kiertokangen laakerit
kiertokangen laakerit
Voisko joku kertoa millainen ääni tulee,jos kiertokangen laakerit on paskana??
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Re: kiertokangen laakerit
Naputtava ääni,, saattaa kuulua vain tietyillä kierroksilla tapauksesta riippuen ja hävitä kun moottori lämpeää ,,tälläistä huomasin eräässä toisessa auto merkissä
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Re: kiertokangen laakerit
Ennen kun alkoi naputtamaan, epäilin, että joku hihnapyörän laakeri on menossa, kun surisi siihen malliin.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: kiertokangen laakerit
Eikös sen kuulis ihan selvästi alakerrasta eikä koneen päältä?
Re: kiertokangen laakerit
Nimim. kokemusta.
Tuo ääni on ainakin alussa sellainen määrätyllä kierrosalueella kuuluva "dieselmäinen" naputus, jota ei voi paikallistaa oikein minnekkään.
Jonkun sadan kilometrin jälkeen se alkaa nakuttamaan aina kiihdyttäessä ja silloin ääni on jo sellainen että kuskia alkaa hirvittämään...
Tuossa vaiheessa sen huomaa satavarmasti, jos ei ihan kuuro ole.
Tuo ääni on ainakin alussa sellainen määrätyllä kierrosalueella kuuluva "dieselmäinen" naputus, jota ei voi paikallistaa oikein minnekkään.
Jonkun sadan kilometrin jälkeen se alkaa nakuttamaan aina kiihdyttäessä ja silloin ääni on jo sellainen että kuskia alkaa hirvittämään...
Tuossa vaiheessa sen huomaa satavarmasti, jos ei ihan kuuro ole.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: kiertokangen laakerit
Pitkällä ruuvarilla/rauputkella kuulostelee ja toteaa varmaksi tuleeko ääni alhaalta vai ylhäältä.
Ei tartte perkele arvuutella.
Eikös se yksi vanha konsti parempi ku combisatkunperäkontillinen-penkitakaadettuna uusia
Ei tartte perkele arvuutella.
Eikös se yksi vanha konsti parempi ku combisatkunperäkontillinen-penkitakaadettuna uusia

Re: kiertokangen laakerit
se kuuluu koko ajan..välillä vaan hiljenee
Re: kiertokangen laakerit
Mulla kuului surina Turussa ja 15km Jyväskylää oli kone kaput..joten en neuvoisi ajamaan kyllä kuin korkeintaan lähimmälle montulle jos epäilyttää.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: kiertokangen laakerit
Oon ajanut sillä jo tuhansia kilometrejä ja hyvin toimii. Ajatus oli,että se naputus/nakutus kuuluu venttilinnostimista mutta mikä sen voi tehdä kun paininkupit on uusittu ja putsattu ym...?
Re: kiertokangen laakerit
Sitten se on joku muu kuin kampiakseli, muuten kone olisi jo hajonnut.tomilp kirjoitti:Oon ajanut sillä jo tuhansia kilometrejä ja hyvin toimii. Ajatus oli,että se naputus/nakutus kuuluu venttilinnostimista mutta mikä sen voi tehdä kun paininkupit on uusittu ja putsattu ym...?
Mites nokkaketju ja sen laahaimet?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: kiertokangen laakerit
Voiko niistä kuulua sit sellanen nakutus? Siinä on kansi niillä öljyputkilla, että voiko olla niin ettei saa tarpeeks öljynpainetta niihin perimmäisiin nokkapukkeihin koska siinä on pieni halkeama öljyputken haarottimessa?
Re: kiertokangen laakerit
Eiköhän tonnareissa nakuta ennemmin venan nostajat, jakoketju tai tasapainoketju
Re: kiertokangen laakerit
No kenties halkeama putkistossa jonka tarkoitus on kuljettaa paineistettua öljyä hydraulinostimille, voi aiheuttaa pientä naputusta... Putket haaroittimineen ja liittimineen ja O-renkaineen kuntoon, vasta sitten on mielekästä kuunnella koneen äänimaisemaa kun on varmaa että yläkerran öljynpaineet ovat kunnossa jokaisella pukilla ja venttiilikupilla.tomilp kirjoitti:Siinä on kansi niillä öljyputkilla, että voiko olla niin ettei saa tarpeeks öljynpainetta niihin perimmäisiin nokkapukkeihin koska siinä on pieni halkeama öljyputken haarottimessa?
Eräs hämäävä koputuksen lähde voi olla myös ilmastoinnin kompressori tai sen magneettikytkin elähdettyään, mutta ääni on enemmänkin kumeaa koputusta kuin nakutusta.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: kiertokangen laakerit
Kyllä voi mennä muutamia tuhansia laakeri rikkikin.
Itsellä meni kun oli auto naisväen käytössä ja ei ne paljon kiinnitä huomiota ylimääräisiin ääniin.
Tuolloin oli päässyt koko laakeri jo pyörimään koneen rungossa.
Nyt kone on jo elvytetty mutta ei ollut halpaa lystiä.
Ääni oli naputtava välillä 2000-3000rpm.
Itsellä meni kun oli auto naisväen käytössä ja ei ne paljon kiinnitä huomiota ylimääräisiin ääniin.
Tuolloin oli päässyt koko laakeri jo pyörimään koneen rungossa.

Nyt kone on jo elvytetty mutta ei ollut halpaa lystiä.
Ääni oli naputtava välillä 2000-3000rpm.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: kiertokangen laakerit
Kuulostaa täysin samalta kuin omassa tapauksessaHitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:
Nyt kone on jo elvytetty mutta ei ollut halpaa lystiä.
Ääni oli naputtava välillä 2000-3000rpm.

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."