Pakumersua ( 508 ) käytin viime kesänä niin ukko polki jarruja niin kauan lämpimiksi lämpimiksi jotta sai ne rekkapenkissä testistä läpi. Tämä oli mielestäni asiallista toimintaa
katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
K1-aseman palvelu riippuu niin siitä ukosta joka katastaa. On käytetty yhtä Kuuppaa monia vuosia Kajaanin K1-asemalla ja aina on ollu sama setä katsastamassa ja hyvä palvelu. Toista parempikuntoista kuuppaa kun käytin itse (ei ollut isi mukana ku oli jo kortti plakkarissa) ni kaveri päätti hylätä auton koska oli sormen mentävä reikä joka ei edelliskerralla haitannut mitään, sekä rekisterikilven valo oli palanut...
Pakumersua ( 508 ) käytin viime kesänä niin ukko polki jarruja niin kauan lämpimiksi lämpimiksi jotta sai ne rekkapenkissä testistä läpi. Tämä oli mielestäni asiallista toimintaa
Pakumersua ( 508 ) käytin viime kesänä niin ukko polki jarruja niin kauan lämpimiksi lämpimiksi jotta sai ne rekkapenkissä testistä läpi. Tämä oli mielestäni asiallista toimintaa
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
-
saabracing
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
nyt on saapas viety pajalle, kiitettävän nopeata toimintaa oli.
ja soittivat vielä pahoittelupuhelun ja kyselivät, että olenko saanut asian hoidettua.
harvinaista sinänsä.
mutta muille tiedoksi, muistakaa VAATIA ! jos katsastuksessa rikotaan jotain autosta, niin korvauksia niistä... se kuuluu korvata.
ja soittivat vielä pahoittelupuhelun ja kyselivät, että olenko saanut asian hoidettua.
harvinaista sinänsä.
mutta muille tiedoksi, muistakaa VAATIA ! jos katsastuksessa rikotaan jotain autosta, niin korvauksia niistä... se kuuluu korvata.
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
Sinänsä harvinaista, mutta mun auto korjattiin katsastuksessa ja vielä katsastusinssin toimesta...
Ajovalon korkeussäätö ei toiminut. Siinä kun jonotettiin nosturille, sanoin, että katotaampas sitä. Inssi löyti irrallisen johdon ja laittoi sen paikalleen...toimi! 
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
saabracing
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
oishan se joutessaa voinu inssi vetästä uuden maalin puskuriin
ja niin, katsastusaseman selitys tapahtuneesta:
-katsastaja oli kiertävä työmies, joka käy katsastelemassa autoja ympäri suomea ja nosturi oli uudenmallinen, missä ajosillat pääsevät ottamaan puskuriin kiinni jos ajaa auton liian eteen...
tätä ei kuulemma inssi tiennyt ja ja ajoi liian kovaa vauhtia myös nosturille muutenkin.
nooh, selityshän se on, vahinkoja sattuu...
ja niin, katsastusaseman selitys tapahtuneesta:
-katsastaja oli kiertävä työmies, joka käy katsastelemassa autoja ympäri suomea ja nosturi oli uudenmallinen, missä ajosillat pääsevät ottamaan puskuriin kiinni jos ajaa auton liian eteen...
tätä ei kuulemma inssi tiennyt ja ja ajoi liian kovaa vauhtia myös nosturille muutenkin.
nooh, selityshän se on, vahinkoja sattuu...
-
DIggItaLLr
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
Porvoon K1 asema. Sinne kannattaa mennä jos haluaa huonoa ja asiatonta palvelua ja naljailua.
Faija katsasti vm.8* Kadettinsa siellä. Olipa tapaus, katsastusmies yritti moneen kertaan löytää jotain valitettavaa, valitti kun tyhjäjäynti ei ollut ohjearvossa (kaasaripeli), mutta alle 1krpm kuitenkin jottai sai mitattua päästöt.
