mikä vit.....aa? avautumis topic
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Tsiisus, vaimo lähti just pihasta turbolla ja voi helvetti minkälainen ääni siitä lähti
Ihan sanoin kuvamaaton ääni. Helvetin helvetti jos siitä on nyt jotain menny rikki ja pahemman kerran, prkl...

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
dimebak kirjoitti:Tsiisus, vaimo lähti just pihasta turbolla ja voi helvetti minkälainen ääni siitä lähtiIhan sanoin kuvamaaton ääni. Helvetin helvetti jos siitä on nyt jotain menny rikki ja pahemman kerran, prkl...

Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
puu kirjoitti:dimebak kirjoitti:Tsiisus, vaimo lähti just pihasta turbolla ja voi helvetti minkälainen ääni siitä lähtiIhan sanoin kuvamaaton ääni. Helvetin helvetti jos siitä on nyt jotain menny rikki ja pahemman kerran, prkl...
Vie nyt ihmeessä vaimosi lääkäriin.

Ääni siis lähti autosta eikä vaimosta. Ja se autosta lähtenyt ääni taisi olla väärä hälytys, testilenkillä ku ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä. Oliskohan ollut jarrulevyn ja -kilven välissä jotain. Ääni (siis autosta) oli aivan ku johonkin peltiin olisi osunut tai laahannut jotain.
-dimebak-
Eipä mennyt kuin pari päivää, niin etupuskuri otti toisesta reunasta tuntumaa autokatoksen betonikivijalkaan. Ja taas tuli varovainen soitto meikäläiselle, että näin kävipatse kirjoitti:Jep, hyvä päivä tänään saabeille. Huollossa kössäsivät tonnarin hihnanvaihdon. Eivät osanneet avata vasenkätistä kierrettä oikein, eli sinne jäi.
Eikä kolkillekaan käynyt sen paremmin. Pikku pusun seurauksena vaihtoon menee oikealta puolelta ajovaloumpio, vilkku, ajovalopesurin varsi & etupuskuri maalaukseen, enkä ollut edes osallisena aikaan saannokseen.

Viimeksi muokannut patse, Ke Huhti 09, 2008 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Off-topicin off-topiccia: tuli klikattua tuota patsen huoltohistoria-linkkiä ja pari asiaa juolahti mieleen. Mitä tuossa 5-vaihteen korjauksessa vaihtoautotakuuseen tehtiin? Tuostahan taisi olla se Saabin bulletini ja korjaussarja useampaankin laatikon osaan. Itsellä oireili tuossa joku aika myöskin vitonen, ei niinkään huonona poiskytkeytymisenä vaan rutinana päällelaittaessa. Vaihdoin vitosen synkan itse (oli edulliset osat ja helppo vaihtaa) ja homma korjautui.
Tulpista vielä sen verran, että itse totesin nuo 6:n lämpöarvon platinatulpat susiksi ja nakkasin ne pois tuossa jokin aika sitten. Tilalle BCPR7ES-11 ja käytös parani huomattavasti, ei seilaile ilmamassoja jne. Käyttöikä noilla ei kyllä ole juuri sen 10tkm pidempi, mutta hintakin on kymmenesosa platinoista..
Tulpista vielä sen verran, että itse totesin nuo 6:n lämpöarvon platinatulpat susiksi ja nakkasin ne pois tuossa jokin aika sitten. Tilalle BCPR7ES-11 ja käytös parani huomattavasti, ei seilaile ilmamassoja jne. Käyttöikä noilla ei kyllä ole juuri sen 10tkm pidempi, mutta hintakin on kymmenesosa platinoista..
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tarkkaan ei ole tiedossa, mitä laatikkoon tehtiin. Muistaisin, että vika olisi ollut sellainen, että tiesivät heti mitä tehdä, kun vaivasta kerrottiin. Jostain holkista oli ainakin puhetta. Sen verran kuulemma työtä teetti, että laatikon joutuu ottamaan irti jotta korjauksen saa tehtyä.jcarlson kirjoitti:Off-topicin off-topiccia: tuli klikattua tuota patsen huoltohistoria-linkkiä ja pari asiaa juolahti mieleen. Mitä tuossa 5-vaihteen korjauksessa vaihtoautotakuuseen tehtiin? Tuostahan taisi olla se Saabin bulletini ja korjaussarja useampaankin laatikon osaan. Itsellä oireili tuossa joku aika myöskin vitonen, ei niinkään huonona poiskytkeytymisenä vaan rutinana päällelaittaessa. Vaihdoin vitosen synkan itse (oli edulliset osat ja helppo vaihtaa) ja homma korjautui.
Olivat edellisessä huollossa vaihtaneet platinatulppien tilalle juuri mainisemasi NGK:tjcarlson kirjoitti:Tulpista vielä sen verran, että itse totesin nuo 6:n lämpöarvon platinatulpat susiksi ja nakkasin ne pois tuossa jokin aika sitten. Tilalle BCPR7ES-11 ja käytös parani huomattavasti, ei seilaile ilmamassoja jne. Käyttöikä noilla ei kyllä ole juuri sen 10tkm pidempi, mutta hintakin on kymmenesosa platinoista..

