Saa poistaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
isoismo
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 16:36
Paikkakunta: outokumpu

Saa poistaa

Viesti Kirjoittaja isoismo »

:lol:
Viimeksi muokannut isoismo, Su Maalis 30, 2008 11:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: aaappppuuuuvvvvaaaa

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Terve!

Turbo malleissa vetokyky ja polttoainetalous on parempi.
Välitykset vaihteistossa on pitkänlaiset turboissa, joten 4 -vaihde 80-90km/h vauhdissa lienee käyttökelpoisin ilman, että moottori pitää meteliä.
Myös siksi, että turbo malleissa vääntöä löytyy vasta 2000 kiekan jälkeen.
Itsellä vetoautona kuitenkin ollut normaali 2.3 ilman turboa, koska tuo on ainoa jossa koukku oli asennettuna ostaessa. Koukun asentaminen jälkikäteen on turhan hintavaa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: aaappppuuuuvvvvaaaa

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Myös siksi, että turbo malleissa vääntöä löytyy vasta 2000 kiekan jälkeen.
Kun taas muistan lukeneeni että ainakin B234T- malleissa huippuvääntö 330nm (300 A:ssa) löytyisi väliltä 1800-5500rpm.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: aaappppuuuuvvvvaaaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei kyllä löydy enää 5500rpm kohdalta tuollaisia vääntölukemia, maksimiteho olisi tällöin liki 260hv. Jos manuaali B234L:ssä on 147kW (200hv) @ 5500rpm, niin vääntö on samalla kierrosluvulla 255Nm.

B235R:ssä löytyy 350Nm (+20Nm jos overboost päällä) väliltä 1900-4000rpm, luultavasti maksimiväännön alue on samaa luokkaa B234:ssäkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: aaappppuuuuvvvvaaaa

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Joo, muistelinkin vain, mutta huomattavan alhaalla se huippuväännön alku kuitenkin on.

Voisi jopa sanoa että dieselmäisen alhaalla.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

CS:n vetopaino on 1800kg, CC on 1600kg Tosin tuolla hintahaarukalla voipi CS turbot suurimmaksi osaksi unohtaa, tai jos löytää, niin todennäkisesti autossa jo jonkinverran sanomista, ja alle 300tkm ajettuna vielä vaikeampi löytää, ellei mahdoton, ainakin turbona.

Tuo tonnarin vetopainokaan ei mahdoton ole, siksi tässä itse joutu laittaa CS:n myyntiin, ja hommaamaan isomman vetopainon omaavan auton, tilavamman.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
isoismo
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 16:36
Paikkakunta: outokumpu

Saa poistaa

Viesti Kirjoittaja isoismo »

8O
Viimeksi muokannut isoismo, Su Maalis 30, 2008 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)

Viesti Kirjoittaja Tuha »

-88 CC, omamassa rekisteriotteen mukaan: 1390 kg
-98 CSE, omamassa rekisteriotteen mukaan: 1470 kg
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Jos budjetti on 2500e ja kilometrien pitää olla alle 300 tkm, niin on varmaan pakko tyytyä siihen, minkä sattuu löytmään. Alkaa olla tonnareilla jo enemmän kilometrejä mittarissa, turboa suosittelen, 2.3:n ja 2.0:n ero ei ole niin hirveän suuri.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
isoismo
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 16:36
Paikkakunta: outokumpu

Saa poistaa

Viesti Kirjoittaja isoismo »

:P
Viimeksi muokannut isoismo, Su Maalis 30, 2008 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei hullummalta vaikuta, varmaan ihan kelpo auto. Jos kovinkin raskasta kuormaa vetää ja haluaa hyvän polttoainetalouden, niin on se turbo kuitenkin ylivoimainen. Ehkä tuo vapari kuitenkin on huolettomampi ko. hintaluokassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Ja CS:n otteessa lukee suurin sallittu perävaunun massa jarrullisena 1800kg :wink:
Ja auton valmistaja määrittelee paljon autolla saa vetää. Näin konttorilla kerrottu.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
isoismo
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 16:36
Paikkakunta: outokumpu

Saa poistaa

Viesti Kirjoittaja isoismo »

8)
Viimeksi muokannut isoismo, Su Maalis 30, 2008 11:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)

Viesti Kirjoittaja Tuha »

isoismo kirjoitti:esm.uuden mallin rek.otteessakaan ei oo merkitty painoa jarrullisena.
No sinulla aika erikoinen uuden mallin rekisteriote on, sillä kyllä minun rekisteriotteeseen on merkattu painoksi jarrullisena 1800 kg...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)

Viesti Kirjoittaja arttu »

isoismo kirjoitti: ps.kats.konttorilta kysyttyä...Ha-autolla saa vetää VAIN auton oman massan
verran ja piste.maasturilla 1,5 kertaa omamassa,aivan sama mitä rekisteriotteessa lukee
Ovat puhuneet konttorilla paskaa tai sitten olet käsittänyt väärin :!:

9000 CC:n omamassa 1350kg ja kiskoa saisi (jarrullinen perävaunu) 1600kg
(Eipä sen puoleen... ei ole vetokoukkua autossa, eikä tule)
Lukittu