
Saa poistaa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: aaappppuuuuvvvvaaaa
Terve!
Turbo malleissa vetokyky ja polttoainetalous on parempi.
Välitykset vaihteistossa on pitkänlaiset turboissa, joten 4 -vaihde 80-90km/h vauhdissa lienee käyttökelpoisin ilman, että moottori pitää meteliä.
Myös siksi, että turbo malleissa vääntöä löytyy vasta 2000 kiekan jälkeen.
Itsellä vetoautona kuitenkin ollut normaali 2.3 ilman turboa, koska tuo on ainoa jossa koukku oli asennettuna ostaessa. Koukun asentaminen jälkikäteen on turhan hintavaa.
Turbo malleissa vetokyky ja polttoainetalous on parempi.
Välitykset vaihteistossa on pitkänlaiset turboissa, joten 4 -vaihde 80-90km/h vauhdissa lienee käyttökelpoisin ilman, että moottori pitää meteliä.
Myös siksi, että turbo malleissa vääntöä löytyy vasta 2000 kiekan jälkeen.
Itsellä vetoautona kuitenkin ollut normaali 2.3 ilman turboa, koska tuo on ainoa jossa koukku oli asennettuna ostaessa. Koukun asentaminen jälkikäteen on turhan hintavaa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: aaappppuuuuvvvvaaaa
Kun taas muistan lukeneeni että ainakin B234T- malleissa huippuvääntö 330nm (300 A:ssa) löytyisi väliltä 1800-5500rpm.Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Myös siksi, että turbo malleissa vääntöä löytyy vasta 2000 kiekan jälkeen.
Re: aaappppuuuuvvvvaaaa
Ei kyllä löydy enää 5500rpm kohdalta tuollaisia vääntölukemia, maksimiteho olisi tällöin liki 260hv. Jos manuaali B234L:ssä on 147kW (200hv) @ 5500rpm, niin vääntö on samalla kierrosluvulla 255Nm.
B235R:ssä löytyy 350Nm (+20Nm jos overboost päällä) väliltä 1900-4000rpm, luultavasti maksimiväännön alue on samaa luokkaa B234:ssäkin.
B235R:ssä löytyy 350Nm (+20Nm jos overboost päällä) väliltä 1900-4000rpm, luultavasti maksimiväännön alue on samaa luokkaa B234:ssäkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: aaappppuuuuvvvvaaaa
Joo, muistelinkin vain, mutta huomattavan alhaalla se huippuväännön alku kuitenkin on.
Voisi jopa sanoa että dieselmäisen alhaalla.
Voisi jopa sanoa että dieselmäisen alhaalla.
Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)
CS:n vetopaino on 1800kg, CC on 1600kg Tosin tuolla hintahaarukalla voipi CS turbot suurimmaksi osaksi unohtaa, tai jos löytää, niin todennäkisesti autossa jo jonkinverran sanomista, ja alle 300tkm ajettuna vielä vaikeampi löytää, ellei mahdoton, ainakin turbona.
Tuo tonnarin vetopainokaan ei mahdoton ole, siksi tässä itse joutu laittaa CS:n myyntiin, ja hommaamaan isomman vetopainon omaavan auton, tilavamman.
Tuo tonnarin vetopainokaan ei mahdoton ole, siksi tässä itse joutu laittaa CS:n myyntiin, ja hommaamaan isomman vetopainon omaavan auton, tilavamman.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)
-88 CC, omamassa rekisteriotteen mukaan: 1390 kg
-98 CSE, omamassa rekisteriotteen mukaan: 1470 kg
-98 CSE, omamassa rekisteriotteen mukaan: 1470 kg
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)
Jos budjetti on 2500e ja kilometrien pitää olla alle 300 tkm, niin on varmaan pakko tyytyä siihen, minkä sattuu löytmään. Alkaa olla tonnareilla jo enemmän kilometrejä mittarissa, turboa suosittelen, 2.3:n ja 2.0:n ero ei ole niin hirveän suuri.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)
Ei hullummalta vaikuta, varmaan ihan kelpo auto. Jos kovinkin raskasta kuormaa vetää ja haluaa hyvän polttoainetalouden, niin on se turbo kuitenkin ylivoimainen. Ehkä tuo vapari kuitenkin on huolettomampi ko. hintaluokassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)
Ja CS:n otteessa lukee suurin sallittu perävaunun massa jarrullisena 1800kg 
Ja auton valmistaja määrittelee paljon autolla saa vetää. Näin konttorilla kerrottu.

Ja auton valmistaja määrittelee paljon autolla saa vetää. Näin konttorilla kerrottu.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)
No sinulla aika erikoinen uuden mallin rekisteriote on, sillä kyllä minun rekisteriotteeseen on merkattu painoksi jarrullisena 1800 kg...isoismo kirjoitti:esm.uuden mallin rek.otteessakaan ei oo merkitty painoa jarrullisena.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)
Ovat puhuneet konttorilla paskaa tai sitten olet käsittänyt väärinisoismo kirjoitti: ps.kats.konttorilta kysyttyä...Ha-autolla saa vetää VAIN auton oman massan
verran ja piste.maasturilla 1,5 kertaa omamassa,aivan sama mitä rekisteriotteessa lukee

9000 CC:n omamassa 1350kg ja kiskoa saisi (jarrullinen perävaunu) 1600kg
(Eipä sen puoleen... ei ole vetokoukkua autossa, eikä tule)