Päästiin ruoste vaiheeseen. Katsari yritti kauan vasarallansa etsiä ruostetta mutta ei löytäny sitten millään vaikka kuinka kaiveli ja koputti.
Lopuksi haki ruuvarin ja vasaralla paukautti ruuvarin läpi takapyöränkotelosta, ei se 100% terve ollut ja joutu hetken kylä takomaan, mutta kun ei käsin saanut niin haki VASARAN.. ja RUUVARIN!!!
Ei saatana, jos minä olisin ollut siinä tilanteessa olisin varmaan "lainannut" inssin ruuvaria ja vasaraa ja käynyt toteamassa kyseisen inssin oman auton olevan aivan mätä, konepellistä, ovista, katosta...
Kun taas Porvoon eestinmäen autokatsastus on todella asiallinen ja hyvä. Hylkäävät kylläkin syystä, mutta ilman mitään vittuillua ja nipoilua.
Kolmatta kertaa kun olin siloista E30 bimmeriä leimaamassa niin kassahenkilökunta toivotti onnea matkaan ja sama inssikin tuli siihen leimaaman.
Faija katsasti vm.8* Kadettinsa siellä. Olipa tapaus, katsastusmies yritti moneen kertaan löytää jotain valitettavaa, valitti kun tyhjäjäynti ei ollut ohjearvossa (kaasaripeli), mutta alle 1krpm kuitenkin jottai sai mitattua päästöt.
Päästiin ruoste vaiheeseen. Katsari yritti kauan vasarallansa etsiä ruostetta mutta ei löytäny sitten millään vaikka kuinka kaiveli ja koputti.
Lopuksi haki ruuvarin ja vasaralla paukautti ruuvarin läpi takapyöränkotelosta, ei se 100% terve ollut ja joutu hetken kylä takomaan, mutta kun ei käsin saanut niin haki VASARAN.. ja RUUVARIN!!!
Ei saatana, jos minä olisin ollut siinä tilanteessa olisin varmaan "lainannut" inssin ruuvaria ja vasaraa ja käynyt toteamassa kyseisen inssin oman auton olevan aivan mätä, konepellistä, ovista, katosta...
Kun taas Porvoon eestinmäen autokatsastus on todella asiallinen ja hyvä. Hylkäävät kylläkin syystä, mutta ilman mitään vittuillua ja nipoilua.
Kolmatta kertaa kun olin siloista E30 bimmeriä leimaamassa niin kassahenkilökunta toivotti onnea matkaan ja sama inssikin tuli siihen leimaaman.
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
Taitaa olla vakiojuttu, viimeksi matkailumersun (407 vm. -77) katsastuksessa sama juttu. Ilman lämmitystä tulos on aina epätasainen.Jorppe kirjoitti:Pakumersua ( 508 ) käytin viime kesänä niin ukko polki jarruja niin kauan lämpimiksi lämpimiksi jotta sai ne rekkapenkissä testistä läpi. Tämä oli mielestäni asiallista toimintaa
Samalla katsastaja kuitenkin käski poistaa keulalta valoja, jotka ovat olleet autossa rakentamisesta eli 80-luvulta asti. Aina pitää ilmeisesti löytää jotakin sanottavaa ja keksiä uusia sääntöjä.
Tai sitten katsastusihmisillä on säännöt niin huonosti päässä, että vain joka kymmenes muistaa tietyt erikoisjutut. Luulisi päätöksillä eli katsastuksen läpäisyllä olevan jo sen verran lainvoimaa, että odotusarvoisesti autoa ei tarvitsisi joka vuosi alkaa muuttamaan, kun se on kerran rekisteriin päästetty ja vuosittain katsastettu.
Mutta kun ei, aina sieltä löytyy joku pieni lamppu perhana, joka on poistettava. Ihmettelen, onko auto alun perin ollut mahdollisesti joulukuusi.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
-
Money For Nothing
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
Mitähän valoja mahtoi "poistattaa"?Ässä kirjoitti:viimeksi matkailumersun (407 vm. -77)...
