OG900 TuplaPutkisto mahdottomuusko ?
OG900 TuplaPutkisto mahdottomuusko ?
Mitenköhän mahdoton homma mahtais olla tupla putkiston rakentaminen OG900 Sedaniin, alkaa oleen tylsää ja 2.5" rosteria löytyy ja sitten tuli aivan hullu idea. Autona on hiukan piristetty i16 (noin 160+hp) ja kun i16 pakosarja on kahdessa osassa vois siitä modata tuplaa ! hmm no joo tuleehan siellä aika ahdasta jos joutuu vetää vierekkäin ja muutenkin samasta kohdasta taka akselin yli 2x 2.5" putkee ja vieläpä vaimennin(vaimentimet) jonnekkin välille HuH
. onkohan kukaan koskaan moista rakennellut vaikka aika mahdottomalta tuntuukin. Kannattaakohan edes yrittää. Aluksi nyt rakennetaan kuitenkin ihan "perus" 2.5" rosteri putkisto saapi nähdä mitä siitäkin tulee muiden viritelmien ohella 
9-5 Aero -00 Wagon
se kahteen putkeen jako tulisi tapahtua siitä kohtaa, jossa alkuperäisen pakoputkiston putket yhtyy yhdeksi putkeksi tai vähintäänkin tehdä niiden välille kanava. Muutoin virtaukset menee överiksi. Sitäpaitsi V6 ja V8 koneissakin vasen ja oikea pakoputkisto ovat yhteydessä toisiinsa putkiston alkuosasta. Ilmeisesti on kysymys jostakin resonanssijutuista pakokaasuissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
H-putki
Jos tarkoitetaan V-8 -moottorien pakoputkiin laitettavaa pienempiläpimittaista H-putkea, niin siitä on tullut uusi versio, X-putki. Toisaalta, kun Overdriven sivuilla eräs kokeili H-putkea, niin äänet hiljenivät, mutta tehot laskivat! Mutta varmasti voisi jotain efektejä saada selville tarkalla laskennalla ja mitoituksella. Jos sattuisi olemaan insinööri.. 
-
900aero-84
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
tuo ideahan on sit jo kopioitunut kahteen päähän, tosin itellä on suunnitelmissa laittaa sen akselin yli 2kpl ruiskun vakio putkia.
Koska autoni T16 niin ei koko matkan tupla putki tullu kysymykseenkään.
3 tuumanen menee takapontolle asti siitä pöntön jälkeen meinasin laittaa ne kaks putkee puskurin alle.
Jos kerran siitä akselin yli helposti 3tuumanen ni kyllä siitä menee kaks normi putkeekin.
Koska autoni T16 niin ei koko matkan tupla putki tullu kysymykseenkään.
3 tuumanen menee takapontolle asti siitä pöntön jälkeen meinasin laittaa ne kaks putkee puskurin alle.
Jos kerran siitä akselin yli helposti 3tuumanen ni kyllä siitä menee kaks normi putkeekin.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vielä ei ole tarkoitus alkaa tekemään mitään mutta syksymmällä kunhan sais sopivammat vermeet rosterin hitsaamiseen ni olis tarkotus alkaa tekemään jotain. olis tarkotus kokeilla vähän kaikenlaista tämän hetkiseen sabaan kun vuoden päästä olis tarkotus ostaa "turbo" jossa viripontentiaalia on valmiina enemmän kuin i16:ssa ja siihen sitten ihan kunnolla kaikenlaista thyyninkiä. Viikonloppuna olis tarkotuksena alkaa tekemään kaverin kanssa L-rannassa "perus" 2.5" rosteri putkistoa jos ei kokonaan niin ainakin takaakselille asti : saa nähdä millainen palapeli tuostakin tulee koska tuo tehdään ihan vain lisä kokemuksen saamiseksi
Ensiksi meinasin vielä tehdä tämänkin 3" mutta tuo tuntui jotenkin liian järeältä rosterina.
9-5 Aero -00 Wagon
-
900aero-84
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
ei muutakun eestä taakse putkien yhteis halkasijoisk 5tuumaa:
pakosarja 4x1.25" ja siitä eteen päin 2x2.5"
6tuumanen kokonais halkasija menee vähä överiks
pakosarja 4x1.25" ja siitä eteen päin 2x2.5"
6tuumanen kokonais halkasija menee vähä överiks
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Muuten tossa kaverini taannoin rakenteli "viri pakoputken" 8-tappiseen 900i:hin ja alussa siitä tuli ikävän kovaääninen. Kaikki liitokset oli niillä perusklemmariliitoksilla. Hän sitten yhtenä päivänä kyllästyi meteliin ja hitsasi pakoputken kaikki liitokset umpeen. Melu hävisi lähes täysin, ja ääneksi jäi sellainen meidän kutsuma "miehekäs murmatus".
Kun kyseessä on itse rakennettu pakoputkisto, ei siihen muutokset kuitenkaan käy standardiosilla, joten on kaikista viisainta hitsata putkisto vuorenvarmasti pitäväksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01