Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ke Maalis 26, 2008 16:38
Tuli tässä aikoinaan mentyä SAABin kyydissä, ja vauhtia oli n.682km/h.
*tuli vaan mieleen*
Kaikkihan sitä aina kehuu että kaksisataa ei ollut tiukassakaan.........????
Mutta harva pääsee sanomaan että SAABilla 650 ei ollut tiukassakaan...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
SZalama
"Tuplakaasari"
Viestit: 98 Liittynyt: La Syys 01, 2007 14:43
Viesti
Kirjoittaja SZalama » Ke Maalis 26, 2008 16:49
Taisit kokeilla noita Saabin ilmailupuolen tuotoksia?
Saab 900S 2.3 vm1998
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ke Maalis 26, 2008 16:52
SZalama kirjoitti: Taisit kokeilla noita Saabin ilmailupuolen tuotoksia?
Mistäs niin päättelit..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653 Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja Ässä » Ke Maalis 26, 2008 16:56
Saab 2000:n cruise-nopeus on noilla luokilla, mutta lentääkö koneita vielä Suomessakin?
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ke Maalis 26, 2008 16:58
Ässä kirjoitti: Saab 2000:n cruise-nopeus on noilla luokilla, mutta lentääkö koneita vielä Suomessakin?
Tästä sessiosta taitaa olla kohta viisi vuotta....*muistaakseni*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
SZalama
"Tuplakaasari"
Viestit: 98 Liittynyt: La Syys 01, 2007 14:43
Viesti
Kirjoittaja SZalama » Ke Maalis 26, 2008 17:01
Ässä kirjoitti: Saab 2000:n cruise-nopeus on noilla luokilla, mutta lentääkö koneita vielä Suomessakin?
2006 taisi poistua viimeinen kone Golden Airilta, muilla ei liene noita ole Suomessa käytössä.
Saab 900S 2.3 vm1998
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ke Maalis 26, 2008 17:03
SZalama kirjoitti: Ässä kirjoitti: Saab 2000:n cruise-nopeus on noilla luokilla, mutta lentääkö koneita vielä Suomessakin?
2006 taisi poistua viimeinen kone Golden Airilta, muilla ei liene noita ole Suomessa käytössä.
340B mallia taitaa vielä olla käytössä..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
SZalama
"Tuplakaasari"
Viestit: 98 Liittynyt: La Syys 01, 2007 14:43
Viesti
Kirjoittaja SZalama » Ke Maalis 26, 2008 17:27
9000CD23T kirjoitti: SZalama kirjoitti: Ässä kirjoitti: Saab 2000:n cruise-nopeus on noilla luokilla, mutta lentääkö koneita vielä Suomessakin?
2006 taisi poistua viimeinen kone Golden Airilta, muilla ei liene noita ole Suomessa käytössä.
340B mallia taitaa vielä olla käytössä..?
Kyllä sitä vielä Suomessa näkee, tosin ei taida olla enää suurimpien yhtiöiden listoilla. Estonian Air taitaa lennättää sillä Helsinki-Tallinna väliä jos oikein muistan.
Golden Air ei enää suomessa omalla merkillään liikennöikkään eikä heiltä siis ole Saabeja taivaallamme.
Saab 900S 2.3 vm1998
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ke Maalis 26, 2008 17:48
Onneksi en ollut tässä kyydissä.......
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324 Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tobbana » Ke Maalis 26, 2008 18:58
9000CD23T kirjoitti: Onneksi en ollut tässä kyydissä.......
Höh, tuohan olis ollu paras kyyti. Jännitystä sopivasti ja hengissä olis kuitenki selvinny. Pieni kakkanokare housuissa ei tosimiestä hidasta.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265 Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03
Viesti
Kirjoittaja dimebak » Ke Maalis 26, 2008 20:02
Golden Airin Saabin kyydissä olen kerran ollut. Oliskohan malli ollut 340 tjsp. eikä nopeuksista tietoa. Sähäkkäliikkeinen kone kuiten oli
markkuk
"Tuplakaasari"
Viestit: 94 Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
Paikkakunta: pietarsaari / vaasa
Viesti
Kirjoittaja markkuk » Ke Maalis 26, 2008 20:14
kolmisen vuotta sitten menin vaasa-tukholma välin saab 2000:lla.. paremmalta se tuntui kuin nykyisin reitillä käytettävä fokker vai mikälie lelu..
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ke Maalis 26, 2008 20:39
Golden Airin Saabin kyydissä olen kerran ollut. Oliskohan malli ollut 340 tjsp. eikä nopeuksista tietoa. Sähäkkäliikkeinen kone kuiten oli
Olisko 515km/h
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117 Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tri-Lo » Ke Maalis 26, 2008 22:11
markkuk kirjoitti: kolmisen vuotta sitten menin vaasa-tukholma välin saab 2000:lla.. paremmalta se tuntui kuin nykyisin reitillä käytettävä fokker vai mikälie lelu..
Just samaa mieltä, 2tonnisessa oli kyllä fiilistä ihan erilailla!