JAKOKETJU

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: JAKOKETJU

Viesti Kirjoittaja Termos »

Saappi Kuski kirjoitti:Minulle sanoivat merkkikorjaamossa että kansi pitää irrottaa jo senkin vuoksi että sen kopan irrottaminen aiheuttaa kannen tiivisteeseen muuten vuodon sinne jakopään päähän kun se menee jotenkin sinne väliin.
Jep, näin olen itsekin asian ymmärtänyt.

Mutta toisaalta foorumin remonttimiehet ovat muistaakseni ainakin yrittäneet jakopääremppaa sylinterinkansi paikoillaan, kovasti oli silloin keskustelua sopivasta tiivisteaineesta kopan ja kannen väliin.
Harmi kun en yhtään muista, mistä jutut löytyy, "ng900Aero" muistaakseni joskus postasi kattavan kertomuksen femman koneen DIY-remontista, tänne tai Projektit-osioon.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: JAKOKETJU

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Onko kellään käsitystä minkä kaavan mukaan ruotsissa ollaan toimittu kun on uusittu jakopäitä moottoritakuun piikkiin? Kansi pois vai ei?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: JAKOKETJU

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9-5T kirjoitti:Ohjeen mukaan ei missään maassa poisteta.
Eipä tullut mieleen että silloinhan olisi myös kannentiiviste tai yläpuolen tiiv.sarja merkitty osalistaan :oops: , mutta asia selvä. Tehty muuten 2 vuotta sitten, ja moottori on kyllä täysin kuiva paitsi pientä tihkuamista poistotulpasta vaikkei ole halkeamaa ja tiiviste on uusi.. :?
tmo
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: La Elo 18, 2007 20:28
Paikkakunta: ESPOO

Re: JAKOKETJU

Viesti Kirjoittaja tmo »

Käsittääkseni homma on hoidettavissa yläkautta (pelkkä venttiilikoppa irrottamalla) vetämällä uusi katkaistava/liitettävä ketju paikoilleen käyttäen apuna vanhaa ketjua, edellyttäen että ketjunkiristimen juoksupinnat eivät ole liian kuluneet. Uuden ketjun hinta näyttäisi netissä heiluvan 50-100€ haarukassa. Lisäksi tietty tarvitaan sopivat työkalut ketjun katkaisuun, liittämiseen, ohjaamiseen ja väliaikainen linkki.

Pakollinen disclaimer; en ole tehnyt, en nähnyt, enkä kuullut tehtävän. Saabnet.com:n keskustelupalstalla kuitenkin muistelen näin kerrotun.
Vastaa Viestiin