kysymys viritetyn auton öljystä:

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
JouniCSE
"Hölösuu"

Re: kysymys viritetyn auton öljystä:

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Jake_Aqua kirjoitti:minulla kävi hyvä tuuri, ei tullut yhtään tippaa öljyä käsille, :(
laitoinpa sitten nuo Castrol EDGE Sport 10w60 öljyt...
ärsytti vaan kun kädet sotkeentui tutkiessani muuten autoa... :oops:
Kannattaa vaihtaa ne litkut sit ajoissa eikä päristellä niilläa 20tkm+.
Jake_Aqua
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Jake_Aqua »

10 tkm viimeistään arvelin vaihtaa noi öljyt....
mahdollisesti useamminkin, sehän vaan riippuu siitä miten paljon on muuta tekemistä autossa, et jääkö aikaa
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

LR kirjoitti:Rally Formula 5W-40
Taitaa olla ihan Synt S extreme performance tuo 5W-40. Rally formulaa ei saa kuin viiskymppisenä. Tuolla 5w-40 öljyllä itsekkin ajan ja ei mitään pahaa sanottavaa käyttiksissä. Olisiko kuitenkin vireihin ainakin kesällä ja kovalla käytöllä hiukan ohutta? Turbosatkussa olen käyttänyt koneessa Helixsejä sekä valvolinen racingia.
Ehdottomasti paras öljy mihin milloinkaan olen törmännyt on kilpurissa käytettävä Kendall GT-1 High Performance 20W-50. Tässä öljyssä voitelukalvon kestävyys ja öljyn tarttuvuus muutenkin on aivan käsittämätöntä luokkaa. Poikkeaa molekyyliketjurakenteeltaan ilmeisen paljon normaaliöljyistä. Öljy ei myöskään "vanhene" läheskään niin nopeasti kuin esimerkiksi Valvolinen Racing, jolla ei oikein kuumina päivinä loppukierroksilla tahtonut öljymittarin neula pysyä halutuissa lukemissa.

Seinäjoen tallilta löytyy yksi kesällä 2006 kailahtanut lohko joka ei ole ruostunut juuri lainkaan alakerrasta eikä sylinteriputkista. Lohko siis seinustalla sään armoilla ja kertoo aika paljon tuon Kendalin tarttuvuudesta...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Rally Formulaa saa myös 5W-40, sitä mulla on pari kannua kotona odottamassa tulevia öljynvaihtoja. Motonetissä kyseistä tuotetta saa 5 litran kannuissa, muualla en ole pahemmin nähnyt, kuin 4L kannuja.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
e0000333
"Hölösuu"

G-mies kirjoitti:Rally Formulaa saa myös 5W-40, sitä mulla on pari kannua kotona odottamassa tulevia öljynvaihtoja. Motonetissä kyseistä tuotetta saa 5 litran kannuissa, muualla en ole pahemmin nähnyt, kuin 4L kannuja.

Matti

Ettei vain olisi pääsiäis pila, laita kuva :D Itse en ole kyllä koskaan moista nähnyt. Higher mileage formulaa on kyllä tiskeillä tullut selattua.
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hmmm... lukeekohan siinä purkin kyljessä kuitenkin se Higher Mileage Formula, vaikka onkin Mobilin ykköstä. Kuvan voin laittaa, kunhan pääsen kotia. Teen kuitenkin photoshoppauksen ihan vaan sun kiusaksi :lol:. Onneksi kotoa löytyy myös verrokipurkki 5W-50 öljystä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
e0000333
"Hölösuu"

Hehe.... no mitäpä sillä väliä. Joskus vain muistan ihmetelleeni asiaa, kun kainalossa oli väärä purkki... :P
Vastaa Viestiin