Ei menny adr:n säiliölupakoe läpi....V****U
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Riippunee tyypistä. Itelläni toi on ainakin toiminu toistaiseksi. Siksipä on vissiinkin tullu vaiheltua noita duunipaikkoja kun ei ole pitemmän päälle sopivaa löytyny. Sama tekniikka on päteny myös naisasioissa... katellaan jonkin aikaa ja jos ei natsaa niin kiertoon vaan ja uutta tilalleVVV kirjoitti:Ei se muuten ole aina ihan noin yksinkertainen asia...karg kirjoitti:Vaihda duunia? Laimentaa vitutusta kummasti...hz81 kirjoitti:Paska T Y Ö !!!!!

-
- "Hölösuu"
Elisa.
Voi v*tun Elisa. Montakohan lomaa ne haluaa pilata.
Ensin sulkivat puhelimen kun olin Keski-Kiinassa luottaen siihen, että puhelin toimii. No yli 200e oli maksettu liikaa Elisalle, mutta eivät silti saaneet puhelinta auki kuin vasta kuukauden päästä sulkemisesta. Eli sulkivat liittymän täysin oman toimimattoman laskutuksensa takia, ja tämän jälkeen vaativat maksua myös kuukaudelta jolloin puhelin oli suljettuna Elisan omien mokien takia.
Koska tätä kyseistä numeroa tarvitsen (ei pysty vaihtamaan tarjoajaa kun on paketti) tuli asiakaspalvelun haukkumisen ja reklamaation jälkeen lasku maksettua. Reklamaation olivat ottaneet vastaan kuukauden päästä lähettämisestä, ja ilmoittivat käsittelyajaksi n. 10vk.
Eli yhteensä Elisalla kestää reklamaation käsittelyssä 15vk
Lieko enää mitenkään kohtuullinen aika lainkaan mukaan? Reklamaatio tehtiin Helmikuussa, joten vastausta voinee odotella kesäkuun alussa
No maaliskuussa lasku oli maksettu ja kaiken piti olla ok, ja matkustin Dubliniin. No eihän siellä mikään puhelin toiminut, perkele.
Tämän jälkeen taas sai soitella jonotella tunteja elisan asiakaspalveluun, eka odottaa 15min, jonka jälkeen ystävällinen naisääni sanoo "jono on täynnä, yrittäkää myöhemmin uudelleen".
No olivat sitten laittaneet jonkun ulkomaaneston. Kysyin, että miksiköhän. Vastausta eivät osanneet sanoa. Hienoa!
No viime viikolla kaiken piti olla ok, mutta paskat Riikassa mikään puhelin toimi vieläkään. Tällä viikolla on turhaan yrittänyt tavoitella Elisan asiakaspalvelua. Ois hauska tietää millasia selityksiä tällä kertaa tulee.
Kuluttajavirastoon olen ollut yhteydessä ja heidänkin mukaan olen oikeutettu korvauksiin, mutta pakettia ei kuulemma vielä näin "heppoisin" perustein voi purkaa.
Laskutus toimii nykyäänkin hienosti. Normaaleja laskuja ei tulekkaan, vaikka kolme kertaa jo ilmoittanut sinne uuden osotteen. Muistutuslaskut kyllä löytää perille, joissa onkin suoraan se 5e maksu lisättynä. Asiakaspalvelun mukaan lasku on kyllä lähtenyt. Kummasti Saunalahden, Soneran ja muidenkin laskut löytää perille, mutta ei Elisan.
Kun paketti loppuu Heinäkuun alussa, niin liittymä vaihtuu samana päivänä.
On muuten aivan varma, ettei tule mitään Elisan palveluita mulle. Saunalahti toimii onneksi vielä melko itsenäisesti, vaikka Elisa siihenkin likaiset lonkeronsa on tarrannut.
Voi v*tun Elisa. Montakohan lomaa ne haluaa pilata.
Ensin sulkivat puhelimen kun olin Keski-Kiinassa luottaen siihen, että puhelin toimii. No yli 200e oli maksettu liikaa Elisalle, mutta eivät silti saaneet puhelinta auki kuin vasta kuukauden päästä sulkemisesta. Eli sulkivat liittymän täysin oman toimimattoman laskutuksensa takia, ja tämän jälkeen vaativat maksua myös kuukaudelta jolloin puhelin oli suljettuna Elisan omien mokien takia.
Koska tätä kyseistä numeroa tarvitsen (ei pysty vaihtamaan tarjoajaa kun on paketti) tuli asiakaspalvelun haukkumisen ja reklamaation jälkeen lasku maksettua. Reklamaation olivat ottaneet vastaan kuukauden päästä lähettämisestä, ja ilmoittivat käsittelyajaksi n. 10vk.
Eli yhteensä Elisalla kestää reklamaation käsittelyssä 15vk

