, moottorin lämpötila-anturi vaihdettu, alipaineletkut uusittu -> ei vaikutusta check engine valoon. Seuraavaksi toisen lh-boksin testaus ja mahdollisesti naku-anturin vaihto?? Siinäpä ne sitten alkaa olemaan, muuta ei tule mieleen..
Re: Jälleen check enginestä.
Vika vihdoin ja viimein selvitetty. Syyksi paljastui DI-sytytysjärjestelmän (paine)anturi (osa nro:75 38 697). Ilmeisesti anturi ei pitänyt painetta sisällään vaan vuoti jostain kohtaa -> kokeilu toisella anturilla ja vika poistui! CE-valo ei enää anturin vaihdon ja akun kengän pois käyttämisen jälkeen vika koodeja vilkuttanu
. Eipä ole muilla mahtanut olla vastaavaa ongelmaa tuon anturin kanssa?

Re: Jälleen check enginestä.
hmm..
no nyt sitten pääsen minäkin metsästämään check engine maailmaan, eli lh2.4.2 antaa ennen käynnistystä seuraavat koodit 2 räpsähdystä ja 3 räpsähdystä.
mielestäni tuo 3 on ollut jo aiemmin, mutta 2 on ihan uusi juttu. auto toimii kyllä mielestäni ihan oikein, ja itsehän tuo on varmasti tullut aiheutettua. pesin nimittäin moottoritilan. mutta mikä prkl tuohon on nyt sitten tullut. vien tohtorille jossain vaiheessa, mutta olis se kiva kun sais itsetuntoaan pönkitettyä korjaamalla itse.
no nyt sitten pääsen minäkin metsästämään check engine maailmaan, eli lh2.4.2 antaa ennen käynnistystä seuraavat koodit 2 räpsähdystä ja 3 räpsähdystä.
mielestäni tuo 3 on ollut jo aiemmin, mutta 2 on ihan uusi juttu. auto toimii kyllä mielestäni ihan oikein, ja itsehän tuo on varmasti tullut aiheutettua. pesin nimittäin moottoritilan. mutta mikä prkl tuohon on nyt sitten tullut. vien tohtorille jossain vaiheessa, mutta olis se kiva kun sais itsetuntoaan pönkitettyä korjaamalla itse.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: Jälleen check enginestä.
SABA96 kirjoitti:DI-sytytysjärjestelmän (paine)anturi (osa nro:75 38 697)

Kun kopotetusinan kanssa arvailtiin vikaa niin ehottelin raja-/ylipainekatkaisinta (vai mikä se oli

Re: Jälleen check enginestä.
No ei, vaan DI/APC-järjestelmän ahtopaineanturi . Vaikka onkin eri näköinen, niin samassa roolissa kuin APC-järjestelmän paineanturi http://www.900aero.com/images/tech/pre_sen.jpgCDTA kirjoitti:Kun kopotetusinan kanssa arvailtiin vikaa niin ehottelin raja-/ylipainekatkaisinta (vai mikä se oliSABA96 kirjoitti:DI-sytytysjärjestelmän (paine)anturi (osa nro:75 38 697)), mutta tuohan ei ole se?
Uudemmissa ((alkaen vm 91) DI/APC:ssahan tuo anturi jäi pois kun opittiin arvioimaan ahtopaineita sytytystulppien kautta ionisaatiomittauksella.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Jälleen check enginestä.
Eli eräänlainen MAP siis. Tuo on varmaankin samassa letkussa rajapainenkatkaisijan ja ahtomittarin kanssa vai?
Re: Jälleen check enginestä.
Kyllä on samassa letkussa.
Re: Jälleen check enginestä.
turkkaki kirjoitti:hmm..
no nyt sitten pääsen minäkin metsästämään check engine maailmaan, eli lh2.4.2 antaa ennen käynnistystä seuraavat koodit 2 räpsähdystä ja 3 räpsähdystä.
mielestäni tuo 3 on ollut jo aiemmin, mutta 2 on ihan uusi juttu. auto toimii kyllä mielestäni ihan oikein, ja itsehän tuo on varmasti tullut aiheutettua. pesin nimittäin moottoritilan. mutta mikä prkl tuohon on nyt sitten tullut. vien tohtorille jossain vaiheessa, mutta olis se kiva kun sais itsetuntoaan pönkitettyä korjaamalla itse.
Meikän saappi kanssa vilkuttaa koodin 3 ja 2 kun check oil level ja -radiator level on sammunu näytöstä. Siis kun virta on päällä, ennen starttia. Rupesin purkamaan vikakoodia tämän ohjeen mukaan http://www.swedishwrench.com/flashcodediagram.htm
mutta ko. liittimeen ei tule piuhoja !!! Mihinhän tuon jumpperin vois kytkeä?
Vai onko tuo 3 ja 2 välähdystä se koodi.... Mut eihän tässä LH 2.4.2 sydeemissä pitäis olla "suoraluku" systeemiä. Ainoastaan TRIONIC malleissa. Tietoa kenellä.Kiitos.Auto on 2.3T -92.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jälleen check enginestä.
Kyllä mulla toi -89 antoi vilkulla koodeja. Ei ole siis vain trionicin ominaisuus.suapas kirjoitti:Meikän saappi kanssa vilkuttaa koodin 3 ja 2 kun check oil level ja -radiator level on sammunu näytöstä. Siis kun virta on päällä, ennen starttia. Rupesin purkamaan vikakoodia tämän ohjeen mukaan http://www.swedishwrench.com/flashcodediagram.htmturkkaki kirjoitti:hmm..
no nyt sitten pääsen minäkin metsästämään check engine maailmaan, eli lh2.4.2 antaa ennen käynnistystä seuraavat koodit 2 räpsähdystä ja 3 räpsähdystä.
mielestäni tuo 3 on ollut jo aiemmin, mutta 2 on ihan uusi juttu. auto toimii kyllä mielestäni ihan oikein, ja itsehän tuo on varmasti tullut aiheutettua. pesin nimittäin moottoritilan. mutta mikä prkl tuohon on nyt sitten tullut. vien tohtorille jossain vaiheessa, mutta olis se kiva kun sais itsetuntoaan pönkitettyä korjaamalla itse.
mutta ko. liittimeen ei tule piuhoja !!! Mihinhän tuon jumpperin vois kytkeä?
Vai onko tuo 3 ja 2 välähdystä se koodi.... Mut eihän tässä LH 2.4.2 sydeemissä pitäis olla "suoraluku" systeemiä. Ainoastaan TRIONIC malleissa. Tietoa kenellä.Kiitos.Auto on 2.3T -92.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87