

elikkäs, onko näissä vaihdelaatikoissa joku tietty paikka mistä kusee, vai kuseeko joka välistä? ja onko kuinka vaativa remontti itse vaihtaa vaihteistoon tiivisteitä? öljynä olen käyttänyt 10w-30, mitä ohjekirjakin suosittelee.
kytkinakselin stefan vaihtoin samalla muun rempan yhteydessä, että en uskoisi vuotavan sieltä. enska vedon luukku on näisti paikallaan ja kuiva. näin silmä määräisesti tutkien, tämä kuseksiminen on enemmänkin laatikon takaosassa..Mertmi kirjoitti:Tiedettävästi loota tyhjenee melko nopeesti kytkinakselin stefasta, jos se on päässyt pettämään. Öljyä siis pitäisi tulla sieltä kytkinkopan seutuvilta melkoista vauhtia. Yksi tarkastamisen arvoinen kohde on se ensiövedon kopan luukku. Onhan se pyöree luukku ensinnäkin paikallaan? Jos on, niin luukku irti ja huohottimen tarkastus. Jos huohotusreikä on tukossa, niin se pitää vaan jollain rautalangalla ronkkia auki ja liotella vaikkapa löpön tai bensiinin kera selväksi. Paineilma on oiva apu.
Toinen yleinen vuotopaikka on nuissa mittatikullisissa se mittatikun o-rengas. Mittatikussa on siinä luukun ja tikun saumassa sellainen kuminen pölysuojus. Tikun voi ottaa pois luukusta ilman mitään rikkoutumis tai muuta vaaraa. Irroittaa vaan sen tikun putken kiinnityspultin pakosarjasta ja vetää tyylysti tikun putkineen päivineen pois. Siinä putken alapäässä on o-rengas ja ura, johon se lukittuu. O-rengas on siis se, mikä pitää öljyn lootassa. Ei se ulospäin näkyvä pölysuoja.
Mahdollinen vuotopaikka on myöskin ne vetonivelien stefat, tosin aika epätodennäköisenä pidän, että loota ihan kusemalla tyhjenisi niiden kautta. Kai kuitenkin on todettu, että loota tyhjenee nimenomaan ajossa, eikä myöskin paikallaan seisottaessa?
Yksi vaihtoehto voisi olla puuttuva maljan laipan pultti. Siitä kyllä loota tyhjenisi melkoista vauhtia.
nyt on pohja pesty ja lenkki heitetty. yllätyin koska vuotokohta e ole mikään näistä oletetuista. vuoto on aivan kampuran hihnapyörän alla laatikossa.mestari kirjoitti:pseppä konehuone kerrankin myös alta ja pikku lenkki sen jälkeen ja vuotokohta on selvillä. lähinnä kattelisin vetarien seudut mittarivaijerin kohdan sekä vaihteensiirtotangon seudun siinä muita vuotokohtia silmäillessä