No maaliskuussa lasku oli maksettu ja kaiken piti olla ok, ja matkustin Dubliniin. No eihän siellä mikään puhelin toiminut, perkele.
Tämän jälkeen taas sai soitella jonotella tunteja elisan asiakaspalveluun, eka odottaa 15min, jonka jälkeen ystävällinen naisääni sanoo "jono on täynnä, yrittäkää myöhemmin uudelleen".
No olivat sitten laittaneet jonkun ulkomaaneston. Kysyin, että miksiköhän. Vastausta eivät osanneet sanoa. Hienoa!
No viime viikolla kaiken piti olla ok, mutta paskat Riikassa mikään puhelin toimi vieläkään. Tällä viikolla on turhaan yrittänyt tavoitella Elisan asiakaspalvelua. Ois hauska tietää millasia selityksiä tällä kertaa tulee.
Kuluttajavirastoon olen ollut yhteydessä ja heidänkin mukaan olen oikeutettu korvauksiin, mutta pakettia ei kuulemma vielä näin "heppoisin" perustein voi purkaa.
Laskutus toimii nykyäänkin hienosti. Normaaleja laskuja ei tulekkaan, vaikka kolme kertaa jo ilmoittanut sinne uuden osotteen. Muistutuslaskut kyllä löytää perille, joissa onkin suoraan se 5e maksu lisättynä. Asiakaspalvelun mukaan lasku on kyllä lähtenyt. Kummasti Saunalahden, Soneran ja muidenkin laskut löytää perille, mutta ei Elisan.
Kun paketti loppuu Heinäkuun alussa, niin liittymä vaihtuu samana päivänä.
On muuten aivan varma, ettei tule mitään Elisan palveluita mulle. Saunalahti toimii onneksi vielä melko itsenäisesti, vaikka Elisa siihenkin likaiset lonkeronsa on tarrannut.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Soneralle laitoin tulikiven katkuisen reklamaation siitä, kun heidän lupaamana aikana nettiyhteys ei ollutkaan auennut ja samalla annoin palautetta asiakaspalvelusta (v...mäinen toppahousu neuvomassa, ts. tenttaamassa että kaikki on tehty oikein eikä siltikään toimi). Em. syystä käytin kännykkää nettiyhteytenä josta seurasi v***n iso lasku, kiitos Soneran politiikan olla tarjoamatta nykyaikaista eli nykyaikaisilla hinnoilla olevaa nettiyhteyttä varsinkin, kun asiakas vaihtaa nykyaikaisen räätälöidyn matkapuhelin/liittymäpaketin.
Kirjoitin vielä reklamaatioon, että toivoisin yhteydenottoa henkilöltä jolla on oikeus tarjota hyvityksiä. Näin kävi ja tyytyväinen olen. Alkukangertelun jälkeen homma on toiminut täysin moitteetta ja sainpahan vielä ajantasalla olevan tiedonsiirtopalvelun matkapuhelimeen
Ja todellakinm, kyllähän tuo Elisan täyttä saamattomuutta, kun asiakasta rangaistaan siitä, että itse ei saada työvoimaa tekemään työtä jolla kuitenkin näyttäisi olevan aika iso merkitys asiakastyytyväisyyteen.
Joten suosittelen myös, että paketin loputtua äänestät jaloilla ja kannat eurosi toiseen puljuun
Niin joo, topiciin liittyen heräsin jo 7.30. Eikä väsyttänyt vaikka olisin halunnut vielä vähän nukkua
Kirjoitin vielä reklamaatioon, että toivoisin yhteydenottoa henkilöltä jolla on oikeus tarjota hyvityksiä. Näin kävi ja tyytyväinen olen. Alkukangertelun jälkeen homma on toiminut täysin moitteetta ja sainpahan vielä ajantasalla olevan tiedonsiirtopalvelun matkapuhelimeen

