Olli Kinaret kirjoitti:Pitäs olla muuttovalmis, kun ei ole timpurin vikaa.
Suomalaisella sitä on luonnostaan yhden omakotitalon rakentamisen verran... kyse on vaan siitä että uskaltaa aloittaa ja opetella
Kaikenmaailman ammattilaisten ja rakennushömppätelkkariohjelmien/-lehtien pelottelulle siitä kuinka vaikeita asiat ovat ja kuinka kannattaa luottaa ammattilaisiin kannattaa unohtaa... normaalijärjellä tajuttavia asioita ne on ja ei talonrakentamiseen tarvitse mitään mutanttivoimia.
Samantien sen rakentaa itse kun vahtii muutamaa juoppoa kirvesmiestä
Hyvä, kunhan tällaista taloa ei koskaan laiteta myyntiin.
Olen vuoden etsinyt hyvää omakotitaloa pk-lähiseudulta. Ei ole löytynyt kunnollista. Muutama on kiinnostanut, mutta lopulta ne ovat paljastuneet TI-miehen tekemiksi.
Samoin olen löytänyt upeita viime vuosisadan alun hirsitaloja, jotka normaalisti kestävät mitä vain. Nämäkin TI-mies on onnistunut homehduttamaan parissa vuodessa
Maalaisjärki on paras unohtaa, ja ottaa asioista selvää.
P.S.
Saatan itsekin alkaa rakentamaan
Ja iso apu on, kun hommaa semmoisen vastaavan mestarin joka oikeasti tietää rakentamisesta. Siltä sitten voipi kysellä neuvoja, jos itseltä neuvot loppuu kesken. Täällä meillä mestarina toimii vanhempi rakennus inssi/Rak liikkeen johtaja, suunnitelu toimiston johtaja. Ikä ja omat firmat tuonut jo kokemusta hänelle. ja on hyvin perillä uusista määräyksistä jne jne.
Monet sanoneet että ei se niin vaikeeta ole. ja toinen talo olisi jo paljon helpompi tehdä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
tetammi kirjoitti:On muuten aika veikeen näkönen ilmestys tien päällä tuollainen Teijo-talo vaan ihmeen pieniä teitä sellasenkin saa perille.
Ukko oli meinaan katkomassa sähkölinjoja tuollaisen eestä ja näytti kuvia.
Melkone "asuntovaunu":
Muokattu linkkii
Viimeksi muokannut tetammi, Ma Marras 23, 2009 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täällä pitäisi itse aloittaa rakentamaan Kastellin pakettia, ainoastaan paketti sisältää sateelta suojaan asennuksen, eli runko ja aluskate. Loput pitäisi tehdä itse ja sukulaisten/tuttujen voimin talkoilla. Tämän jälkeen pitäisi vielä tehdä lämmin autotalli pitkästä. Onneksi ei ole aikataulu mikään tiukka joten kerkiää oppimaan ja tekemään rauhassa.
Ainoa huono asia on että ei kerkiä Saabeihin perehtymään yli vuoteen, mutta jahka saa tuon tallin tehtyä niin sitten on tilaa vaikka purkaa femma atomeihin
Kastellin toiminnassa ei ainakaan vielä ole ollut mitään moitittavaa