Motonet lämpöanturi
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32
Motonet lämpöanturi
Lambda vasta vaihdettu ja kaikki oli suunnilleen pari päivää kohdallaan,mutta sitten
Ajattelin,että varmuuden vuoksi vaihdan vielä lämpöanturin, ja hain Motonetista Bosch:n sinisen anturin.
Ja pieleen meni,ainakin Edun mukaan bensaa palaa reilusti enemmän kuin pitäisi. Enemmän kuin koskaan aikaisemmin on mennytkään.
Eli onko se anturi viallinen,vai eikö ruiskuboxi ole vielä oikein "mukana" koko jutussa?
Ajoin kyllä vaihtelevaa ajoa,ja "poljinkin" kohtuullisesti,mut rauhallisessa ajossa eilen näytti tietylle matkalle 8,2 ja tänään 9,7
"Takapuolituntuman" mukaan käynti ja kulku on kumminkin paljon enemmän kohdallaan kuin koskaan aikaisemmin. Ja se ei ole pelkästään oma mielipide,vaan sillä on ajanut tänään yks toinenkin ihminen...
Mikä mättää?
Ne lukemat muuten vaihtuu aika "vilkkaasti" aikaisemmin se sama kulutuslukema on pysynyt jonkin aikaa siinä näytössä ennekuin päivittyy,mut nyt kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan,niin jo on 300m ajon jälkeen ihan eri luvut
Ja Lieksaan ollaan lähdössä sunnuntaina (Hyvinkäältä)
Kannattaisko vaihtaa jo ennen lähtöä se vanha takaisin,ja hakea joskus kun ehtii ja jaksaa vaihdokki sille uudelle anturille?
Ajattelin,että varmuuden vuoksi vaihdan vielä lämpöanturin, ja hain Motonetista Bosch:n sinisen anturin.
Ja pieleen meni,ainakin Edun mukaan bensaa palaa reilusti enemmän kuin pitäisi. Enemmän kuin koskaan aikaisemmin on mennytkään.
Eli onko se anturi viallinen,vai eikö ruiskuboxi ole vielä oikein "mukana" koko jutussa?
Ajoin kyllä vaihtelevaa ajoa,ja "poljinkin" kohtuullisesti,mut rauhallisessa ajossa eilen näytti tietylle matkalle 8,2 ja tänään 9,7
"Takapuolituntuman" mukaan käynti ja kulku on kumminkin paljon enemmän kohdallaan kuin koskaan aikaisemmin. Ja se ei ole pelkästään oma mielipide,vaan sillä on ajanut tänään yks toinenkin ihminen...
Mikä mättää?
Ne lukemat muuten vaihtuu aika "vilkkaasti" aikaisemmin se sama kulutuslukema on pysynyt jonkin aikaa siinä näytössä ennekuin päivittyy,mut nyt kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan,niin jo on 300m ajon jälkeen ihan eri luvut
Ja Lieksaan ollaan lähdössä sunnuntaina (Hyvinkäältä)
Kannattaisko vaihtaa jo ennen lähtöä se vanha takaisin,ja hakea joskus kun ehtii ja jaksaa vaihdokki sille uudelle anturille?
Kaikkeen sitä sortuu : )
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32
Re: Motonet lämpöanturi
Siis kyse on nimenomaan moottorinohjauksen anturista. Tarkistin vielä sieltä myyjän näytöltä,et on varmaan oikea osa.
Kaikkeen sitä sortuu : )
Re: Motonet lämpöanturi
Tarkasta ainakin, että kontakti on kunnossa lämpöanturiin. Joskus on niinkin käynyt, että liittimessä "kynnet" on paennut liittimen sisään.
Itse en tiedä tonnarin cattimallin mahdollisesta self-learn pankista.
Itse en tiedä tonnarin cattimallin mahdollisesta self-learn pankista.
900C -86
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Motonet lämpöanturi
Nyt kun sulla on se "vanha" lämpöanturi kädessäs, mittaa sen vastusarvot eri lämpötiloilla.
Nuo arvot ovat:
+20 C = 2100 - 2900 ohmia
+80 C = 295 - 365 ohmia
+110 C = 14 - 16 ohmia
Nuo arvot ovat:
+20 C = 2100 - 2900 ohmia
+80 C = 295 - 365 ohmia
+110 C = 14 - 16 ohmia
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32
Re: Motonet lämpöanturi
Muuten hyvä neuvo,mut kun ei ole yleismittaria.
Lukea ja käyttää osaisin kyllä sen verran : )
Lukea ja käyttää osaisin kyllä sen verran : )
Kaikkeen sitä sortuu : )
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Motonet lämpöanturi
Kilauta kaverille ja lainaa häneltätippitappi kirjoitti:Muuten hyvä neuvo,mut kun ei ole yleismittaria.
Lukea ja käyttää osaisin kyllä sen verran : )
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32
Re: Motonet lämpöanturi
Taitaa se anturi nyt kumminkin pelittää,kulutuslukemat tipahti 35km koeajon jälkeen sinne päin mitä ne kuuluukin olla.
Mut yks juttu ihmetyttää;
En ole kovin usein nollannut edun kulutusnäyttöä,ja päivitysnopeus on ollut aika hidas.
Nyt kun nollasin sen useaan kertaan saman päivän aikana,niin sepäs alkoi näyttämään jotakuinkin reaaliajassa sitä kulutusta.
Tosin sitä joutuu katsomaan taskulampulla kun en ole viitsinyt vaihtaa niitä taustavalon polttimoita.Eli siis ei sitä viitsi ajaessa katsella Mut ei siellä ole ikinä tähän mennessä näkynyt mitään 14l lukemia,vaan pitemmän ajan keskikulutus.
Mut yks juttu ihmetyttää;
En ole kovin usein nollannut edun kulutusnäyttöä,ja päivitysnopeus on ollut aika hidas.
Nyt kun nollasin sen useaan kertaan saman päivän aikana,niin sepäs alkoi näyttämään jotakuinkin reaaliajassa sitä kulutusta.
Tosin sitä joutuu katsomaan taskulampulla kun en ole viitsinyt vaihtaa niitä taustavalon polttimoita.Eli siis ei sitä viitsi ajaessa katsella Mut ei siellä ole ikinä tähän mennessä näkynyt mitään 14l lukemia,vaan pitemmän ajan keskikulutus.
Kaikkeen sitä sortuu : )
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: Motonet lämpöanturi
Tuo kulutusmittari lähtee laskemaan resetoinnin jälkeen uutta keskikulutusta, joten aivan luonnollista on että keskikulutuksen päivittyminen hidastuu sitä mukaa mitä pidemmästi ajetaan ilman uutta nollausta.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32
Re: Motonet lämpöanturi
Joo,niin oli. Ensimmäinen kerta kun semmosta näin,niin se ei tullut mieleen ennen kuin seuraavana päivänä tai jotain.
Siis kun tämä edu on taskulampulla katsottavaa mallia ,niin sitä ei aikaisemmin katsonut nollauksenkaan jälkeen ihan heti.
Siis kun tämä edu on taskulampulla katsottavaa mallia ,niin sitä ei aikaisemmin katsonut nollauksenkaan jälkeen ihan heti.
Kaikkeen sitä sortuu : )
Re: Motonet lämpöanturi
Kulutuslukemat vaihtelee aina paljon aluksi, jos akkukenkä ollut irti...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.