Ja todellakinm, kyllähän tuo Elisan täyttä saamattomuutta, kun asiakasta rangaistaan siitä, että itse ei saada työvoimaa tekemään työtä jolla kuitenkin näyttäisi olevan aika iso merkitys asiakastyytyväisyyteen.
Joten suosittelen myös, että paketin loputtua äänestät jaloilla ja kannat eurosi toiseen puljuun

Niin joo, topiciin liittyen heräsin jo 7.30. Eikä väsyttänyt vaikka olisin halunnut vielä vähän nukkua

-dimebak-
dimebak kirjoitti:Ja todellakinm, kyllähän tuo Elisan täyttä saamattomuutta, kun asiakasta rangaistaan siitä, että itse ei saada työvoimaa tekemään työtä jolla kuitenkin näyttäisi olevan aika iso merkitys asiakastyytyväisyyteen.
En kyllä oikeasti jaksa uskoa että Elisan töppäilyn syy löytyisi siitä etteikö työvoima tekisi työtään, tuo Elisan touhu on jo pitkään ollut niin järjestelmällistä että eiköhän tässäkin asiassa se paska valu ylhäältä alaspäin.
Tupla- tai triplalaskutus sekä karhuaminen kyllä pelaa, ja komeat mainokset...
Et ole tosissas.Minuteman kirjoitti:ja komeat mainokset...
Tekisi joka kerta mieli vetää itsensä myötähäpeästä hirteen kun ne saatanan hintti ja möhömaha tulee ruutuun.
Itsekin sain elisan vittuilusta tarpeekseni ja vaihdoin operaattoria kun laskut alkoivat olla mitä sattuu ja milloin sattuu.

En toki tarkoittanut sitä että mainoksien hintit ja möhömahat olisivat komeita, vaan sitä että mainokset ovat komeasti ja isolla rahalla tehtyjä ja harkittuja tyyleineen ja "Olen Suomalainen" melodioineen.
Juuri niillä tupla- tai triplalaskutetuilla rahoilla.
Arpominen ja joojous sekä liiallinen harkinta, menee hyvät tilaisuudet sivu suun 

Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Renkaiden vaihto
Kahteen autoon (saab & ford) vaihtanut kesärenkaat alle ja kummassakin lähes outoa ylimääräistä jumppaa
Lisäksi kolkin kesävanteet olleet jo pari kuukautta Sunilalla ja ovat vieläkin. Voi PRKL vihoviimeinen paikka missä enää asioin VATTU 

Kahteen autoon (saab & ford) vaihtanut kesärenkaat alle ja kummassakin lähes outoa ylimääräistä jumppaa