MIkähän nyt on hajalla??
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Tänään piti askarrella kansi paikoilleen, mut kyllä se niin pahasti oli karstottunu eikä seetitkään ollu enää kirkkaat ja bensalla kokeillen vuosi, joten jäi laittamatta. Huomenna vien kannen Poikkimäki Racingille läpättäväks ja tarkastettavaks. Kuinkahan paljon sitä karstaa/nokee on männänrenkaiden ympäristössä? milläs aineella sitä kannattaa sieltä liuottaa, ku en aatellu ottaa mäntiä pois lohkosta?
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Mäntien liuottamiseen voi käyttää Fortea (tai petroolia). Kaadat litkua mäntien päälle ja annat liuota yön yli. Kannattaa muistaa vaihtaa öljyt sitten ennen koneen starttausta...
Eski
Eski
Re: MIkähän nyt on hajalla??
huomasin äsken että mahdollisesti kakkos pytyn suutin vuotaa, tai sieltäpäin oli ainakin märkä, onko kovinkin yleistä?
minkälainen tiivistys siellä on?
minkälainen tiivistys siellä on?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Kyllähän tuota sattuu, eli ei mitenkään tavatonta. Tiivisteinä o-rengas molemmissa päissä suutinta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Kun alumiinikansi otetaan auki, niin on syytä koneistaa se varmuuden vuoksi suoraksi, muuten remontista voi tulla lyhytikäinen. Kannentiiviste ei ehkä tule kestämään.Saab9-5 270hp kirjoitti:Tänään piti askarrella kansi paikoilleen, mut kyllä se niin pahasti oli karstottunu
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Käytännössä hätävarjelun liioittelua Saabin 16v kansien kohdalla ainakin. Useita kansiremppoja tehty ilman plaanausta ja hyvin on kestänyt. Ja ahtopaineet ei ole olleet mitään ihan vakioita sen jälkeen.. Riippuu vähän siitä miksi pahvi menee vaihtoon.george kirjoitti:Kun alumiinikansi otetaan auki, niin on syytä koneistaa se varmuuden vuoksi suoraksi, muuten remontista voi tulla lyhytikäinen. Kannentiiviste ei ehkä tule kestämään.Saab9-5 270hp kirjoitti:Tänään piti askarrella kansi paikoilleen, mut kyllä se niin pahasti oli karstottunu
terv,
george
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: MIkähän nyt on hajalla??
onko iso homma vaihtaa, joutuuko paljon purkamaan.
löyty syy auton nykimiseen ja sammuiluunkin, by- bass ventiilistä lähtevä letku oli irronnut sieltä toisesta päästä
onneks ei pahempaa, pistin uuden letku ku vanha mureni suunnilleen käsiin
löyty syy auton nykimiseen ja sammuiluunkin, by- bass ventiilistä lähtevä letku oli irronnut sieltä toisesta päästä

jcarlson kirjoitti:Kyllähän tuota sattuu, eli ei mitenkään tavatonta. Tiivisteinä o-rengas molemmissa päissä suutinta.
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: MIkähän nyt on hajalla??
nyt rupes saabin keskikulutus pyörii siinä 17L-23l tietämillä.
lamda vaihdettu, katti uus.
mistä muusta vois johtuu
lamda vaihdettu, katti uus.
mistä muusta vois johtuu

saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: MIkähän nyt on hajalla??
koneen lämpötila on iha normaali, siinä puolessa välissä, jos koneen lämpöö tarkotit.
itse epäilen tota ilma massamittarii kans, mut kone kiihtyy ja kulkee iha normaalisti, paitsi kulutus mittari näyttää liikaa...
itse epäilen tota ilma massamittarii kans, mut kone kiihtyy ja kulkee iha normaalisti, paitsi kulutus mittari näyttää liikaa...
Frostgrey kirjoitti:Ilmassamittari? Lämpötila-anturi?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: MIkähän nyt on hajalla??
Omassa on sama vika, eli käy pahasti rikkaalla ja keskikulutus melkein tuplat normaaliin. Vikaa en ole vieläkään löytäny, tosin ettimistä vaikeutti huomattavasti se et saab ei lähteny enää käyntiin
Jos autos käy pitkään rikkaalla saatta se karstottaa kannen. Laitoitko omaas alkuperäisen, vai tarvike(motonet) lamdan?
Onkos saabis ihan vakio raudalla ja softalla, vai onko niihin tehty muutoksia?

Onkos saabis ihan vakio raudalla ja softalla, vai onko niihin tehty muutoksia?
Re: MIkähän nyt on hajalla??
onkohan bensapaineet ok? ruisku ei paljoo mahda, jos on raudan puolella vikaa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: MIkähän nyt on hajalla??
tarvikkeen laitoin..
tällä hetkelle bsr stage 3 paikalla ja mitsun TD04-15T, mut teki sitä jo vakiona, eli ei siihe vaikuta, aattelin laittaa vakioks siksi aikaa kunnes vika löytyy.
nykiminen ja sammuilu johtu siitä kun by-bass venttiilistä lähtevä pikku letku oli irti sieltä toisesta päästä (mikä lie se mötikkä mihin se menee
)
tällä hetkelle bsr stage 3 paikalla ja mitsun TD04-15T, mut teki sitä jo vakiona, eli ei siihe vaikuta, aattelin laittaa vakioks siksi aikaa kunnes vika löytyy.
nykiminen ja sammuilu johtu siitä kun by-bass venttiilistä lähtevä pikku letku oli irti sieltä toisesta päästä (mikä lie se mötikkä mihin se menee

Saab9-5 270hp kirjoitti:Omassa on sama vika, eli käy pahasti rikkaalla ja keskikulutus melkein tuplat normaaliin. Vikaa en ole vieläkään löytäny, tosin ettimistä vaikeutti huomattavasti se et saab ei lähteny enää käyntiinJos autos käy pitkään rikkaalla saatta se karstottaa kannen. Laitoitko omaas alkuperäisen, vai tarvike(motonet) lamdan?
Onkos saabis ihan vakio raudalla ja softalla, vai onko niihin tehty muutoksia?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: MIkähän nyt on hajalla??
huomenna meen mittailee pakokaasuja, kai niistäkin jotain selviää...
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: MIkähän nyt on hajalla??
saba rupes taas toimimaa normaalisti, olisko ollu et tuo uus lambda ei ruvennu heti haistelee kunnol. kulutus tippu 7.7l parhaimmillaa kitkarenkailla rauma reissun aikana.
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis