paineet kaakkoon!!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Onko saabeissa jonkun näkönen rajotin et jos bleedillä nostaa paineita ni mihin asti paineet saa.?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000cse kirjoitti:Onko saabeissa jonkun näkönen rajotin et jos bleedillä nostaa paineita ni mihin asti paineet saa.?
Sun autossasi se on kutakuinkin 1bar jos täyspaine (ahtomittari bensa/lämpömittarin yhteydessä) ja 0,65 bar jos se on Suomessa yleisempi pienpaine.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

mistäköhän sen tietää onko matalapaine vai ei.?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

9000cse kirjoitti:mistäköhän sen tietää onko matalapaine vai ei.?
Jope kirjoitti: (ahtomittari bensa/lämpömittarin yhteydessä)
Eli tuo on täyspaine.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Eli täyspaine meikäläisellä, kiitoksia. Eli jos tonne nyt laittaa sen bleedin ni eikö nouse sen 1.0bar:in yli vai onko tossa vakiona se 1.0bar.? :oops:
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kas, melkoisen harvinaisuuden olet löytänyt.. Italiantuonti?

Bleedin voit laittaa tai rajapaineventtiilin, säädät vaan sillai että ei mene yli baarin, fuelcutit eivät ole koskaan mukavia.

Suosittelen kuitenkin Trionic-järjestelmään tutustumista ja softavirityksen tekemistä, trionicin ahtopaineensäädön ohitus tarkoittaa myös sitä, että se boksi ei pysty esim. heittämään autoa peruspaineille suojellakseen moottoria, jos jotain menee vikaan.

Turha rikkoa kun voi tehdä siististikin.

Alkuperäinen muuttelematon tonnarin B204L-softa olisi myös mukava saada Trionic-viritysyhteisön käyttöön.

Tuolta linkkivinkkejä Trionicin softan säätöön:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=68634
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja Ässä »

B204L-moottorin maksimiahtopaine on 1.05 +/- 0.03 bar, lähteenä saksankielinen tee-se-itse opas http://www.labann.de/lh/saab.pdf, sivu 163. Tiedosto on noin 34 MB:n kokoinen, vuosimallit 1994 asti.

Pitäneeköhän tieto paikkansa? Silloin bleedillä ei kannata ruveta ahtoja yhteen bariin laskemaan...
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ässä kirjoitti:B204L-moottorin maksimiahtopaine on 1.05 +/- 0.03 bar, lähteenä saksankielinen tee-se-itse opas http://www.labann.de/lh/saab.pdf, sivu 163. Tiedosto on noin 34 MB:n kokoinen, vuosimallit 1994 asti.

Pitäneeköhän tieto paikkansa? Silloin bleedillä ei kannata ruveta ahtoja yhteen bariin laskemaan...
Katsoin NG:n B204L:n softasta ennen vastaamistani, että fuelcut-raja on tasan baarissa.

Voiha se tonnarissa olla eri? Ei ole sitä softaa löytynyt, joten en voi varmistaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jope kirjoitti:Kas, melkoisen harvinaisuuden olet löytänyt.. Italiantuonti?
Tai kotimainen rane(tm). :)
Oha noita mittareita/mittaristoja vaihdeltu muihinki kulkineisiin.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

mitenkähän nyt saisin 100% varmuuden että toi mun mosse on täyspaine versio ku en nyt oikeen luota tohon mittaristo arvailuun. Ja misä se ahtopaine mittari on sitten matalapaineisessa.?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja G-mies »

9000cse kirjoitti:Ja misä se ahtopaine mittari on sitten matalapaineisessa.?
Helppo vastata, sitä ei ole ollenkaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja Jope »

9000cse kirjoitti:mitenkähän nyt saisin 100% varmuuden että toi mun mosse on täyspaine versio ku en nyt oikeen luota tohon mittaristo arvailuun. Ja misä se ahtopaine mittari on sitten matalapaineisessa.?
Voit katsoa esimerkiksi VIN-koodista, että millä moottorilla autosi on varustettu.

http://www.saabnet.ru/vin.html

Yksi hyvä voisi olla myös onko syylärin kyljessä tuulettimen vieressä mustaa magneettiventtiiliä, josta lähtee turbon suuntaan kolme letkua? Muistaakseni B204S-konetta ei enää 1996 ole saanut, joten venttiili ilmaisee aina täysipainetta sinun vuosimallissasi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

on joo flektin vieressä musta boxi mistä kolme letkua menee kompuraan, hukkaporttikelloon ja imuputkeen, ja mistä ton VIN-koodin löytää.?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja hasha »

Tuulilasin kuskinpuolen alareunasta, tai vänkärinpuolelta konehuoneesta pyöränkotelon päältä kyltistä tai takaluukusta heti vararenkaan luukun alta tai rekisteriotteesta YS3-alkuinen :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_id ... ion_number
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: paineet kaakkoon!!!

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Tommone löyty.?!?!?!?!
Engine type: B204E - 2.0L turbo LPT, 150 hp
sit viel semmone et miten te niitä ahtoapaineita ootte nostanu jos ette bleedillä.? hukkaporttikelloa ruuvaamalla.?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Vastaa Viestiin