![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Listataanpas minun tonnarin, vm.´95, 2,3CS, 242tkm "viat":
1. vakionopeuden säädin ei toimi (mittaristoon tulee valo, siinä kaikki)
2. valokatkaisijasta (!!) saan riittävän naksuttelunn jälkeen päälle myös pitkät
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
3. tyhjäkäynti...jeee:
joskus aivan normaalit 900rpm, joskus seilaa 1200rpm hujakoilla, käynnistyksen jälkeen saattaa ponnahtaa jopa 2000rpm paikkeille koska ilmastoinnin kompura menee päälle...hätävarjelun liioittelua..2000rpm?!
4. ilmastonti ja tyhjäkäynti: kun sammutan ilmastoinnin = kompuran painamalla OFF-kytkintä (auto paikallaan kone käy) koko hiton auto sammuu...
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
5.pintakaasu: nykimistä (kevyttä ikäänkuin pätkäisyn poikanen) kun ajaa kevyellä kaasujalalla
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
6. "jarruvalotesteri" jää "testijarrutuksen" jälkeenkin joskus palamaan, sammuu sitten aikanaan, polttimot uusittu ja systeemi toimii muuten 90%:ti
1. saattaa olla ennemmin "ei sähköpuolen" pulma
2. saattaa olla valokatkaisija tai rele...
3. MAP-tunnistin ?? Tyhjäkäynnin "säädin" (imusarjan alla jemmassa)??
4. argghhhh...
5. kuin kohta 3.??
6. ???
Notta tuolla lailla.
Jos muillakin on joissakin tonnareissa (tai muissakin) samanoloisia vikoja olisi ilo kuulla kuinka niistä pääsi eroon ja mitä maksoi.
Laakkosen mukava huoltoheppu (oikeasti ei ironiaa) veikkasi tyhjäkäynnin säädintä ("mikä-se-nyt-olikaan"). PULMA: vikaa ei voi asentajan mukaan selvittää kuin vaihtamalla osa uuteen (osan hinta 200.- +työt, muistakaa se mokkula on imukanavien alla piilossa)...hmm.