Samalla katsastaja kuitenkin käski poistaa keulalta valoja, jotka ovat olleet autossa rakentamisesta eli 80-luvulta asti. Aina pitää ilmeisesti löytää jotakin sanottavaa ja keksiä uusia sääntöjä.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
kankaanpään A-katsastuksessa hylättiin saab liian kovien pakoäänien johdosta, kummastusta aiheuttaa se että täysin sama putki oli puoli vuotta aikasemmin samanlaisessa saabissa ja silloin leima tuli ongelmitta ja tosiaan huomattavasti pahempia ääniäkin kuulee kaikissa tuninki kotteroissa
muutenkin kyseisellä asemalla löytyy aina poikkeuksetta väkisinkin jotain jälkitarkastuksen arvoista monelta muultakin kuullut samaa, palvelu muuten on kyllä hyvää... hinnat tosin hirvittää 68e vuosikatsastus bensahenkilöautolle 
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
-
saabracing
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
puskuri on kondiksessa
homma sujui ihmeen kivutomasti 
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
Viime vuonna alkoi katsastuksen jälkeen oikealta puolelta alapallo koliseen ja vaihtoon meni. Nyt on alkanut kuulumaan vasemmalta puolelta alapallon suunnalta kuulumaan toisinaan ääntä, ja yllätys yllätys katsastuksen jälkeen 
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
Hyvä näin, mutta olisihan paniikkitilanteessa Tikkakoskelta varmaan löytynyt "halvalla" ng satkun avon musta orkkis puskurisaabracing kirjoitti:puskuri on kondiksessahomma sujui ihmeen kivutomasti
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
Vehniältä ja puskuri on haettu vasta kyseisen tapahtuman jälkeenFrostgrey kirjoitti:Hyvä näin, mutta olisihan paniikkitilanteessa Tikkakoskelta varmaan löytynyt "halvalla" ng satkun avon musta orkkis puskurisaabracing kirjoitti:puskuri on kondiksessahomma sujui ihmeen kivutomasti
![]()
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1106
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
Onneksi on valinnan varaa missä autonsa katsastaa. Yksityisiä katsastuskonttoreita on enää vähän ja niitä PITÄÄ kannattaa, vaikka maksaisivat enemmän kuin nämä ulkolaiset, jotka ovat määrittäneet katsastuksen hintatason härskisti hävyttömälle tasolle. Ainakin Seinäjoella katsastus maksaa yksityisellä vähemmän ja sanoivat keräävänsä hienoista autoista kuvia. Omakin kuuppanikin ikuistettiin.
Minulla putosi joskus pakoputki nosturille, kun oli kuulemma liian alhaalla. Vittuunnuin niin että vein kilvet pois. Silloin katsastushenkilö oli iso herra.
Minulla putosi joskus pakoputki nosturille, kun oli kuulemma liian alhaalla. Vittuunnuin niin että vein kilvet pois. Silloin katsastushenkilö oli iso herra.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
Kun K1 on saanut niin paljon risuja, niin pitää ite kehua. K1:llä katsastutin tuon 99turbon muutoskatsastukset ja myöskin muutamia kertoja on käytetty autoja vuosikatsastuksessakin heillä. Palvelu on aina ollut hyvää, eikä mielipiteeni johdu siitä, että autot on joka kerta menneet hyväksytysti läpi siellä 
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: katsastushenkilö rikkoi cabben puskurin !
Kolme keltaista eteenpäin suunnattua valoa keskellä lähellä katon rajaa. Rekkavalot siis, kytkimen takana olevat perävaunun merkkivalot. Minulla ei ole käsitystä niiden aikaisemmasta laillisuudesta, viittaan edelliseen viestiini.Money For Nothing kirjoitti:Mitähän valoja mahtoi "poistattaa"?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001