Sonett III Lasikuitukori + "kattoluukku"

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Sonett III Lasikuitukori + "kattoluukku"

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Alkaa olla sellaisia kevään merkkejä ilmassa, että pikkuhiljaa pitäisi alkaa tuota sonettia laitteleen ajokuntoon. Elikkäs mm. tuo lasikuitukori pitäisi käyttää pois.

Onko neuvoja/vinkkejä korin irroitukseen? Erityisesti kiinnostaa, että minkälainen tuo etuvalojen mekanismi on? Mitä siinä kannattaa ottaa huomioon, kun aikoo tuon keulapalasen irrottaa? Ja vielä lopuksi kiperä kysymys: Miten nuo korin läpi tulevat puskureiden kiinnikkeet? Ne olisi tarkoitus ottaa kokonaan pois, kun ei ole puskureitakaan, eli miten ne on rungossa kiinni? Siinäpä ne tällä hetkellä mieltä askarruttavat kysymykset..

Kiitoksia.
Viimeksi muokannut veijostin, Pe Huhti 18, 2008 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

Re: Sonett III Lasikuitukori

Viesti Kirjoittaja saariju »

Moikka !

Tohon irroitus juttuun on helpompi vastata jo vaikka soittelet.
Puskuriraudat tais olla ihan vaan pulteilla kiinni eli "helppopala"
Laitan tähän linkin omasta rojektista
http://kotisivu.dnainternet.net/jsaari36/sonett.html


Juha
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

Re: Sonett III Lasikuitukori

Viesti Kirjoittaja saariju »

ja se numerohan oli 040-5225 158 :oops:
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Sonett III Lasikuitukori

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

veijostin kirjoitti:Alkaa olla sellaisia kevään merkkejä ilmassa, että pikkuhiljaa pitäisi alkaa tuota sonettia laitteleen ajokuntoon. Elikkäs mm. tuo lasikuitukori pitäisi käyttää pois.

Onko neuvoja/vinkkejä korin irroitukseen? Erityisesti kiinnostaa, että minkälainen tuo etuvalojen mekanismi on? Mitä siinä kannattaa ottaa huomioon, kun aikoo tuon keulapalasen irrottaa? Ja vielä lopuksi kiperä kysymys: Miten nuo korin läpi tulevat puskureiden kiinnikkeet? Ne olisi tarkoitus ottaa kokonaan pois, kun ei ole puskureitakaan, eli miten ne on rungossa kiinni? Siinäpä ne tällä hetkellä mieltä askarruttavat kysymykset..

Kiitoksia.
Tsekkaa alkuun Chris:in Sonett sivu http://www.vintagesaab.com/sonett/ --> Wrenching

Tuolta katselin vinkkejä, kun otin pois Sonettin keulakappalleen. Kyllä se siitä selviää, kun alkaa tekemään. Mulla on myös Sonettiin tehtaan manuaali, mutta ei valitettavasti sähköisessä muodossa
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Sonett III Lasikuitukori

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Kiitos vinkeistä! :mrgreen:
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Sonett III Lasikuitukori + "kattoluukku"

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Vielä olis tällanen ongelma: joku auton entisistä omistajista oli kätevänä kaverina mennyt asentamaan finlandia 2000 -mallisen kattoluukun sonettiin. :evil:

Tuo kattoluukku kaikessa rumuudessaan on jo tietysti ongelma, mutta lähinnä mietityttää se, että mistä voisi tiivisteitä tähän kattoluukkuun enää löytyä? Kattoluukkuhan on tarvikemalli, mutta en googletuksella ainakaan löytänyt juuri mitään.

Se tiiviste pitäisi ainakin vaihtaa, on se niin kärsineen näköinen. Joten tietäisikö kukaan mistä niitä saisi? Tai sitten heivaan koko kattoluukun irti ja kuiduttelen reiän umpeen.. :roll:
Vastaa Viestiin